skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه وجود ماشین ظرفشویی در خانه ها یه یک امر ضروری تبدیل شده است و همین موضوع خدمات استفاده از آن را به همراه دارد که تعمیر ظرفشویی زیرووات نیز در زمره آن قرار می گیرد.

ماشین ظرفشویی زیرووات ضمن طراحی مناسب و ظرفیت بالا دارای چندین حالت برنامه ریزی است اما همچون خیلی از لوازم برقی ممکن است دچار اشکال شود و نیاز به خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا کند. در صورتی که به تعمیر ظرفشویی زیرووات نیاز پیدا کرده اید، این مطلب برای شماست.

تعمیر ظرفشویی زیرووات به دلیل نشتی

یکی از موارد خرابی ظرفشویی زیرووات برای نشتی آن است که می تواند ناشی از خرابی لاستیک درزگیر، خرابی پمپ و شیر ورودی آب و همچنین اشکال در شلنگ تخلیه باشد.

به طور کلی یک پمپ آب در ظرفشویی زیرووات شما وجود دارد و در صورت پمپ کهنه و فرسوده شدن درز های این پمپ دچار نشتی خواهد شد. برای این منظور در خدمات تعمیر ظرفشویی زیرووات، لاستیک دور پمپ تعویض خواهد شد.

علاوه بر این، همانطور که گفته شد، نشتی آب می تواند از شیلنگ تخلیه رخ بدهد که عمده دلیلش ترک خوردن یا پارگی شلنگ است.

بیشتر بدانید: مشکلات ماشین ظرفشویی بکو

علت چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی زیرووات

علت چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی زیرووات

دیگر ایرادی که در تعمیر ظرفشویی زیرووات می تواند مطرح شده و مورد رفع قرار بگیرد، چفت نشدن درب دستگاه است که احتمال دارد ناشی از خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه باشد.

البته قبل از ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی بررسی کنید که ظروف به خوبی درون دستگاه چیده شده باشد و چیزی مانع بسته شدن درب دستگاه نشده باشد.

میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی

معمولاً در تعمیر ماشین های ظرفشویی از جمله تعمیر ظرفشویی زیرووات بسیار با مورد خرابی میکروسوئیچ روبرو می شویم. این قطعه وظیفه چفت کردن درب دستگاه را دارد و جلوی نشت آب را می گیرد. تا زمانی که میکروسوئیچ عمل نکند، دستگاه روشن نخواهد شد و همین موضوع گاهی دلیل روشن نشدن دستگاه است.

در صورتی که میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی زیرووات مشکلات الکتریکی یا مکانیکی پیدا کند قابل تعمیر نبوده و باید با یک عدد میکروسوئیچ نو تعویض شود. این نکته را به خاطر بسپارید که تعویض این قطعه کاری بسیار تخصصی است.

عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی زیرووات

عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی زیرووات

دیگر موردی که برای تعمیر ظرفشویی زیرووات مطرح است، عدم تخلیه آب حاصل از شستشو است که مهمترین دلیل آن به گرفتگی فیلتر باز می گردد.

در این مورد اول از همه باید مخزن فیلتر بررسی شود؛ برای این کار ابتدا سبد پایین‌تر ماشین ظرفشویی زیرووات را خارج کنید سپس فیلتر مرکزی آن را با چرخاندن آن به سمت چپ و بلندکردن، خارج کنید. فیلترها را با آب گرم و صابون به خوبی تمیز کنید تا هرگونه مواد غذایی که به فیلتر و یا سایر قطعات چسبیده، پاک شود.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی زیرووات

خرابی پمپ تخلیه یکی دیگر از مواردی است که می تواند شما را نیازمند به تعمیر ظرفشویی زیرووات کند. پمپ های شستشو و تخلیه بر روی یک ماشین ظرفشویی در بعضی اوقات به مخزن متصل می شوند و بنابراین همیشه در انتهای ماشین ظرفشویی قرار دارند.

در صورت خرابی پمپ، آب از ماشین ظرفشویی تخلیه نخواهد شد، بنابراین پمپ باید تعویض شود که انجام این کار به دلیل تخصصی بودن نیازمند به حضور تعمیرکاری متبحر است.

علت سرو صدای زیاد ماشین لباسشویی زیرووات

بیشتر اوقات صدا دادن ماشین ظرفشویی زیرووات در هنگام انجام چرخه شستشوی امری کاملا عادی است. مواردی همچون قرار گرفتن نامناسب ظروف و تراز نبودن دستگاه از جمله اصلی ترین علت صدای ماشین ظرفشویی زیرووات است که نیازی به تعمیر دستگاه ندارد.

اما در برخی از موارد نیز این سر و صدا به گرفتگی لوله ها، خرابی موتور و مواردی از این دست باز می گردد که نیازمند بررسی تکنسین تعمیر ظرفشویی زیرووات است.

خرابی دوش ها و بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی زیرووات

گاهی ممکن است دوش ها و بازوهای شستشوی دستگاه مشکل پیدا کند؛ در این صورت بازو های آب پاش نمی توانند آزادانه چرخش داشته باشند و به قفسه ها یا ظروف درون ماشین ظرفشویی برخوردی می کنند.

اگر بازو ها لق باشند، سپس بخش مرکزی یا مرکز چرخش بازوی آب پاش ممکن است ساییده شوند و آسیب ببیند که در این صورت نیاز به تعویض بازوی آب پاش دارد.

یکی دیگر از دلایل صدای غیر معمول ظرفششویی زیرووات می تواند از بازوی آب پاش غیر متحرک یا حلقه ی چرخان آن باشد. این قطعات حلقه های پلاستیکی ای هستند که بازوی آب پاش را هدایت می کنند و این بازو ها بر روی این قطعات چرخش دارند.

پریدن فیوز به هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی زیرووات

اگر به هنگام روشن کردن دستگاه با پریدن فیوز مواجه می شوید احتمال دارد که یک اتصال درون ماشین ظرفشویی شما وجود داشته باشد. متخصص تعمیر ظرفشویی زیرووات این موضوع را بررسی می کند و اتصال را پیدا خواهد کرد.

همچنین گاهی نیز پرش فیوز به خاطر اشکال در خود فیوز است به ویژه اگر ماشین کار می کند و در وسط کار فیوز می پرد. در این صورت احتمال دارد عمر فیوز مینیاتوری شما در حال اتمام باشد و با رفتن ماشین برروی برنامه خشک کن، برق بیشتری مصرف شده و در نتیجه فیوز می پرد.

گرم نشدن آب درون ماشین ظرفشویی زیرووات

یکی دیگر از مواردی که به عنوان خرابی در ماشین ظرفشویی رخ می دهد، گرم نشدن آب است که اگر ماشین شما به صورت دیجیتال باشد خود را به صورت خطا بر صفحه نمایش نشان خواهد داد.

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی المنت رخ می دهد که در این باره و برای خدمات تعمیر ظرفشویی زیرووات باید المنت تعویض شود.

علت سرو صدای زیاد ماشین لباسشویی زیرووات

برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی زیرووات

آخرین موردی که درزمینه تعمیر ظرفشویی زیرووات می توان به آن اشاره کرد، برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی است. این اشکال به دلایل متفاوتی رخ می دهد.

مواردی همچون خرابی موتور، فرسودگی سیم کشی داخلی و خرابی برد می تواند از جمله دلایل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی زیرووات باشد که به منظور جلویگری از بروز حوادث ناگوار باید به سرعت مورد بررسی و رفع قرار بگیرند.

بیشتر بدانید: برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر ظرفشویی زیرووات پرداختیم؛ همانطور که گفته شد برای تعمیر ظرفشویی ابتدا باید عیب یابی صورت بگیرد که بر حسب اشکالات ممکن است این ایراد شامل خرابی المنت، پمپ تخلیه، بازوها و دوش ها، موتور، برد و همچنین شیرهای برقی باشد.

شما می توانید برای خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات و انواع دیگر ماشین ظرفشویی از شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر با 25 سال سابقه متخصص شناخته شده تعمیر انواع لوازم خانگی است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان