skip to Main Content
5/5 - (3 امتیاز)

آیا پس از اتمام فرآیند شست و شوی ماشین ظرفشویی سامسونگ لک و کثیفی روی ظروف خود مشاهده می کنید؟ آیا در این بین از کیفیت مواد شست و شوی خود مطمئن هستید و به دنبال علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ می گردید باید مواردی را در نظر داشته باشید.

ماشین های ظرفشویی برای اجرای برنامه های شست و شو از بازوهای شست و شو، پمپ آب، پمپ تخلیه و شیر برقی بهره می گیرند و تمام این اجزا در یک پیوستگی با یکدیگر عملیات شست و شو را به انجام می رسانند. در خواست تعمیرات ماشین ظرفشویی و عیب یابی برای علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ نیز بر همین اجزا متمرکز است.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به دلیل تنظیم نبودن برنامه ها

تنظیمات صحیح ماشین ظرفشویی، عاملی حیاتی برای شستشوی مطلوب ظروف است؛  انتخاب برنامه مناسب شستشو برای ظروف کثیف و تعیین دمای مطلوب آب جهت حذف چربی و لکه‌ها، از جمله مهم‌ترین کارها برای تمیز شستن ظروف است.

بنابراین علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ به سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی و برنامه های آن وابسته است، در غیر این صورت احتمال بروز مشکل در تمیز شدن ظروف توسط دستگاه، بسیار زیاد خواهد بود.

بیشتر بدانید: تعمیر ظرفشویی زیرووات

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به دلیل تنظیم نبودن برنامه ها

مهمترین علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر اطمینان دارید که تنظیمات ماشین ظرفشویی خود درست است، ممکن است گرفتگی سوراخ‌های روی بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی، دلیل اصلی عدم تمیز شستن ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد.

در واقع روی بازوهای آبپاش این دستگاه سوراخ‌هایی یا نازل‌هایی قرار دارند که آب را با فشار بالا بر روی ظروف پاشان می‌کنند. با گذشت زمان، رسوبات آب باعث گرفتگی این سوراخ‌ها شده و مانع از پاشیدن آب با فشار بالا بر روی ظروف می‌شود.

برای جلوگیری از گرفتگی نازل و تمیز نشستن ظروف باید به سرویس منظم ماشین ظرفشویی بسیار اهمیت بدهید.

خرابی شیر ورودی آب ظرفشویی

دیگر علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ، ممکن است مربوط به خرابی شیر ورودی آب یا شیر برقی این دستگاه باشد. اگر شیر ورودی آب ظرفشویی یا یکی از قطعات مرتبط با آن خراب شود، می‌تواند باعث مشکلات آبگیری این دستگاه شود و در نتیجه موجب کاهش آبی که به ظرف‌ها می‌رسد و آن‌ها را به طور کامل تمیز نکند.

پس از اعلام خرابی ماشین ظرفشویی تکنسین معتبر در محل حاضر شده و در صورتی که علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به شیر ورودی آب یا شیربرقی مرتبط باشد، خدمات مربوط به تعویض آن را انجام خواهد داد.

اصلی ترین علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

خرابی پمپ آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

یکی دیگر از مواردی که می تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد، خرابی پمپ آب آن است. اگر صدایی از پمپ آب ماشین ظرفشویی شما شنیده نمی‌شود یا اگر صدای وزوزی از آن می‌آید، باید احتمال خرابی پمپ را در نظر بگیرید که به احتمال زیاد یکی از عواملی است که باعث عدم تمیز شستن ظروف می‌شود.

هر نقص یا ایرادی در سیستم پمپ آب یا واتر پمپ که شامل پمپ گردش آب (موتور ظرفشویی)، پروانه، تسمه و … است، می‌تواند در فرآیند شستشو اختلال ایجاد کرده و باعث عدم تمیز شسته شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود.

به منظور بررسی وضعیت پمپ آب ماشین ظرفشویی سامسونگ با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ از جمله یدک تعمیر تماس بگیرید تا تکنسین‌های متخصص این مرکز جهت عیب‌یابی ماشین ظرفشویی شما به آدرس مورد نظرتان مراجعه کنند.

خرابی پمپ آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

مسدود شدن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

مسدود شدن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی، دیگر علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد. فیلتر تخلیه، به عنوان یکی از اجزای اصلی این دستگاه که تأثیر قابل توجهی در کیفیت شستشوی ظروف دارد. این قطعه در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی قرار دارد و از دو فیلتر بزرگ و کوچک تشکیل شده است.

به مرور زمان تجمع تکه‌های ریز و درشت مواد غذایی باعث گرفتگی این فیلتر می‌شوند که خود علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ خواهد بود بر کیفیت شستشو اثر می گذارد.

برای بررسی وضعیت فیلتر تخلیه کافیست تا آن را در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده و به سمت بالا بکشید تا از محل خود جدا شود؛ سپس با استفاده از آب و صابون، ذرات غذایی که باعث گرفتگی این فیلتر شده اند را از آن تمیز کنید.

بیشتر بدانید: 5 علت صدا دادن ماشین ظرفشویی

نکته پایانی

در این مطلب به علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ پرداختیم؛ این مشکل می تواند ناشی از اشکال در اجرای برنامه های شست و شو و خرابی بازوهای شست و شو، پمپ آب، پمپ تخلیه و شیر برقی باشد.

شما می توانید برای عیب یابی ماشین ظرفشویی سامسونگ از خدمات یدک تعمیر کمک بخواهید. یدک تعمیر با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی و لوازم خانگی، قطعه تعمیر شده را تا 90 روز برای شما گارانتی می کند.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان