skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

بکو یکی از برندهای شناخته شده در تولید ماشین ظرفشویی و لباسشویی به شمار می رود. با این حال همچون هر وسیله ای، ظرفشویی بکو هم می تواند دچار مشکل شود که در این مطلب به مشکلات ماشین ظرفشویی بکو پرداخته ایم.

به طور کلی مواردی همچون سر و صدای زیاد، نشتی، اتصال برق و پریدن فیوز، عدم تخلیه آب و همچنین گرم نکردن آب از جمله مشکلات ماشین ظرفشویی بکو به شمار می رود که نیازمند خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی است.

مشکلات ماشین ظرفشویی بکو؛ نشتی

نشتی، یکی از موارد خرابی ظرفشویی بکو است که می تواند ناشی از خرابی لاستیک درزگیر، خرابی پمپ و شیر ورودی آب و همچنین اشکال در شلنگ تخلیه باشد.

به طور کلی یک پمپ آب در ظرفشویی بکو شما وجود دارد و در صورت پمپ کهنه و فرسوده شدن درز های این پمپ دچار نشتی خواهد شد. برای این منظور در خدمات تعمیر ظرفشویی بکو، لاستیک دور پمپ تعویض خواهد شد.

علاوه بر این، همانطور که گفته شد، نشتی آب می تواند از شیلنگ تخلیه رخ بدهد که عمده دلیلش ترک خوردن یا پارگی شلنگ است.

بیشتر بدانید: برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی

مشکلات ماشین ظرفشویی بگو؛ نشتی

عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی بکو

دیگر مورد مطرح برای مشکلات ماشین ظرفشویی بکو، عدم تخلیه آب حاصل از شستشو است که مهمترین دلیل آن به گرفتگی فیلتر باز می گردد.

در این مورد اول از همه باید مخزن فیلتر بررسی شود؛ برای این کار ابتدا سبد پایین‌تر ماشین ظرفشویی بکو را خارج کنید سپس فیلتر مرکزی آن را با چرخاندن آن به سمت چپ و بلندکردن، خارج کنید. فیلترها را با آب گرم و صابون به خوبی تمیز کنید تا هرگونه مواد غذایی که به فیلتر و یا سایر قطعات چسبیده، پاک شود.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بکو

در مورد قبلی برای تخلیه ماشین لباسشویی بکو، به گرفتگی فیلتر اشاره شد اما سناریوی بدبینانه می تواند به خرابی پمپ تخلیه نیز برسد.

پمپ های شستشو و تخلیه بر روی یک ماشین ظرفشویی در بعضی اوقات به مخزن متصل می شوند و بنابراین همیشه در انتهای ماشین ظرفشویی قرار دارند. برای این منظور تعیمرکار باید پمپ تخلیه ماشین را مورد بررسی قرار بدهد.

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی بکو

خراب شده درب ماشین ظرفشویی یکی دیگر از مشکلات ماشین ظرفشویی بکو است که چفت نشدن درب دستگاه را به همراه دارد. این مشکل به احتمال زیاد ناشی از خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه باشد.

البته قبل از اینکه درخواستی ثبت کنید، نگاهی به چیدمان ظرف ها بیندازید، شاید به خوبی درون دستگاه چیده نشده باشند یا چیزی مانع بسته شدن درب دستگاه شده باشد.

علت سرو صدای زیاد ماشین لباسشویی بکو

بیشتر اوقات صدا دادن ماشین ظرفشویی بکو در هنگام انجام چرخه شستشوی امری کاملا عادی است. مواردی همچون قرار گرفتن نامناسب ظروف و تراز نبودن دستگاه از جمله اصلی ترین علت صدای ماشین ظرفشویی بکو است که نیازی به تعمیر دستگاه ندارد.

اما در برخی از موارد نیز این سر و صدا به گرفتگی لوله ها، خرابی موتور و مواردی از این دست باز می گردد که طبیعتاً در دسته مشکلات ماشین ظرفشویی بکو جای می گیرد و نیازمند بررسی تکنسین تعمیر ظرفشویی بکو است.

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی بکو

گرم نشدن آب درون ماشین ظرفشویی بکو

یکی دیگر از مشکلات ماشین ظرفشویی بکو که ممکن است با آن مواجه شوید، گرم نشدن آب است که اگر ماشین شما به صورت دیجیتال باشد خود را به صورت خطا بر صفحه نمایش نشان خواهد داد.

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی المنت رخ می دهد که در این باره و برای خدمات تعمیر ظرفشویی بکو باید المنت تعویض شود.

برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی بکو

برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی بکو می تواند به دلایل متفاوتی رخ می دهد. مواردی همچون خرابی موتور، فرسودگی سیم کشی داخلی و خرابی برد می تواند از جمله دلایل برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی بکو باشد.

به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار این مورد از مشکلات ماشین ظرفشویی بکو باید به سرعت مورد بررسی و رفع قرار بگیرند.

گرم نشدن آب درون ماشین ظرفشویی بکو

خرابی دوش ها و بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی بکو

یکی دیگر از مشکلات ماشین ظرفشویی بکو به خرابی دوش ها و بازوهای شستشوی دستگاه باز می گردد؛ در این صورت بازو های آب پاش نمی توانند آزادانه چرخش داشته باشند و به قفسه ها یا ظروف درون ماشین ظرفشویی برخوردی می کنند.

اگر بازو ها لق باشند، سپس بخش مرکزی یا مرکز چرخش بازوی آب پاش ممکن است ساییده شوند و آسیب ببیند که در این صورت نیاز به تعویض بازوی آب پاش دارد.

یکی دیگر از دلایل صدای غیر معمول ظرفششویی بکو می تواند از بازوی آب پاش غیر متحرک یا حلقه ی چرخان آن باشد. این قطعات حلقه های پلاستیکی ای هستند که بازوی آب پاش را هدایت می کنند و این بازو ها بر روی این قطعات چرخش دارند.

پریدن فیوز به هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی بکو

آخرین موردی که درزمینه مشکلات ماشین ظرفشویی بکو می توان به آن اشاره کرد. به طور دقیق تر اگر به هنگام روشن کردن دستگاه با پریدن فیوز مواجه می شوید احتمال دارد که یک اتصال درون ماشین ظرفشویی شما وجود داشته باشد. متخصص تعمیر ظرفشویی بکو این موضوع را بررسی می کند و اتصال را پیدا خواهد کرد.

همچنین گاهی نیز پرش فیوز به خاطر اشکال در خود فیوز است به ویژه اگر ماشین کار می کند و در وسط کار فیوز می پرد. در این صورت احتمال دارد عمر فیوز مینیاتوری شما در حال اتمام باشد و با رفتن ماشین برروی برنامه خشک کن، برق بیشتری مصرف شده و در نتیجه فیوز می پرد.

بیشتر بدانید: روش تمیز کردن فیلتر ظرفشویی

نکته پایانی

در این مطلب به مشکلات ماشین ظرفشویی بکو پرداختیم؛ به طور کلی برای تعمیر ظرفشویی ابتدا باید عیب یابی صورت بگیرد که بر حسب اشکالات ممکن است این ایراد شامل خرابی المنت، پمپ تخلیه، بازوها و دوش ها، موتور، برد و همچنین شیرهای برقی باشد.

شما می توانید برای خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی بکو و انواع دیگر ماشین ظرفشویی از شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر با 25 سال سابقه متخصص شناخته شده تعمیر انواع لوازم خانگی است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان