skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

گاهی اوقات ممکن است که دستگاه بخور سرد شما به طور صحیح کار نکند و نیاز به عیب یابی و تعمیر بخور سرد باشد. دستگاه بخور سرد دارای اجزای مختلفی می باشد که ایجاد اختلال در هر یک از این اجزا می‌تواند سبب درست کار نکردن دستگاه باشد. از جمله قسمت های مختلف دستگاه بخور سرد می توان به مخزن آب، قسمت بخار ساز، مدار های الکترونیکی، مدار فن و مدار رطوبت سنج اشاره کرد.

 

مزایای دستگاه بخور سرد

تعمیر بخور سرد

از دستگاه بخور سرد می توان برای برطرف شدن هوای خشک محیط استفاده کرد. بخور آب معمولی برای رفع خشکی پوست و همچنین شاداب تر شدن آن بسیار خوب است. استفاده از آن سبب مرطوب شدن لایه شاخی پوست می شود.

دستگاه های بخور سرد می توانند سرمای هوا را تعدیل کرده و از خشکی پوست بدن و همچنین پوشش مخاط بینی و گلو جلوگیری کنند. استفاده از این دستگاه به صورت مداوم می تواند از بروز سرماخوردگی، حملات درد های سینوسی، آلرژی، آسم و همچنین عفونت های دستگاه فوقانی و تحتانی بیماری‌های تنفسی کمک کند.

 

مشکلات احتمالی دستگاه بخور سرد

تعمیر بخور سرد

دستگاه بخور سرد ممکن است که مانند هر دستگاه برقی دیگر پس از گذشت مدت زمانی از کارکرد مداوم و یا عمر مفید آن دچار مشکلاتی شوند که برای حل اینگونه مشکلات توصیه می‌شود که برای جلوگیری از آسیب رسانی بیشتر به دستگاه به شرکت خدمات تعمیراتی مجاز مراجعه کنید.

در این قسمت قصد داریم که به یک سری از مشکلات رایج در دستگاه بخور سرد اشاره کنیم:

دستگاه بخور روشن نمی‌شود

هنگامی که دستگاه بخور سرد روشن نمی شود به این معنی است که جریان الکتریکی به طور صحیح به دستگاه وارد نمی شود و یا اینکه خود به خود خاموش میشود.

از جمله اقداماتی که به وسیله تعمیرکار برای حل این مشکل انجام می شود می توان به این موارد اشاره کرد:

در وهله اول جریان الکتریکی با استفاده از فازمتر یا ولت سنج مورد بررسی قرار می گیرد اگر مشکل از آن قسمت نبود تعمیرکار دو شاخه اصلی و دستگاه را بررسی می کند اگر باز هم مشکل از این ناحیه نبود در نهایت مدار برق شکن و فیوز دستگاه بررسی می شود که در صورت وجود مشکل این قطعات تعویض و یا تعمیر می شوند.

دستگاه بخور روشن می‌شود اما به طور صحیح کار نمی‌کند

در این حالت باید گفت اگر دستگاه بخور سرد تولید رطوبت نمی کند و یا اینکه به صورت مداوم کار می کند معمولاً مشکل در این است که سایز دستگاه شما با اندازه اتاق تناسب ندارد و یا اینکه بخار تولید شده توسط دستگاه به خارج از اتاق می رود. توصیه می شود که قبل از راه اندازی دستگاه بخور سرد دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده تا بتوانید به طور صحیح از آن استفاده کنید.

معمولاً در صورت عدم تولید رطوبت در دستگاه بخور سرد موارد زیر به وسیله تعمیرکار مورد بررسی قرار می گیرد:

در ابتدا تعمیرکار دستگاه را چک می کند تا مطمئن شود مانع یا دیواری تولید بخار را سد نکرده باشد.

موتور و فن دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و لازم به ذکر است که برخی موتورها نیاز به روغن کاری دارد.

دستگاه با سر و صدا کار می‌کند

وجود سر و صدای زیاد در دستگاه بخور سرد ممکن است که به خاطر عدم روغن کاری و یا کثیفی در قطعه موتور فن و اجزای تشکیل دهنده آن باشد. بنابراین توصیه می شود که سعی کنید در فواصل دوره ای اجزای دستگاه را تمیز کنید. همچنین شایان ذکر است که این سروصدا ممکن است به خاطر لرزش قطعات دستگاه به وجود آید.

در صورت وجود سر و صدای زیاد در دستگاه بخور سرد تعمیرکار معمولاً اقدامات زیر را انجام می دهد:

در ابتدا دستگاه را باز کرده و شل بودن قطعات داخلی دستگاه را بررسی می‌کند.

ممکن است که شفته فن دستگاه شل شده باشد برای اطمینان فن دستگاه را کمی تکان می دهد که در صورت شل بودن پایه رفت آن را محکم کند.

آب از دستگاه چکه می‌کند

اگر آب از دستگاه چکه می کند و یا این که در آن آب جمع شده است تعمیرکار برای برطرف کردن این مشکل معمولاً اقدامات زیر را انجام می دهد.

دریچه لوله و تمامی اجزای انتقال آب را بررسی می کند تا مطمئن شود که مشکلی در آنان به وجود نیامده است.

ترک و شکستگی مخزن آب را بررسی می کند.

دستگاه بوی نامطبوع می دهد

تعمیر بخور سرد

یکی از عوامل اصلی ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه بخور سرد راکد ماندن آب در مخزن دستگاه است. راکد ماندن آب پس از مدتی می‌تواند سبب ایجاد قارچ و باکتری و همچنین کپک شود به همین دلیل توصیه می شود که هر از گاهی دستگاه بخور سرد را تمیز کنید. اما شایان ذکر است که برای تمیز کردن دستگاه از شوینده های شیمیایی استفاده نکنید چون می تواند سبب آسیب رساندن به دستگاه شما شود. به همین دلیل ما استفاده از سرکه و همین طور آب اکسیژنه را برای تمیز کردن دستگاه بخور سرد به شما پیشنهاد می کنیم.

در صورت وجود بوی نامطبوع در دستگاه بخور سرد تعمیرکار اقدامات زیر را انجام می دهد:

محافظ فن دستگاه را جدا کرده و فن دستگاه را برای شما تمیز می کند.

 

خدمات شرکت یدک تعمیر برای تعمیر بخور سرد

از جمله خدمات قابل ارائه شرکت یدک تعمیر برای تعمیر دستگاه بخور سرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر دستگاه بخور سرد در منزل و یا محل مورد نظر شما
  • در اختیار داشتن تعمیرکاران و استادکاران حرفه ای و با تجربه در زمینه تعمیر انواع بخور سرد
  • ارائه ضمانت نامه برای کلیه خدمات و تعمیرات وسایل برقی
  • استفاده از بروزترین روش های تعمیر برای دستگاه بخور سرد

 

هزینه های تعمیر بخور سرد

تمامی هزینه ها پیشنهاد شده به وسیله شرکت یدک تعمیر بر اساس تعرفه های مجاز تعمیر دستگاه های برقی و خانگی است که به صورت منصفانه به شما پیشنهاد می شود.

چرا بخور سرد کار نمی کند؟

کار نکردن دستگاه بخور سرد به معنای عدم بخاردهی کافی است. این اتفاق معمولا در نتیجه عدم قرارگیری صحیح سوپاپ در محل خود، روشن نبودن دستگاه و پر نبودن منبع آب رخ می دهد.

چرا دستگاه بخور بخار نمی دهد؟

کثیف شدن صفحه التراسونیک، رسوب گرفتن مجرای خروج بخار، اتمام آب درون مخزن، بزرگ بودن فضای اتاق و عدم تناسب توان دستگاه بخور با فضا از علل بخار ندادن و یا افت بخار دهی بخور سرد است.

چرا دستگاه بخور آب پرت می کند؟

این اتفاق اغلب در مورد دستگاه بخور گرم رخ می دهد اما اگر بخور سرد التراسونیک بر روی سطح صاف قرار نگیرد اگر به درون مخزن آب اسانس اضافه کرده باشید، روی نبولایزر رسوبات معدنی تشکیل شده و یا مخزن آب را از قبل با مواد شوینده شسته باشید بخور سرد به بیرون آب پرتاب می کند.

چرا دستگاه بخور صدا می دهد؟

کلیه دستگاههای بخور سرد صدایی شبیه به وزوز کردن را تولید می‌کنند که ناشی از کار کردن صفحه التراسونیک است. صدای غیر عادی دستگاه ممکن است ناشی از شل شدن قطعات داخلی باشد که در اثر تکان خوردن صدا می دهند.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان