skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

مزایای قابل توجه شوفاژ های برقی باعث شده است تا این روزها به عنوان یک ابزار گرمایشی ایمن با استقبال فراوانی از سوی مصرف کنندگان مواجه شود.
متعاقبا با شروع فصل پاییز و زمستان، درخواست تعمیر شوفاژ برقی نیز افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق اغلب به دنبال عدم توجه به نکات استفاده صحیح از رادیاتور برقی، نامرغوب بودن برند رادیاتور برقی و یا اتمام عمر مفید دستگاه رخ می دهد.

ایمنی شوفاژ برقی

به دلیل ساده بودن سیستم عملکرد این دستگاه، فرآیند تعمیر آن نیز چندان پیچیده نیست. بنابراین اگر شوفاژ برقی شما دچار نقص فنی شده است جای نگرانی نیست. چرا که با یک عیب یابی دقیق، کلیه مشکلات آن قابل رفع شدن است.

اگر میخواهید با نحوه عیب یابی و تعمیر این دستگاه بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید. این اطلاعات می تواند به شما برای یافتن بهترین نمایندگی تعمیر رادیاتور برقی کمک نماید.

مشکلات رایج شوفاژ برقی چست؟

مشکلات رایج شوفاژ برقی

علل مختلفی برای خرابی شوفاژ برقی وجود دارد که عمدتاً به خرابی قطعات داخلی باز می گردد. برای مثال ممکن است که ترموستات و یا المنت های گرمایشی از کار بیفتد. پنکه گرمایشی و یا سیم های برق خراب شوند.

همچنین شوفاژهای برقی که توان بالایی دارند می توانند باعث ایجاد مشکل در کنتور برق و خارج شدن برق از مدار شوند.

در این حالت مهمترین نشانه هایی که بر خرابی رادیاتور روغنی دلالت دارد، شامل موارد زیر است:

  1. روشن نشدن شوفاژ برقی
  2. عدم پخش گرمای کافی
  3. کار نکردن فن های شوفاژ برقی
  4. نشت روغن از شوفاژ برقی

خدمات یدک تعمیر برای تعمیر شوفاژ برقی

خدمات یدک تعمیر برای تعمیر شوفاژ برقی

مهمترین خدماتی که توسط استادکاران یدک تعمیر انجام می شود شامل موراد زیر است:

  1. بررسی جریان برق ورودی به شوفاژ
  2. بررسی ترموستات و همچنین سیم‌های برق
  3. چک کردن المنت‌های گرمایشی
  4. بررسی فن شوفاژ برقی

زمانی که شوفاژ برقی شما روشن نمی شود تعمیر کار حاضر در محل بایستی ابتدا سیم های برق را چک کند. در صورتی که برق رسانی به طور کامل انجام می شود، ممکن است که المنت های گرمایشی و یا ترموستات شوفاژ برقی از کار افتاده باشد.همچنین بایستی صاف بودن سطح زیر شوفاژ برقی چک شود. زیرا در مواردی لرزش دستگاه به دلیل ناصاف بودن سطح زیرین ممکن است باعث از کار افتادن آن شود.

در مواردی شوفاژ برقی کار می‌کند اما گرمای لازم را پخش نمی کند، در این حالت بایستی المنت های گرمایشی مورد بررسی قرار گیرند. نیم سوز شدن المنت ها معمولاً مهمترین علت گرم نشدن شوفاژ برقی است. این اتفاق اغلب در نتیجه فعال نبودن همزمان کلید های المنت و یا عدم تنظیم درجه حرارت دستگاه رخ می دهد.

برخی مدل های شوفاژ برقی مجهز به فن هستند. تعبیه فن به منظور پخش یکنواخت حرارت و همچنین افزایش سرعت عملیات گرمایشی دستگاه است. در صورتی که پس از روشن کردن دستگاه صدایی از آن به گوش نمیرسد احتمالا فن از کار افتاده است. سالم بودن فن ها و نداشتن درز و ترک بایستی چک شود. اگر فن سالم است و هیچ گونه شکستگی ندارد ممکن است در نتیجه تجمع گرد و غبار از کار افتاده باشد. به همین دلیل نیاز است تا هر از چندگاهی به کمک مکش جاروبرقی تمیز شود.

نکات مهم برای پیشگیری از خرابی شوفاژ برقی

نکات استفاده صحیح از شوفاژ برقی

مهمترین اقدام برای پیشگیری از تعمیر رادیاتور روغنی توجه به نکات استفاده صحیح است. معمولاً دفترچه‌ های راهنمایی که توسط شرکت سازنده همراه با دستگاه به شما ارائه می شود، بهترین منبع برای اطلاع از این نکات است. در ادامه نکاتی که می تواند به پیشگیری از خرابی زودهنگام رادیاتور برقی شما کمک نماید ذکر شده است:

  1. برای مثال همواره با استفاده از جارو برقی گرد و غبار جمع شده بر روی شوفاژ برقی را از بین ببرید. زیرا تجمع گرد و غبار و پرز مهمترین علت از کار افتادن فن دستگاه است.
  2. از قرار دادن البسه و حوله مستقیماً بر روی شوفاژ برقی خودداری کنید .زیرا باعث از کار افتادن سنسور های دستگاه می‌شود.
  3. همچنین دستگاه را در بالاترین توان خود به مدت طولانی روشن نگه ندارید.

نحوه عملکرد رادیاتور برقی

نحوه عملکرد رادیاتور برقی

رادیاتورهای برقی جدیدترین مدل های سیستم های گرمایشی هستند که از ایمنی بالاتری نسبت به تحهیزاتی چون رادیاتورها و بخاری های گازی برخوردار می‌باشند. همین مسئله باعث شده است تا امروزه استفاده از رادیاتورهای برقی با استقبال فراوانی مواجه شود.
سیستم عملکرد رادیاتورهای برقی بدین صورت است که بعد از اتصال شوفاژ به برق جریان الکتریکی در المنت ها به انرژی گرمایی تبدیل می شود. فضای داخلی رادیاتور با استفاده از روغن های مخصوص و نسوز پر شده است. روغن انرژی حرارتی را دریافت کرده و شروع به گرم شدن می کند سپس روغن در اثر جریان همرفت به سمت شیارهای عمودی رادیاتورحرکت میکند. روغن حرارت خود را از طریق فن های تعبیه شده در رادیاتور به محیط اطراف پخش می کند.
سیستم امنیتی ویژه‌ای که در رادیاتور های برقی تعبیه شده‌اند آن است که در صورت واژگونی و افتادن روی زمین شوفاژ خاموش می شود. بنابراین خطر آتش سوزی وجود ندارد. این تفاوت، مزیت برتر شوفاژ برقی نسبت به بخاری های برقی است. اما همچنان باید احتیاط کرد و از قرار دادن دستگاه در مجاورت مواد اشتعال زایی چون پرده ها، موکت و لوازم چوبی خودداری کرد.

نحوه درخواست تعمیرکار در یدک تعمیر

برای بهره‌مندی از خدمات تعمیر شوفاژ برقی در یدک تعمیر بایستی با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید. پس از اعلام نوع مشکل دستگاه خود کارشناسان ما هزینه تعمیر رادیاتور روغنی را به صورت تقریبی به شما اعلام می نمایند. در صورت رضایتمندی شما و پس از اعلام منطقه محل سکونت خود، درخواست شما ثبت شده و در اسرع وقت تعمیرکار متخصص به محل شما اعزام می شود.

تعمیر شوفاژ برقی در منزل

تعمیر شوفاژ برقی در منزل

در مورد دستگاه شوفاژ برقی که عملکرد نسبتاً ساده‌ای دارد، امکان تعمیر آن در منزل نیز وجود دارد. اگر مشتری تمایل داشته باشد تا عملیات تعمیر رادیات در محل خود و تحت نظارت خود انجام گیرد، یدک تعمیر آماده همکاری با این درخواست این دسته از مشتریان است. به طور معمول دستگاه خراب شده توسط پرسنل شرکت جمع‌آوری و به کارگاه مرکزی انتقال داده می‌شوند. البته این کار با صرف هزینه شخصی و توسط مشتری انجام می‌شود.

اما در مواردی مشتریان برای اطمینان بیشتر تمایل دارند تا تعمیر شوفاژ برقی در منزل آنها انجام شود. این کار باعث می‌شود تا در هزینه‌های مشتریان نیز صرفه جویی به عمل آید.

هزینه تعمیر شوفاژ برقی

هزینه تعمیر شوفاژ برقی پس از بررسی تعمیرکار حاضر در محل تعیین می شود. زیرا بسته به نوع خرابی دستگاه این هزینه متفاوت است. هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار برای حضور در محل، تعویض قطعات جانبی شوفاژ برقی در صورت نیاز و همچنین اجرت تعمیر از فاکتورهای تعیین کننده هستند.
یدک تعیمر با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی حال حاضر هزینه های خود را کاملا منصفانه لحاظ کرده است. ارائه هزینه های مصوب مورد تایید نهاد ها نظارتی به همراه با فاکتور رسمی می تواند باعث اطمینان بیشتر مشتریان شود.

یکی از پرکاربردترین تجهیزات گرمایشی در ساختمان‌های عمومی و منازل رادیاتور شوفاژ است. اما رادیاتور شوفاژ همانند هر وسیله پرکاربرد دیگر، نیاز به تعمیر شوفاژ و سرویس دارد. ممکن است شما به علت آب دادن شیر رادیاتور شوفاژ، یا سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ و … نیاز به دریافت خدمات تعمیر شوفاژ داشته باشید. تعمیر رادیاتور شوفاژ، هواگیری شوفاژ و هر خدمت مرتبط با رادیاتور شوفاژ را می‌توانید به دست متخصصین شهر خودتان بسپارید.

تعمیر شوفاژ برقی در یدک تعمیر برای کدام منطقه از تهران انجام می شود؟

شما در هر منطقه از تهران بزرگ سکونت داشته باشید یدک تعمیر آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است:

  1. تعمیر شوفاژ برقی در جنوب تهران
  2. تعمیر شوفاژ برقی در شمال تهران
  3. تعمیر شوفاژ برقی در غرب تهران
  4. تعمیر شوفاژ برقی در شرق تهران

مرکز تخصصی انواع مدل های و برندهای شوفاژ برقی

مرکز تخصصی انواع مدل های و برندهای شوفاژ برقی

شوفاژ برقی دستگاهی است که دارای مدل های مختلف با امکانات متفاوت می باشد. شرکت های سازنده برای رقابت با یکدیگیر به طور اختصاصی در دستگاه‌های خود تکنولوژی های متفاوتی را پیاده می سازند. برای مثال رادیاتور برقی دارای مدلهای زیر است:

  • دارای برد الکترونیکی و فاقد برد الکترونیکی
  • مجهز به فن و فاقد فن

دستگاه شما از هر مدلی که باشد کلیه مشکلات و معایب آن در یدک تعمیر توسط استادکاران و فنی کاران مجرب و حرفه‌ای قابل برطرف شدن است.
اگرچه شوفاژ برقی دارای مدل های مختلف هستند اما اساس کار همه آنها یکسان است. به همین دلیل مشکلات آنها اغلب میان برندهای مختلف مشترک است. تنها ممکن است روش تعمیر آنها اندکی متفاوت باشد.

تعمیرکاران متخصص و دوره دیده یدک تعمیر قادر به عیب یابی و تعیمر شوفاژ برقی از برندهای زیر هستند:

  1. شوفاژ برقی فلر
  2. شوفاژ برقی تی بی کو
  3. شوفاژ برقی سرجیو
  4. شوفاژ برقی دلونگی
  5. شوفاژ برقی نوال
  6. شوفاژ برقی گوسونیک
  7. شوفاژ برقی بیم
  8. شوفاژ برقی مدیا
  9. شوفاژ برقی مگامکس

چگونه به یدک تعمیر اعتماد داشته باشیم؟

یدک تعمیر از سابقه فعالیت بالا در حوزه تعمیر انواع لوازم برقی برخوردار است. این شرکت قریب به ۳۰ سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت می باشد. داشتن مجوز از اتحادیه و صنف تعمیرکاران لوازم خانگی و همچنین گارانتی کردن کلیه خدمات تا ۹۰ روز خود دلیلی بر اعتبار بالای این شرکت است. از آن مهمتر آنکه هزینه های تعمیر با فاکتور رسمی به مشتریان ارائه می شود.

چرا شوفاژ برقی روشن نمی شود؟

ممکن است مشکل در نصب در کارکرد هر یک از قسمت‌های المنت سنسور دستگاه برد الکترونیکی و یا سیم های رابط باشند که باعث روشن نشدن شوفاژ برقی خواهند شد

چرا شوفاژ برقی روشن می شود ولی گرمای لازم را پخش نمی کند؟

خرابی ترموستات، عملکرد نادرست سنسورهای شوفاژ برقی و اختلال در کارکرد برد الکترونیک از دلایل گرم نشدن شوفاژی برقی است.

نظرات و سوالات کاربران

  1. سلام
    رادیاتور روغنی بلک اند دکر مدل
    OFRD21
    دستگاه روشن میشود و
    گرم گم می کند ولی در چند دقیقه خاموش می شود
    به ۴۵۴۳۷ زنگ می زنم پیام شماره در شیکه موجود نمی باشد را می دهد
    لطفا شماره تلفن فعال یا ادرس را عنایت فرمایید

  2. سلام وقت بخیر بخاری برقی برای شرکتaeg
    داریم طرح شوفاژ چند روزه دیگه روشن نمیشه خواستم ببینم مشکلمو چطور باس حل کنم

  3. سلام وقت بخیر شوفاژبرقی بیم داریم و اصلا روشن نمی شود و به یک تعمیر کار لوازم خانگی نشون دادیم کفت از برده و نمی تو نه تعمیر کنه خواستم ببینم شما برد شوفاژبرقی بیم و هم تعمیر می کنین البته ما رشت هستیم . با تشکر غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان