skip to Main Content
5/5 - (4 امتیاز)

اتوپرس ها به نسبت اتوهای بخار معمولی، قیمت بالاتری دارند و از همین رو هزینه تعمیر اتوپرس برای بسیاری محل سؤال است. این وسیله که امروزه جای خود را در برخی خانه ها باز کرده است، ممکن است به دلایل مختلفی دچار اشکال شود.

هزینه تعمیر اتو پرس برای ترموستات، برد، المنت، فیلتر، بویلر و همچنین انجام رسوب زدایی و تعویض کفی و روکش متفاوت است و پس از عیب یابی اتو پرس اعلام می شود.

تعمیر ترموستات اتو پرس

همچون تمام وسایل برقی حرارتی، اتو پرس ها نیز دارای ترموستات هستند؛ این قطعه وظیفه تنظیم و کنترل دمای دستگاه را بر عهده دارد. خرابی ترموستات اتو پرس منجر به عدم تنظیم دمای آب و همچنین گرم نشدن آن می شود.

ترموستات در برخی موارد قابل تعمیر است و در صورت غیرقابل تعمیر بودن و خرابی بیش از حد باید با قطعه اورجینال تعویض شود. معمولاً هزینه تعمیر اتو پرس برای تعمیر ترموستات بالاتر از تعویض آن است.

تعمیر ترموستات اتو پرس

هزینه تعمیر برد اتو پرس

برد همچون مغز و شبکه عصبی دستگاه های الکترونیکی است؛ در اتو پرس تمامی قطعات از برد الکترونیک فرمان می گیرند. خرابی برد دستگاه را بلااستفاده خواهد کرد و در نتیجه باید نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

تعویض برد می تواند هزینه تعمیر اتوپرس را بسیار بالا ببرد اما نگران نباشید زیرا در مجموعه یدک تعمیر، تکنسین های ماهر و متخصصی وجود دارند که در صورت خرابی برد اتو پرس، آن را تعمیر خواهند کرد. کافی است درخواست خود را برای دریافت خدمات تعمیر اتو پرس ثبت کنید.

هزینه تعویض المنت اتو پرس

دیگر مورد مرتبط با هزینه تعمیر اتو پرس درباره المنت دستگاه است. این قطعه وظیفه جوش آوردن آب اتوپرس را برعهده دارد و معمولا به دلیل نوسان برق یا استفاده طولانی مدت و نادرست می سوزد.

خراب شدن المنت اتو پرس خود را به صورت داغ نشدن کفی دستگاه نشان می دهد. در این مورد دستگاه شما باید توسط تکنسین تعمیر اتو پرس مورد بازبینی و عیب یابی قرار بگیرد و المنت معیوب نیز باید تعویض شود زیرا این قطعه قابل تعمیر نیست.

هزینه تعویض المنت اتو پرس

تعمیر بویلر اتوپرس

بویلر همان منبع آب اتو پرس است که پس از گذشت زمان و به دلیل استفاده از آب شهری و املاح حاصل از آن ممکن است کارایی خود را از دست بدهد.

در صورت خرابی این قطعه نیز امکان استفاده از دستگاه وجود نخواهد داشت. هزینه تعمیر اتو پرس برای بویلر پس از انجام عیب یابی دقیق توسط تکنسین کحاسبه خواهد شد، همچنین در برخی از موارد ممکن است نیاز به تعویض بویلر باشد.

هزینه تعویض فیلتر اتو پرس

اگر از آب شهری برای اتو زدن استفاده می کنید، خرابی زودرس در کمین فیلتر اتو پرس شما خواهد بود و ممکن است که این املاح به قطعات داخلی دستگاه شما رسیده و هزینه های سنگین تری در پی داشته باشد.

هزینه تعمیر اتو پرس و خرید فیلتر آن برای همه مدل ها یکسان نیست؛ اما در صورت تغییر رنگ فیلتر اتو پرس می توانید با یدک تعمیر تماس گرفته و فیلتر جدید خود را سفارش دهید.

هزینه تعمیر اتوپرس و رسوب زدایی اتو پرس

هزینه رسوب زدایی اتو پرس

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، رسوب گیری از رایج ترین مشکلات اتو پرس ها است. پروسه رسوب زدایی اتو پرس نسبت به رسوب زدایی اتو بخار، متفاوت است و امکان اعمال پروسه مشابه میان دو دستگاه مختلف وجود ندارد. از این رو هزینه تعمیراتو پرس برای رسوب زدایی نیز میان همه مدل ها یکسان نیست.

تعویض ابر و روکش اتو پرس

ابر و روکش اتو پرس دارای عمر مفید است و به مرور و برحسب تعداد دفعات استفاده ممکن است کارایی خود را از دست بدهد که در این صورت بر روی لباس لکه می اندازد.

در مورد هزینه تعمیر اتوپرس برای ابر و روکش باید گفت که امکان تعمیر این مورد وجود ندارد و باید ابر یا روکش را تعویض کرد.

هزینه تعویض کفی اتو پرس

در آخرین مورد از هزینه تعمیر اتوپرس باید هزینه تعویض کفی نیز بپردازیم. کفی اتو پرس معمولاً از جنس تفلون است و امکان دارد پس از گذشت چند سال استفاده مداوم، دچار پوسیدگی و خرابی شود. در صورت رسوب گرفتن سوراخ های کفی، احتمال لکه انداختن روی لباس های شما وجود دارد.

در صورت آسیب دیدن کفی اتو پرس، این قطعه باید تعویض شود. این کار حتماً باید توسط تکنسین ماهر صورت بگیرد و قطعه اورجینال جایگزین قطعه معیوب شود.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد هزینه تعمیر اتو پرس صحبت شود. در نظر داشته باشید که با توجه به تغییرات قیمت بازار ممکن است هزینه تعمیر اتوپرس متفاوت باشد با این حال یدک تعمیر همواره قیمت های اعلامی از سوی اتحادیه را مدنظر قرار می دهد.

شما می توانید برای تعمیرات اتوپرس خود از یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان