skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

شاید با دیدن عنوان این متن برای شما سؤال مطرح شده باشد که اهمیت آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی در چیست؟ در حقیقت شوفاژ برقی ها باید تمیز شوند تا شاهد بهبود عملکرد، حفظ کیفیت هوای محیط و مواردی از این دست باشیم، در غیر این صورت عمر دستگاه کاهش پیدا کرده و به خدمات تعمیر شوفاژ برقی نیاز پیدا خواهید کرد.

حفظ کیفیت هوای محیط با نظافت شوفاژ برقی

یکی از مهمترین فواید آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی آزاد کردن گردش هوای رادیاتورها است زیرا در صورت تجمع بیش از اندازه گرد و غبار درون شوفاژ برقی، دستگاه ذرات آلودگی را در محیط منتشر خواهد کرده و کیفیت هوای محیط را کاهش خواهد شد.

برای این منظور باید ابتدا شوفاژ را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس با یک پارچه نم دار (نه آبدار) بر روی پره ها بکشید تا لکه های موجود نیز پاک شود.

البته باید توجه کنید که به هیچ وجه آب وارد شبکه های شوفاژ برقی نشود. اگر دستگاه شما خیلی لک شده است، می توانید از پاک کننده های چندمنظوره نیز استفاده کنید.

بیشتر بدانید: علت روشن نشدن شوفاژ برقی

دوره های نظافت شوفاژ برقی

دوره های نظافت شوفاژ برقی

یکی از سؤالاتی که در زمینه آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی مطرح می شود این است که چند وقت به چند وقت باید شوفاژ برقی را نظافت کرد؟

به طور کلی تعیین دوره تمیز کردن شوفاژ برقی به عوامل مختلفی نظیر میزان استفاده از دستگاه، محیط نصب شوفاژ و دیگر شرایط محیطی بستگی دارد. به عنوان مثال چنانچه شوفاژ برقی شما در محلی دارای سطح آلودگی و گرد و غبار بالا و بدون سیستم تهویه نصب شده باشد، لازم است دستگاه خود را حداقل دو هفته یکبار گردگیری کرده و سالی یکبار سرویس کنید.

سیستم های خود تمیز کننده شوفاژ برقی

نکته دیگر که باید در مورد آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی در نظر بگیرید این است که در برخی از مدل های شوفاژهای برقی، سیستم خود تمیز کننده تعبیه شده است که می تواند به صورت خودکار اقدام به از بین بردن ذرات گرد و غبار نماید. در این صورت تنها باید به صورت دوره ای اقدام به بررسی سیستم نظافت خودکار دستگاه خود نمایید.

بهبود عملکرد شوفاژ برقی با نظافت مداوم

گرفتن گرد و غبار از روی شوفاژ برقی

شوفاژ برقی بسیار در معرض گرد و خاک قرار دارد؛ آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی برای این کار استفاده از باد را بهترین راهکار می‌داند. پیش از هرچیز شما باید دستگاه را از برق بکشید و سپس با استفاده از باد ملایم یا هوای فشرده اقدام به از بین بردن گرد و غبار درون دستگاه استفاده کنید.

می توانید برای این کار از جاروبرقی یا مکنده های مخصوص گرد و خاک استفاده کنید. اگر این لوازم در دسترس شما نبود، می توانید به کمک برس تمیزکننده یا چوب گردگیری، ذرات گرو غبار را از میان شبکه های دستگاه پاک کنید. همچنین برای پاک کردن بدنه شوفاژ برقی می توانید از یک پارچه خشک و نرم استفاده کرده و در صورت نیاز کمی آن را مرطوب کنید.

بهبود عملکرد شوفاژ برقی با نظافت مداوم

با هر بار نظافت دستگاه از هرگونه ذرات گرد و غبار، طول عمر دستگاه شما نیز افزایش می یابد، زیرا این گرد و خاک می تواند قطعات دستگاه از جمله فن آن را خراب کند.

به عبارتی دیگر به مرور زمان انواع گرد و غبار و ذرات آلودگی ها وارد شوفاژ برقی شد و کارایی و جریان هوای دستگاه را محدود می کند. از این رو تمیز کردن دستگاه و نکاتی که در زمینه آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی گفته می شود، می تواند موجب عبور بهتر هوا از شبکه های شوفاژ برقی شده و عملکرد آن را بهبود بخشد.

چند نکته مهم برای نظافت شوفاژ برقی

چند نکته مهم برای نظافت شوفاژ برقی

دست آخر اینکه به جهت آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی در نظر بگیرید که به هیچ وجه نباید از مواد شوینده شیمیایی یا ابزار ساینده همچون سیم برای پاک کردن شوفاژ برقی خود استفاده کنید.

همچنین اگر از محلول اسپری برای تمیز کردن دستگاه استفاده می کنید، مقداری از آن را روی محل آلوده پاشیده، مدتی صبر کنید و سپس آن محل را پاک کنید. علاوه بر این ها به هیچ وجه برای تمیز کردن شوفاژ برقی، پانل های آن را جدا نکنید، زیرا می تواند موجب آسیب دیدگی دستگاه شود.

بیشتر بدانید: تعمیر شوفاژ برقی دلونگی Delonghi

نکته پایانی

در این نوشتار تلاش شد در مورد آموزش تمیز کردن شوفاژ برقی صحبت شود. همانطور که اشاره شد، نظافت مداوم شوفاژ برقی برای بهبود عملکرد این دستگاه مفید است و سبب کارایی بهتر آن خواهد شد.

چنانچه در زمینه سرویس شوفاژ برقی و تعمیرات آن نیاز به دریافت خدمات دارید می توانید زا یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی، خدمات پس از فروش با پشتوانه ۲۵ سال سابقه فعالیت در خدمات است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان