skip to Main Content
Rate this post

در گذشته اتو پرس تنها در خشکشویی ها یافت می‌شد، امروزه این اتوها در سایز کوچکتر برای مصارف خانگی نیز طراحی شده است. اما همچون هر وسیله ای عیب یابی اتو پرس نیز گاهی اجتناب ناپذیر می شود.

عدم بخاردهی، بوی بد یا تغییر دادن رنگ لباس، بوق زدن، جمع کردن لباس و برق انداختن از جمله ایراداتی است که عیب یابی اتو پرس را می طلبد.

بخار نکردن و گرم نشدن اتو پرس

گرم نشدن و عدم بخاردهی اتو پرس از جمله رایج ترین مشکلات این دستگاه ها است. سیستم بخار دهی اتو پرسی مهمترین بخش این دستگاه را تشکیل می دهد و در صورتی که بخار به‌خوبی تولید نشود، چین و چروک لباس های شما نیز به خوبی برطرف نمی شود.

برای عیب یابی اتو پرس در شرایطی که بخار تولید نمی شود ابتدا آب مخزن را چک کنید. اگر مخزن به اندازه کافی پر شده باشد، شاید درجه حرارت پایین بوده یا فیلتر گرفته باشد.

اگر هیچ کدام از موارد بالا مشکل نداشت، احتمالاً علت بخار نکردن اتوپرس ناشی از خراب شدن المنت دستگاه، سنسور، قطعات برد و همچنین میله دستگاه باشد.

بخار نکردن و گرم نشدن اتو پرس

بوی بد و آب زرد رنگ از اتوپرس

آب درون مخزن اتوپرس پس از مدتی خشک و به رسوب بدل می شود. بنابراین برای عیب یابی اتو پرس زمانی که بوی نامطبوعی می دهد باید این نکته را در نظر بگیرید که احتمالاً این بود از رسوب است.

در برخی موارد نیزرسوب گیر خراب شده و املاح وارد اتو می شود که سوختن آن بوی نامطبوعی ایجاد می کند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از این مورد، مخزن دستگاه را تنها با آب مقطر یا جوشیده پر کنید.

خروج آب زرد رنگ از اتو پرس نیز به دلیل وجود سولفات فلز در آب است. البته کثیف شدن صفحه بالایی اتو پرس نیز می تواند باعث زرد شدن لباس شود. هنگامی که صفحه خنک است، آن را با مایع شیشه شور و دستمال را تمیز کنید. همچنین اگر برای یک بازه زمانی قرار نیست که از اتو پرسی استفاده کنید، حتما مخزن آن را خالی کنید.

بوق زدن اتو پرس

مورد دیگر که شما را نیازمند عیب یابی اتو پرس می کند، بوق زدن های دستگاه است که می تواند دو علت داشته باشد؛ یکی هشدار به دلیل رسوب گرفتن فیلتر و دیگری صدمه دیدن برد الکترونیکی. ابتدا فیلتر را بررسی کنید اگر مشکل حل نشد از راه‌اندازی مجدد دستگاه خودداری کرده و برای تعمیر اتو پرس با ما تماس بگیرید.

بوق زدن اتو پرس

 ایرادهای اتوپرس در اتوکردن لباس

از جمله دیگر موارد نیازمند به عیب یابی اتو پرس، مشکل این دستگاه در اتو کردن لباس است. لک انداختن پارچه، برق انداختن و جمع کردن آن از جمله این موارد است که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

  • لک افتادن پارچه: گاهی ممکن است که اتوپرس لباس شما را لک بیندازد؛ برای عیب یابی اتو پرس وقتی که لکه می اندازد باید ابر اتو و پارچه آن و فیلتر دستگاه را بررسی کنید. همچنین می توانید مخزن را با مایع رسوب گیر پر کرده و چند بار با فشار زیاد بخار بزنید.
  • جمع شدن پارچه: درجه حرارت بالای اتو می تواند پارچه را جمع کنید؛ تنها پارچه های کتان و لی تحمل درجه حرارت بالا را دارند. همچنین وضعیت ابر و پارچه اتو پرسی را بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.
  • برق افتادن لباس: برای جلوگیری از برق افتادن لباس، به ویژه برای پارچه های حساس، حتما یک پارچه دیگر روی لباس قرار دهید.

اشکال در خاموش و روشن شدن اتو پرس

خرابی سیستم خاموش و روشن دستگاه نیز می تواند دیگر مشکلات رایج در اتوپرس باشد؛ برای عیب یابی اتو پرس در این مورد، وضعیت سیم را بررسی کنید. هر گونه پارگی، زدگی و له شدگی می تواند منجر به عدم برق رسانی صحیح به دستگاه شود.

همچنین اگر وضعیت سیم عادی است، وضعیت پریز را با فازمتر چک کنید و اگر همه چیز به ظاهر مرتب به نظر می رسد اما باز هم دستگاه روشن نمی شود با ما تماس بگیرید.

اشکال در خاموش و روشن شدن اتو پرس

پریدن فیوز با اتوپرس

هنگامی که یک اتصال در مدار پیش بیاید، سیستم برق رسانی جهت جلوگیری از آسیب بیشتر، جریان برق را قطع می کند. برای عیب یابی اتو پرس در هنگام پریدن فیوز باید در نظر بگیرید که احتمالاً مشکلی در سیم های داخلی دستگاه به وجود آمده است. معمولا زمانی که سیم های متصل به المنت دستگاه دچار اتصالی شده باشند این حالت اتفاق می افتد.

نکته پایانی

در این نوشته سعی شد مواردی از عیب یابی اتوپرس بررسی شود. همانطور که بررسی شد سیستم بخاردهی، برد الکترونیکی، مخزن، سیستم برق رسانی و همچنین صفحه اتو از جمله مواردی است که شاید دچار اشکال شوند که رفع برخی از این موارد بر عهده شما نیست.

شما می توانید برای برطرف شدن مشکل اتوپرسی خود با یدک تعمیر تماس بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی، خدمات پس از فروش، آموزش تخصصی تعمیر انواع لوازم خانگی و فروش قطعات یدکی لوازم خانگی با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات به شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان