skip to Main Content
Rate this post

چرا دستگاه اتو پرس بخار نمی کند؟ یکی از مشکلات رایج دستگاه اتو پرس بخار نکردن آن است. علت بخار نکردن اتوپرس اغلب به سختی آب مصرفی و از کار افتادن فیلترها باز می گردد. در دستگاه های اتو پرس بخار نقش مهمی در کارکرد آنها ایفا می کند. این دستگاه مانند هر دستگاه دیگر ممکن است که پس از گذشت مدت زمانی از عمر مفید آن دچار مشکلاتی شود که یکی از شایع‌ترین آنها بخار نکردن دستگاه اتو پرس است.

 

علت بخار نکردن اتوپرس

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده تر شدن دستگاه های برقی مورد استفاده در منازل و دیگر مکان ها نیاز به وجود تعمیرکاران حرفه ای اجباری شده است.از این رو برای برطرف کردن مشکل بخار نکردن دستگاه اتو پرس می توانید به تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه و همچنین آشنا با برند مراجعه کرده تا بتوانید از دستگاه به طور مجدد استفاده کنید. در ضمن توصیه می شود که برای جلوگیری از آسیب رسانی بیشتر به دستگاه از تعمیر اتوپرس به دست افراد غیر حرفه‌ای خودداری کنید. در ادامه قصد داریم که برخی از علت های بخار نکردن دستگاه اتو پرس اشاره کنیم.

 

 

علت بخار نکردن اتوپرس: نداشتن آب کافی

در این رابطه توصیه می‌شود که قبل از استفاده از دستگاه اتو پرس منبع آب آن را چک کنید که اگر آب در منبع نباشد و یا مقدار آن کم باشد آن را پر کنید.

 

یکی از مهمترین دلایل بخار نکردن اتو پرس که اغلب افراد از آن غافل هستند، تنظیم نبودن درجه حرارت آن است.

 

علت بخار نکردن اتوپرس تنظیم نبودن درجه حرارت

علت بخار نکردن اتوپرس

در دستگاه اتو پرس برای اینکه بتوانید به بخار مناسب دسترسی پیدا کنید باید درجه حرارت آن به درستی تنظیم باشد. اگر درجه حرارت آن به درستی تنظیم نشده باشد دستگاه بخار تولید نمی کند.

 

علت بخار نکردن اتوپرس: اشباع شدن فیلتر اتو پرس

علت بخار نکردن اتوپرس

در برخی مدل های دستگاه اتو پرس یک فیلتر حاوی رزین تعبیه شده است که می تواند مقداری از سختی آب منبع را بگیرد. اگر این فیلتر دچار مشکل شود دستگاه بخار تولید نخواهد کرد.

 

علت بخار نکردن اتوپرس: متصل نبودن منبع آب

اگر منبع فیلتر درست در جای خود قرار نگرفته باشند می تواند سبب بخار نکردن دستگاه اتو پرس شود. بنابراین توصیه می شود که قبل از ریختن آب در درون مخزن، فیلتر و مخزن آب دستگاه اتوپرس را به شکل صحیح آن در جای خود قرار دهید.

 

دستگاه های اتوپرس دارای برد الکترونیکی است که نسبت به نوسانات برق بسیار حساس می باشد و وجود کوچکترین نوسان برق در دستگاه باعث می‌شود تا قسمتهای مختلف آن دچار مشکل شود.

 

نوسانات برق

علت بخار نکردن اتوپرس

دستگاه های اتو پرس دارای برد الکترونیکی می باشند که این قطعات نسبت به نوسانات برق بسیار حساس هستند. وجود کوچکترین نوسان برق در دستگاه باعث می‌شود تا قسمتهای مختلف آن دچار مشکل شود. بنابراین توصیه می شود که از محافظ برق استاندارد برای دستگاه اتو پرس استفاده کنید.

 

رسوب گرفتگی

علت بخار نکردن اتوپرس

دستگاه های اتو پرس برای ایجاد بخار در دو مدل طراحی و تولید می شوند. یکی دارای بویلر و دیگری بدون بویلر. در هر دو این مدل ها به املاح آب حساس هستند. آب سخت یا آب دارای املاح می‌تواند به دستگاه آسیب برساند و رسوب گرفتگی موجب صدمه زدن به قسمتهای مختلف دستگاه می شود که در نتیجه باعث بخار ندادن دستگاه اتو پرس می شود.

 

کلام آخر

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد دستگاه اتو پرس ممکن است که پس از گذشت زمانی از عمر مفید آن دچار مشکل شود که یکی از رایج‌ترین مشکلات آن بخار نکردن دستگاه است و از آنجا که دستگاه اتو پرس و بسیاری دیگر از دستگاه‌های امروزی و مدرن دارای پیچیدگی هایی در ساختار و طراحی هستند توصیه می شود که خود به باز کردن و تعمیر آن اقدام نکنید و از یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه و مخصوصاً آشنا با برند مورد نظر کمک بگیرید. از جمله علت های بخار نکردن دستگاه اتو پرس می توان به مواردی از قبیل نداشتن آب کافی، تنظیم نبودن درجه حرارت، اشباع شدن فیلتر اتو پرس، متصل نبودن منبع آب، وجود نوسانات برق و رسوب گرفتگی اشاره کرد.

شرکت یدک تعمیر ارائه دهنده خدمات تخصصی در زمینه تعمیر انواع مختلف لوازم خانگی می باشد. اگر دستگاه اتو پرس شما دچار مشکل شده و تولید بخار نمی‌کند می توانید برای رفع این مشکل با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان