skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

تصور کنید یک روز صبح قبل از رفتن به سرکار، دکمه چای ساز را می زنید تا جرعه ای چای بنوشید اما می بینید که دستگاه روشن نمی شود! علت روشن نشدن کتری چای ساز چیست؟ این مطلب دقیقاً برای شماست که به دنبال این سوال هستید.

قرار نگرفتن کتری سر جای خود، مشکل در کابل برق، خرابی کلید روشن خاموش و خرابی برد از جمله موارد علت روشن نشدن کتری چای ساز است.

علت روشن نشدن کتری چای ساز؛ قرار نگرفتن کتری سر جای خود

یکی از دلایل روشن نشدن دستگاه چای ساز عدم قرارگیری صحیح کتری و قوری چای ساز در جای خود است. این دستگاه ها به نحوی طراحی شده که اگر کتری و قوری در جای خود قرار نگیرد، دستگاه نیز روشن نخواهد شد.

اگر علت روشن نشدن کتری چای ساز مربوط به همین مورد باشد، این موضوع در واقع یک کارکرد  افزایش ایمنی استفاده از این محصول است که از سوی سازنده لحاظ شده. پس، برای رفع مشکل، لطفا ابتدا قرار گرفتن کتری و قوری رابررسی کنید، حتی آنها را دوباره برداشته و به صورت دقیق در جای خود قرار دهید.

بیشتر بدانید: ۵ دلیل روشن نشدن چای ساز

علت روشن نشدن کتری چای ساز

علت روشن نشدن کتری چای ساز به خاطر مشکل در پریز برق

علت روشن نشدن چای ساز کتری چای ساز چیست؟ اگر دستگاه چای ساز شما روشن نمی شود و جای گیری قوری و کتری را هم بررسی کرده اید، نوبت آن است تا مطمئن شوید پریزی که دستگاه را به آن متصل می کنید، دارای برق رسانی است یا خیر. می توانید از فاز متر استفاده کنید یا وسیله برقی دیگری به آن متصل کنید.

روشن نشدن کتری چای ساز به دلیل خرابی کابل

دیگر علت روشن نشدن کتری چای ساز می تواند به خرابی کابل باز گردد. اگر پریز مشکلی نداشته باشد، احتمال دارد که کابل چای ساز شما دچار مشکل شده که در این صورت کابل دستگاه باید توسط تعمیرکار یا نمایندگی شرکت سازنده تعویض شود.

برای تست خرابی کابل ابتدا دوشاخه را از برق جدا کنید.

سپس با استفاده از یک فاز متر دو شاخه را باز کرده و اتصال آن به پایه دو شاخه را چک کنید. همچنین کابل اتصال را نیز از بابت پارگی و قطع شدن سیم ها بررسی کنید.

روشن نشدن کتری چای ساز به دلیل خرابی کابل

خرابی کلید روشن خاموش؛ علت روشن نشدن کتری چای ساز

سومین گزینه ای که در بررسی علت روشن شدن کتری چای ساز مطرح است، مرتبط با کلید روشن و خاموش دستگاه خواهد بود.

کلید روشن و خاموش یکی از بخش های دستگاه است که به مرور زمان دچار استهلاک شده و از کار می افتد، بنابراین در صورت نبود اشکال در کابل اجتمال خرابی کلید مطرح است.

خرابی ترموستات دیگر علت روشن نشدن کتری چای ساز

دیگر علت  روشن نشدن دستگاه چای ساز می تواند مرتبط با خرابی ترموستات باشد. این قطعه که سنسور دما هم نام دارد، وظیفه دارد تعیین  جوش آب را کنترل کند. ترموستات از جمله قطعاتی است که در صورت خرابی قابلیت تعمیر نداشته و باید به طور کامل تعویض شود.

خرابی ترموستات دیگر علت روشن نشدن کتری چای ساز

روشن نشدن کتری چای ساز به دلیل اشکال در برد

خرابی یا سوختن برد بدترین سناریو در مورد علت روشن نشدن کتری چای ساز است؛ بد از این نظر که برد دستگاه به دلیل دارا بودن قطعات ریز و حساس هزینه تعمیرات بیشتری بر می دارد.

خرابی برد به دلایلی از جمله از بین رفتن لحیم کاری های داخل، سوختن مقاومت، خازن ها و آی سی ها اتفاق می افتد. این نکته را به یاد داشته باشید که تعمیر برد یکی از تخصصی ترین کارهای فنی است بنابراین شما نمی توانید خودتان در این زمینه دست به آچار شوید بلکه باید دستگاه را نزد تعمیرکار متخصص یا نمایندگی معتبر ببرید.

بیشتر بدانید: تعمیر چای ساز گوسونیک

نکته پایانی

اگر با روشن نشدن کتری چای ساز مواجه شده اید نگران نباشید، شرکت یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان