skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

علت جرقه زدن اتو بخار به دلایل مختلفی مرتبط است که از مهم ترین آن ها می توان به عدم صحیح نگهداری اتو اشاره کرد.

اصطکاک اتو، برخورد با فلز، بی کیفیت بودن دستگاه، گرمای زیاد و قوس الکتریکی علت جرقه زدن اتو بخار است که در ادامه بیشتر به این موارد از خدمات تعمیر اتوپرس خواهیم پرداخت.

علت جرقه زدن اتو بخار؛ جرقه از بدنه

همانطور که در بالا نیز گفته شد، علت جرقه زدن اتو بخار عمدتاً به اصطکاک مربوط می شود. با این حال شناسایی علت جرقه برای جلوگیری از خطرات احتمالی بسیار ضرورت دارد. در این باره بیش از همه مهم است که بدانید اتو از چه ناحیه ای جرقه می زند.

علت جرقه زدن اتو بخار؛ جرقه از بدنه

به طور کلی هنگامی که اتو با ماده دیگری در تماس است، اصطکاک و جرقه ایجاد می شود. این تماس می تواند با پارچه یا فلز باشد. در این بین اگر اتو بی کیفیت باشد احتمال نفوذ آب به بدنه و اتصالی و در نتیجه جرقه وجود دارد. همچنین  گرمای بیش از حد بدنه نیز می تواند باعث جرقه زدن اتو شود.

علاوه بر موارد بالا وقتی اتو در معرض نیروهای الکترومغناطیسی قوی قرار بگیرد، قوس الکترونیکی و در نهایت جرقه ایجاد خواهد شد.

بیشتر بدانید: ۴ علت بخار ندادن اتو

علت جرقه زدن اتو؛ جرقه از سیم

اگر جرقه زدن اتو از ناحیه سیم باشد، یعنی سیم اتصالی کرده است. در این حالت سریعاً باید اتو را از برق کشیده و برای تعویض سیم نزد تعمیرگاه برد.

در هر صورت جرقه اتو می تواند خطرناک باشد زیرا احتمال اتصال و در نهایت برق گرفتگی وجود دارد.

عیب یابی برای جرقه زدن اتو

برای عیب جرقه زدن اتو باید پیش از هرچیز اتو را از برق یکشید؛ ابتدا سیم را بررسی کرده و ببینید که از لحاظ ظاهری سالم باشد.

سپس باید صفحه کف اتو رو بررسی کرد. در صورت وجود کثیفی روی صفحه اتو احتمال جرقه زدن وجود دارد. در نهایت مطمئن شوید که اتو روی دمای مناسب تنظیم شده است. دمای خیلی بالا می تواند به المنت دستگاه آسیب برساند.

علت جرقه زدن اتو؛ جرقه از سیم

راه های رفع جرقه زدن اتو بخار

از آنجایی که به دلایل جرقه زدن اتو بخار اشاره شد برای رفع جرقه نیز باید سراغ همان موارد رفت. یعنی اگر سیم وضعیت خوبی ندارد، باید آن را تعویض کرد.

همچنین تمیز کردن و تنظیم دمای اتو می تواند از جرقه زدن جلوگیری کند اما چنانچه مشکل رفع نشد حتماً باید دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد به ویژه اگر جرقه با بوی سوختگی از دستگاه همراه باشد.

نحوه تمیز کردن اتو

حال که به علت جرقه زدن اتو بخار پرداخته شد بد نیست نگاهی نیز به چگونگی تمیز کردن اتو داشته باشیم. قبل از هرچیز باید دستگاه را از برق کشید و اگر مخزن جدا شدنی باشد باید آن را خارج کرده و خشک کرد.

برای تمیز کردن کف اتو می توان از یک پارچه مرطوب استفاده کرد. همچنین  نازل های بخار ممکن است دچار رسوی شده باشند که آن را نیز می توان با ریختن مخلوطی از مقادیر مساوی آب و سرکه در مخزن دستگاه تمیز کرد.

عیب یابی برای جرقه زدن اتو

رفع مشکلات مربوط به سیم و ترموستات اتو

اگر اشکال جرقه زدن اتو مربوط به سیم و ترموستات باشد، این مورد باید توسط نمایندگی تولیدکننده یا تعمیرگاه بر طرف شود زیرا در تعمیرگاه علاوه بر وجود قطعات اصل و با کیفیت، از خطرات احتمالی نصب اشتباه نیز جلوگیری خواهد شد.

در نظر بگیرید که موردی همچون تعویض ترموستات یا المنت کاری بسیاری تخصصی بوده و هر کس از عهده آن بر نخواهد آمد.

بیشتر بدانید: علت اب دادن اتو بخار مخزن دار

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد علت جرقه زدن اتو و راه های رقع آن صحبت شود. چنانچه در این زمینه نیاز به خدمات تعمیر اتو بخار دارید می توانید از یدک تعمیر کمک بگیرید.

شرکت یدک تعمیر نمایندگی تخصصی و  تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله چای ساز و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است. در صورت نیاز با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان