skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز ممکن است مرتبط با مشکلات مختلفی چون روشن بودن دکمه خاموش خودکار یا تایمر، جا به‌ جایی آهنربای زیر مخزن از محل خود، خرابی در سیم دو شاخه و همچنین سایر مشکلات مربوط به خاموشی باشد که در برخی از مدل‌ ها رخ می‌ دهد.

برای رفع این مشکلات، ابتدا باید علت خاموش شدن چای ساز را پیدا کرده و سپس با توجه به علت، راه حل مناسب را اجرا کنید. برای مثال، بررسی اتصال به برق، خرابی دکمه پاور چای ساز، وجود آب کافی درون کتری، رسوب‌ زدایی کتری، تمیز کردن محل اتصال کتری و پایه، بررسی مشکل در برد الکترونیکی و بررسی خرابی ترموستات از جمله راه حل‌ های پیشنهادی هستند.

علت خاموش شدن چای ساز؛ مکانیزم خودکار در برخی از سیستم ها

به دلیل استفاده از تکنولوژی‌ های جدید در برخی از مدل‌ های چای ساز، ممکن است خاموش شدن ناگهانی دستگاه رخ دهد. برای مثال، در بعضی از چای ساز های کوچک سیستمی قرار دارد که به طور خودکار و بعد از گذشت 90 ثانیه از عدم استفاده از دستگاه، چای ساز را به طور خودکار خاموش می کند.

بیشتر بدانید: ۵ علت صدای زیاد چای ساز

علت خاموش شدن چای ساز به دلیل روشن بودن تایمر

علت خاموش شدن چای ساز به دلیل روشن بودن تایمر

بعضی از مدل های چای ساز، قابلیت تنظیم تایمر خاموشی را دارند. در این دستگاه ها و در صورتی که دکمه تایمر خاموشی خودکار چای‌ ساز روشن باشد، دستگاه بعد از مدت تنظیم شده به صورت خودکار خاموش خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت، به راهنمای استفاده از دستگاه خود مراجعه کنید.

خاموش شدن چای ساز به علت مشکل در دوشاخه

دیگر علت خاموش شدن چای ساز می تواند به اشکال در دو شاخه دستگاه مربوط باشد. در برخی موارد به دلیل استفاده نادرست از دستگاه به ویژه در هنگام اتصال سیم به چای‌ ساز یا پریز، بعد از مدتی سوکت اتصال چای‌ ساز خراب شده و سیم سر جای خودش نمی‌ ماند.

در این مواقع باید نسبت به تعمیر این سوکت اقدام کنید. همچنین، این ایراد می‌ تواند از انتهای سیم دو شاخه خود چای‌ ساز باشد که در این مواقع چاره ‌ای جز تعویض سیم دو شاخه نخواهید داشت.

خاموش شدن چای ساز به علت مشکل در دوشاخه

علت خاموش شدن چای ساز؛ جابه جایی آهنربا

علت اصلی خاموش شدن چای ساز می تواند جابجا شدن آهنربای نگهدارنده مخزن در هنگام فعالیت دستگاه باشد. اگر این آهنربا بشکند یا از جای خود حرکت کند، مخزن به المنت دستگاه و برق آن متصل نخواهد شد و در نتیجه دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می ‌شود.

در چنین شرایطی باید سریعاً نسبت به رفع عیب و تعمیر آهنربای مخزن نگهدارنده اقدام شود. برای رفع این مشکل باید از تعمیرکاران مجرب یا نمایندگی ها کمک بگیرید.

آیا علت خاموش شدن چای ساز مربوط به برد هم می شود؟

برد یکی از مهمترین قطعات در هر وسیله الکترونیکی است و آن را به نوعی می توان مغز یک وسیله الکترونیکی به حساب آورد.

تمامی تنظیمات و فرمان‌های چای ساز از طریق برد الکترونیکی به سایر قسمت‌ها ارسال می‌شود. در صورت روشن نشدن چای ساز، تعمیرکار احتمال آسیب به برد و بررسی آن را نیز مدنظر قرار خواهد داد. در صورت خرابی این قطعه، می‌توان آن را تعمیر یا تعویض کرد.

علت خاموش شدن چای ساز؛ جا به جایی آهنربا

همه موارد را در نظر بگیرید

موردی همچون خاموش شدن چای ساز را نمی توان نادیده گرفت به ویژه اینکه اگر به دفعات اتفاق افتاده و تعداد تناوب آن در حال کم شدن است. شاید در صورت بی توجهی به این موضوع مجبور شوید به جای علت خاموش شدن چای ساز، علت روشن نشدن چای ساز را سرچ کنید!

بنابراین در صورت بروز این اتفاق به دفعات مکرر حتماً دستگاه را نزد نمایندگی آن یا تعمیرکاران ماهر ببرید تا از تحمیل هزینه اضافی به خودتان نیز جلوگیری شود.

بیشتر بدانید: ۵ دلیل روشن نشدن چای ساز

نکته پایانی

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، علت خاموش شدن ناگهانی چای ساز متفاوت است.

از سویی دیگر تعمیر این وسیله کار افراد عادی نیست؛ شرکت یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان