skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

نحوه تعویض المنت چای ساز مستلزم توجه به نکات تخصصی و فنی است و از این رو باید به‌ واسطه تکنسین‌ های حرفه‌ ای فعال در این حوزه انجام بشود.

برخی افراد مایلند که تعمیر لوازم الکترونیکی آشپزخانه را شخصاً انجام دهند و هزینه بیشتری صرف تعمیر آن‌ ها نکنند، از همین رو دنبال نحوه تعویض المنت چای ساز و مواردی از این دست می گردند. با این حال باید این نکته را ذکر کرد که تعویض چنین قطعه ای توسط افراد غیر متخصص می تواند صدمات جبران ناپذیری به دستگاه بزند.

وظیفه المنت در چای ساز چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم به نحوه تعویض المنت چای ساز بپردازیم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به اینکه اصلاً المنت چای ساز چه کاری انجام می دهد؟

المنت به عنوان یک المان الکتریکی انرژی برق را از طریق اتصالات دریافت و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. سپس این انرژی از طریق صفحه به ظروف متصل به دستگاه انتقال پیدا می کند که سبب جوش آوری و دم آوری چای در چای ساز می شود.

بیشتر بدانید: ۵ علت صدای زیاد چای ساز

نحوه تعویض المنت چای ساز چگونه است؟

نحوه تعویض المنت چای ساز چگونه است؟

به طور کلی، نحوه تعویض المنت چای ساز فرآیند خاص خود را دارد. برای تعویض المنت در چای ساز باید بدنه آن باز شده و به زیر صفحه آن دسترسی پیدا کرد.

برای دسترسی به این صفحه ابتدا باید چای ساز را از برق جدا کرده و پس از باز کردن پیچ‌های کف دستگاه، باید قطعات داخلی چای ساز را با دقت جدا کرد. نکته اینجاست که همین قطعات اگر به اشتباه باز و بسته شوند، ممکن است دچار خرابی شوند.

نحوه تعویض المنت چای ساز؛ باز کردن سکوی دستگاه

به صفحه ای که قوری و کتری روی آن سوار می شود، سکوی دستگاه می گویند. تمامی چای ساز ها دارای یک کفی یا سکو هستند که جریان حرارت را از المنت به قوری و کتری منتقل می کند.

برای باز کردن سکو باید آن را به پشت برگردانده و پیچ‌های کف را باز کرد. معمولاً در وسط سکوی چای ساز ۳ پیچ وجود دارد که باید با دقت و با استفاده از پیچ‌گوشتی چهار سو باز شوند. مرحله بعد برداشتن کف پلاستیکی سکو است که دقت بالایی نیاز دارد. اگر این صفحه بد برداشته شود خطر پارگی سیم ها یا شکست برخی قطعات حساس وجود دارد.

نحوه تعویض المنت چای ساز؛ باز کردن سکوی دستگاه

تست عملکرد المنت چای ساز

یکی دیگر از کارها در نحوه تعویض المنت چای ساز، تست عملکرد المنت است؛ برای این کار باید وسیله ای مخصوص به نام اهم متر در دسترس باشد.

با اتصال دو سر المنت به اهم متر باید جریان الکتریکی آن را بررسی کرد؛ اگر عدد نمایش داده شده روی صفحه اهم متر برای   المنت کتری برابر با 27 باشد یعنی المنت سالم است. همچنین برای المنت قوری نیز این عدد باید 183 باشد. در غیر این صورت یعنی المنت دستگاه مشکل داشته و باید تعویض شود.

نحوه تعویض المنت چای ساز و یک نکته مهم

پس از تست المنت اگر خرابی قطعه تشخیص داده شود، باید آن را تعویض کرد. و نیاز به تعویض دارد، نوبت به انجام فرایند تعویض آن می‌رسد. المنت همچون ترموستات قطعه تعمیر پذیری نیست و در صورت خرابی حتماً باید تعویض شود. نحوه تعویض المنت چای ساز به این صورت است که تعمیرکار متخصص المنت معیوب را قطع کرده و آن را با المنت جدید جایگزین می کند.

بدیهی است که اگر در حین تعویض المنت چای ساز، اتصالات آن به هم بریزد خطر آسیب رسیدن به برد دستگاه و حتی سوختن آن وجود دارد.

نحوه تعویض المنت چای ساز و یک نکته مهم

چگونه طول عمر چای ساز را افزایش بدهیم؟

حال که در مورد نحوه تعویض المنت چای ساز گفته شد؛ این نکته را نیز باید بگوییم که حتماً دستور العمل های موجود در دفترچه دستگاه را رعایت کنید تا نیازی به تعویض المنت دستگاه پیدا نشود.

همچنین از رسوب زدایی دستگاه نیز غافل نشوید زیرا وجود رسوب فراوان در دستگاه می تواند فشار زیادی به المنت وارد کرده و در نهایت باعث سوختگی آن بشود.

بیشتر بدانید: تعمیر چای ساز تفال TEFAL

نکته پایانی

نحوه تعویض المنت چای ساز به گونه ای است که افراد مبتدی یا افراد بدون سررشته فنی نمی توانند آن را انجام دهند و ممکن است به دستگاه و خود فرد آسیب وارد شود.

شرکت یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است. در این مرکز تعمیرات چای ساز و تعویض المنت آن نیز صورت می گیرد. در صورت نیاز با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

 

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان