skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

چای ساز امروزه به یکی از ابزارهای زندگی مدرن تبدیل شده است و عمده خرابی آن مربوط به بخش گرم کن یا المنت است از این رو تست المنت چای ساز به هنگامی که چای سرد تحویل می دهد ضروری است.

برای انجام تست المنت چای ساز باید حساس ترین بخش های آن باز شود و المنت با دستگاه از لحاظ دریافت برق بررسی شود.

 چای ساز چگونه کار می کند؟

پیش از آنکه به تست المنت چای ساز بپردازیم بهتر است ببینیم که اصلاً این وسیله چگونه کار می کند؟ در حقیقت همۀ دستگاه های چای ساز از برد الکترونیکی، المنت برای گرم کردن آب و ترموستات تشکیل شده اند. برد با تنظیم جریان برق آن را تحویل المنت می دهد.

المنت دستگاه نیز با تبدیل جریان برق به حرارت، آب را به جوش می آورد و ترموستات نیز دمای آب را کنترل کرده و جریان ورودی و خروجی به المنت را مدیریت می کند. بنابراین نقش المنت برای داغ کردن آب ضروری است.

بیشتر بدانید: تعمیر چای ساز تفال TEFAL

تست المنت چای ساز و قوری

دلیل داغ نشدن آب در چای ساز

همانطور که گفته شد آنچه مار را به تست المنت چای ساز نیازمند می کند، داغ نشدن مایعات درون کتری و قوری است. اما همین ابتدای کار باید گفت که تست المنت اصلاً کار افراد عادی نیست زیرا این قطعه بسیار مستعد برق گرفتگی است.

در حقیقت وقتی چای ساز مایعات را گرم نمی کند، ممکن است یا خود المنت مشکل پیدا کرده باشد یا نه! ممکن است که المنت سالم بوده و ترموستات یا حتی برد دچار آسیب شده باشد. تست المنت چای ساز از آن رو صورت می گیرد که خیال تعمیرکار از بابت کارکرد باقی اجزا راحت شود، بنابراین در همان ابتدا به سراغ متهم ردیف اول می رود!

 المنت در کجای چای ساز قرار دارد؟

شاید بپرسید وقتی تعمیر کار بخواهید تست المنت چای ساز را انجام دهد، دقیقا باید چه قسمتی از چای ساز را مورد بررسی قرار بدهد. المنت ها در کف دستگاه قرار دارند و زیر صفحه ای فلزی مخفی هستند.

روی این صفحه قوری و کتری چای ساز قرار می گیرد و با دریافت گرمای تولید شده توسط المنت چای و نوشیدنی گرم را برای شما آماده می کند.

تست المنت چای ساز چگونه انجام می شود؟

تست المنت چای ساز چگونه انجام می شود؟

برای تست المنت چای ساز وسایل مخصوصی از جمله اهم متر وجود دارد. این وسیله برای اندازه گیری پارامترهای الکترونیکی به کار می رود.

تعمیرکار با اتصال المنت به اهم متر میزان جریان الکتریکی آن را اندازه گیری می کند. اگر اهم متر عدد 27 را نشان بدهد یعنی المنت دستگاه سالم است در غیر این صورت المنت خراب شده و باید تعویض شود. المنت ها همچون ترموستات قطعات حساسی بوده و در صورت خرابی قابل تعمیر نیستند.

تست المنت چای ساز و قوری

دو نوع چای ساز وجود دارد، یک نوع چای سازها به صورت قوری و کتری جدا هستند و نوع دیگر از چای سازها نیز همچون سماورهای قدیمی به صورت کتری سوار بر قوری است.

در تست المنت چای ساز برای چای سازهای قوری و کتری جدا، باید المنت قوری را نیز چک کرد. برای این کار نیز همچون روش قبل عمل می شود یعنی اهم متر به المنت متصل شده و میزان سیگنال دریافتی را نشان می دهد. البته یک تفاوت وجود دارد. در اینجا اهم متر باید عدد 183 را نشان بدهد در غیر این صورت المنت قوری خراب شده و باید تعویض شود.

 المنت در کجای چای ساز قرار دارد؟

چرا خودمان نباید تست المنت چای ساز را انجام بدهیم؟

کلیشه ای ترین پاسخ به این سوال می تواند برق گرفتگی باشد. اما دامنه موضوع بسیار فراتر است. المنت قطعه ای بسیار پیچیده است به نحوی که ممکن است جای سیم های آن را به هنگام اتصال مجدد اشتباه انتخاب کرده و آن را بسوزانید.

علاوه بر این موضوع از آنجایی که المنت در کف دستگاه قرار گرفته است، خطر آن وجود دارد که در صورت باز کردن ناصحیح کف دستگاه به برد آن آسیب بزنید و دستگاه دچار مشکلات جدی شود. بنابراین تست المنت چای ساز حتما باید توسط تعمیرکاران متخصص یا نمایندگی های معتبر انجام گیرد.

بیشتر بدانید: تعمیر چای ساز فلر FELLER

نکته پایانی

همانطور که در این نوشتار نیز اشاره شد، تست المنت چای ساز کار افراد متخصص است و تجهیزات تخصصی نیاز دارد.

شرکت یدک تعمیر نمایندگی تخصصی و  تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله چای ساز و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است. در این مرکز تست المنت دستگاه شما و عیب یابی آن انجام خواهد شد. در صورت نیاز با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان