skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

احتمالاً پیش از آنکه به سراغ این متن بیایید، آب را در چای‌ساز ریخته و کلید را زده اید ولی وقتی خواستید آب را در لیوان بریزید، متوجه می‌شوید که خیلی گرم نشده و حتی بخاری هم از محتویات لیوان بلند نمی شود. شاید با پریدن کلید چای ساز زودتر از جوش آمدن آب نیز روبرو شده باشید.

پریدن کلید چای ساز ممکن است سه علت متداول داشته باشد. باید چای‌ساز را از رسوب پاک کنید یا اینکه آن را به مرکز تعمیرات چای ساز بسپارید تا ترموستات، المنت و کنتاکتور آن بررسی شود.

خرابی ترموستات و پریدن کلید چای ساز

یکی از عمده ترین موارد برای نیاز به تعمیر چای ساز خرابی ترموستات آن است. اگر ترموستات کتری چای‌ساز به درستی عمل نکند، ممکن است کلید چای‌ساز زودتر از موقع خاموش شود. ترموستات وظیفه دارد که وقتی آب جوشید، کتری را خاموش کند.

اگر مشکل کتری شما از ترموستات باشد، باید آن را تعویض کنید. اما قبل از این کار، چند نکته را باید بدانید؛ کتری چای ساز معمولا ۴ سال می‌تواند بی وقفه و بدون مشکل کار کند. اگر سن کتری شما از این بیشتر است، ممکن است تعمیر آن مؤثر نباشد و بعداً قطعه دیگری از آن خراب شود.

در هر صورت نباید خودتان ترموستات را تعویض کنید چون این کار باعث ابطال گارانتی می‌شود و در ثانی ممکن است به خودتان یا دستگاه آسیب بزنید.

گاهی اوقات پیدا کردن قطعات مناسب برای کتری چای ساز سخت است. مثلا ترموستاتی که با مدل کتری شما همخوانی داشته باشد، اما در صورتی که به تعمیرگاه مجازی همچون یدک تعمیر تماس بگیرید احتمال یافتن قطعه اصل متناسب با دستگاه شما بیشتر خواهد بود.

بیشتر بدانید: علت روشن نشدن کتری چای ساز

اشکال در کنتاکت کتری چای ساز

اشکال در کنتاکت کتری چای ساز

یکی از اقدامات برای جلوگیری از پریدن کلید چای ساز، تمیز کردن کنتاکت کتری است. برای این کار ابتدا هر چیزی که به کنتاکت متصل است را جدا کنید. سپس یک پیچ گوشتی و یک پاک کننده پایه در دسترس داشته باشید. بعد از آن این کارها را انجام دهید:

با پیچ گوشتی پیچ‌های کنتاکت را باز کنید. پین اصلی که کنار دکمه روشن خاموش است را پیدا کنید. با پاک کننده پایه کنتاکت را پاک کرده، آن را به حالت اولیه برگردانید و پیچ‌ها را محکم کنید. قبل از اتصال پایه به برق، چند بار دکمه روشن خاموش را بزنید تا مواد زائد از کنتاکت خارج شوند.

خرابی کلید چای ساز

خرابی کلید چای ساز

کلید روشن و خاموش یک اجزای الکترومکانیکی است. این اجزا طوری ساخته می‌شود که بتواند مدت‌ها برای ما عمل کند. اما گاهی اوقات به خاطر گرم شدن زیاد یا استفاده بیش از حد از کار می‌افتد. در این حالت باید کلید را جایگزین کنیم.

دکمه چای ساز برای قطع و وصل کردن جریان برق به دستگاه است. هر وقت که بخواهیم چای ساز را روشن کنیم، باید از کلیدی که روی دسته کتری نصب شده است استفاده کنیم.

ممکن است با گذشت زمان و به خاطر استفاده زیاد یا رسوب گرفتن، کلید چای ساز از کار بیفتد و این موضوع علت پریدن کلید چای ساز می شود.

نحوه تعمیر کلید چای ساز

نحوه تعمیر کلید چای ساز

پس از یافتن علت پریدن کلید چای ساز اگر مشکل مربوط به کلید بود باید آن را تعمیر کرد؛ توصیه می شود تعمیر کلید چای ساز را به تعمیرگاه معتبر بسپارید زیرا تعمیرکاران متخصص هم نحوه تعمیر کلید چای ساز را به خوبی بلد هستند و هم از قطعات اصل برای شما استفاده می کنند.

مراحل تعمیر دکمه چای ساز چنین است که ابتدا باید برای رسیدن به اتصالات کلید، بدنه دستگاه را باز کنیم. بعد از رسیدن به اتصالات کلید، پلاتین وصل به کلید را می‌یابیم. حالا باید پلاتین را تمیز کنیم. این کار را با یک سنباده انجام می‌دهیم تا اگر رسوب و یا لکه داشته باشد، پاک شود.

باید در این مرحله فاصله پلاتین را بررسی کنیم. اگر فاصله پلاتین از کلید زیاد شده بود، با خم کردن پلاتین، آن را به کلید نزدیک می‌کنیم. در آخر دستگاه را جمع و مثل قبل، از آن استفاده می‌کنیم.

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن چای ساز

نکته پایانی

در این مطلب به علت پریدن کلید چای ساز و نحوه تعمیر آن پرداختیم. تعمیر کلید چای ساز از مدلی به مدل دیگر می تواند متفاوت باشد. عمده ایراد پریدن کلید پای ساز در نوع چای سازهای شبیه به سماور رخ می دهد.

شما می تواند برای بهره مندی از بهترین خدمات تعمیر چای ساز از یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر با بیش از سه دهه فعالیت در عرصۀ تعمیر لوازم خانگی در خدمت شماست.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان