skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

آب سرد کن ها امروزه به یکی از مهمترین اجزا به ویژه در محیط های کاری تبدیل شده اند. با این حال اشکالاتی در عملکرد آن ممکن است سوالاتی را مطرح کند از جمله اینکه علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن چیست؟ آیا این مشکل نیاز به تعمیر آبسردکن دارد؟

آب سرد کن بر خلاف اسمش یک وسیله دو منظوره است که هم برای گرم کردن آب و هم برای سرد کردن آن استفاده می شود. ایراداتی همچون خرابی لامپ، ایراد در سیم کشی داخل دستگاه و بسته نشدن درچه های داخلی می تواند علت خاموش نشدن چراغ آب سردکن شود.

نگاهی به چراغ های آب سردکن

پیش از بررسی علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن بهتر است نگاهی به چراغ های آن داشته باشیم. آبسردکن ها دارای دو چراغ هستند؛ عموماً رنگ یک چراغ سبز و دیگری قرمز است. چرای سبز وضعیت کارکرد دستگاه در مورد آب سرد را نشان می دهد و چراغ قرمز نیز نشان گر عملکرد دستگاه برای آب گرم است.

در حقیقت وقتی شما دستگاه را به برق می زنید، چراغ سبز روشن می شود که یعنی دستگاه در حال رساندن آب به سطح برودت تنظیم شده است.

این چراغ تا زمانی که آب به سرمای ممکن برسد روشن خواهد ماند و خاموش شدنش به معنی سرد شدن کافی آب است. همین مورد برای چراغ قرمز نیز صدق می کند و به معنی رسیدن دمای آب به گرمای تنظیم شده است.

بیشتر بدانید: علت گرم نکردن آبسردکن

علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن؛ خرابی لامپ

علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن؛ خرابی لامپ

یکی از دلایل خاموش نشدن چراغ آبسردکن ممکن است خرابی لامپ آن باشد. لامپ های آب سردکن معمولاً از نوع LED هستند. این لامپ ها در صورت ایجاد اتصال بر روی برد دچار مشکل شده و خاموش نمی شوند.

برای عیب یابی مرتبط با لامپ باید دستگاه از برق کشیده شود و تعمیرکار متخصص آن را بررسی کند تا در صورت لزوم اقدام به تعویض لامپ دستگاه آبسردکن کند.

اشکال در سیستم درونی آبسردکن

سیستم درونی دستگاه آبسردکن شباهت بسیاری به یخچال دارد. این دستگاه از یک کمپرسور و کندانسور تشکیل شده است و همچون یخچال تولید برودت می کند، با این تفاوت که از این دستگاه در جهت گرم کردن نیز می توان بهره برد که در این مورد صحبت شد.

وقتی که چراغ دستگاه روشن می ماند یعنی اینکه دستگاه در حال تلاش برای سرد کردن یا گرم نگه داشتن است اما نمی تواند سطح موجود را حفظ کند و در نتیجه اتومات صورت نمی گیرد. در نتیجه علت قطع خاموش نشدن چراغ آبسردکن می تواند به مشکلات داخلی دستگاه برگردد که این مشکل نیز خود به دلیل استفاده مداوم از دستگاه ایجاد می شود.

علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن و خالی شدن گاز

بسته نشدن دریچه های داخلی دستگاه

علاوه بر مواردی که گفته شد باید این نکته را هم در نظر بگرید که گاهی علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن به دلیل بسته نشدن درچه های داخل دستگاه یا همچنین درست قرار نگرفتن فیلترهای آن رخ می دهد.

این موضوع می تواند پس از سرویس های دوره ای دستگاه و عدم دقت کافی در بستن دوباره قطعات آن رخ بدهد.

علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن و خالی شدن گاز

علاوه بر مواردی که گفته شد باید نیم نگاهی هم به خالی شدن گاز دستگاه به عنوان علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن داشته باشیم. وسایل برودتی همچون یخچال و آب سردکن از گاز مبرد برای گردش در کندانسور و ایجاد سرما بهره می گیرند. اگر این گاز به هر دلیل کم شده یا از دستگاه خارج شود، دستگاه دیگر اتومات نخواهد کرد.

چنانچه روشن ماندن چراغ دستگاه با گرم بودن آب خروجی از شیر آب سرد همراه باشد این احتمال بیشتر تقویت خواهد شد که علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن، خارج شدن گاز دستگاه شده باشد. برای این منظور باید پس از عیب یابی و رفع نشتی، اقدام به شارژ گاز دستگاه کرد.

بیشتر بدانید: ۷ نکته برای نگهداری از آبسردکن

اشکال در سیستم درونی آبسردکن

نکته پایانی

چنانچه به دنبال علت خاموش نشدن چراغ آبسردکن هستید اما به دلیلی برای آن نمی رسید بهتر است که از تعمیرکارانی ماهر کمک بخواهید. در این زمینه شرکت یدک تعمیر در خدمت شماست.

شرکت یدک تعمیر نمایندگی تخصصی و  تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله چای ساز و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است. در صورت نیاز با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان