skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

اتو بخار از جمله وسایلی است که با استفاده از سیستم تبدیل جریال الکتریسیته به حرارت کار می کند و این وظیفه بر عهده المنت بوده و از همین رو چگونگی تعویض المنت اتو بخار یکی از سوالات رایج افراد است.

البته باید این نکته را در همین ابتدا متذکر بشویم که تعویض المنت اتو بخار کار افرادی عادی نیست زیرا ممکن است هم به وسیله و هم به خود فرد آسیب وارد شود. در ادامه بیشتر به چگونگی تعویض المنت اتو بخار پرداخته ایم.

چرا تعویض المنت اتو بخار؟

پیش از پرداختن به چگونگی تعویض المنت اتو بخار بد نیست نگاهی داشته باشیم به اینکه اصلاً چرا باید المنت را تعویض کرد؟ المنت ها از جمله المنت اتو بخار جزء وسایلی هستند که وقتی خراب شد باید آن ها را تعویض کرد زیرا امکان تعمیر آن ها وجود ندارد.

در حقیقت میان اجزای برقی، مواردی همچون ترموستات و المنت قابلیت تعمیر ندارند و در صورت خراب شدن باید آن را با نوع سالم جایگزین کرد.

بیشتر بدانید: ۴ علت بخار ندادن اتو

نحوه تعویض المنت اتو بخار

چه زمانی باید المنت اتو بخار را تعویض کرد؟

تعویض المنت اتو بخار عموماً زمانی نیاز است که دیگر المنت اتوی شما بخار تولید نمی کند. البته در نظر بگیرید که اگر اتو بخار نمی کند شاید به خاطر این باشد که خروجی آن مسدود شده است.

بخاردهی نامنظم، مشاهده شدن چکه کردن آب های رسوب دار شدید و همچنین بوی نامطبوع از دستگاه یعنی وقت آن رسیده که المنت اتو بخار را تعویض کنید.

علت نیاز به تعویض المنت اتو بخار

المنت اتوبخار ممکن است به دلایل مختلفی از کار بیفتد، از جمله این موارد می توان به رسوب آهک یا ذرات دیگر ، گرم شدن بیش از حد، ضربه، فرسودگی در طول زمان یا اتصال برق از کار بیفند و بنابراین به تعویض المنت اتوبخار نیاز پیدا خواهید کرد.

چه زمانی باید المنت اتو بخار را تعویض کرد؟

نحوه تعویض المنت اتو بخار

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، تعویض المنت اتو بخار یک کار کاملاً تخصصی است و همچنین سیستم المنت اتوهای جدید با اتوهای قدیمی متفاوت خواهد بود.

برای تعویض المنت حتما باید اتو خنک شده باشد، سپس باید بدنه دستگاه باز شده و پس از دسترسی به المنت، اتصالات المنت قدیمی برداشته و به المنت جدید متصل شود. این فرآیند ممکن است ساده به نظر برسد اما یک اشتباه در بستن سیم ها ممکن است که به خراب شدن المنت جدید منجر شود.

راه های جلوگیری از خرابی المنت اتو بخار

با وجود صحبت هایی که در بالا آمد اما می توان با رعایت یک سری موارد نگذاشت کار به خرابی و تعویض المنت بخار  برسد. اول از همه حتی الامکان از اتوکردن لباس با قطعات فلزی اجتناب کنید. همچنین لباس های پوشیده شده با لاستیک که می تواند ذوب شود و به دستگاه آسیب برساند را نیز اتو نکنید.

علاوه بر آنچه گفته شد، جهت جلوگیری از رسوب در المنت اتو، آن را به طور مرتب تمیز کنید. برای این کار می توانید از سرکه و آب استفاده کنید.

راه های جلوگیری از خرابی المنت اتو بخار

جلوگیری از نفوذ آهک در اتو بخار

همچنین به جهت جلوگیری از رسوب آهک در المنت اتو، تا حد امکان از آب نرم همچون آب مقطر استفاده کنید و از قرار دادن اتو به صورت وارونه یا کناری خودداری کنید، زیرا در این حالت، برگشت آب می تواند به المنت اتو آسیب بزند.

در نهایت اینکه اتوی بخار را به طور مرتب از نظر علائمی چون کاهش مقدار بخار که حاکی از آسیب یا فرسودگی است بررسی کنید.

بیشتر بدانید: علت بوی بد اتو پرس – چرا اتو پرس بوی بد می دهد؟

نکته پایانی

به طور کلی اتوهای بخار به دلیل سر و کار داشتن مداوم با آب مستعد خرابی و رسوب گرفتن هستند و این خرابی ها می تواند خود را به صورت بروز اشکال در المنت ها نشان بدهد. تعویض المنت اتو بخار نیز فرآیند تخصصی است و برای این منظور می توانید از تعمیرکاران ماهر بهره ببرید.

شما برای تعویض المنت اتوی خود می توانید از خدمات یدک تعمیر بهره بگیرید. شرکت یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان