skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

خطای e5 یا SE در دستگاه ظرفشویی سامسونگ نشان‌دهنده مشکل در تخلیه آب است. این خطا زمانی رخ می‌دهد که دستگاه قادر به تخلیه آب در مرحله مورد نظر نیست. بنابراین علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ مربوط به سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی است.

به این معنی که یا آب اصلاً تخلیه نمی‌شود، یا تخلیه آب با سرعت بسیار پایینی انجام می‌گیرد و در نتیجه آب در زمان مقرر به طور کامل خارج نمی‌شود. در ادامه، دلایل احتمالی عدم تخلیه آب در ظرفشویی سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

رایج ترین علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ

یکی از رایج ترین دلایل تخلیه نشدن آب از دستگاه مربوط به گرفتگی فیلتر است. در صورت انسداد فیلتر، امکان تخلیه آب وجود ندارد.

توصیه می شود که وضعیت فیلتر را بررسی کرده و در صورت کثیف بودن، آن را تمیز کنید. همچنین لازم است که مخزن تخلیه به دقت بررسی شده و در صورت کثیف بودن کاملا تمیز شود.

بیشتر بدانید: علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

رایج ترین علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ

معیوب یا مسدود بودن پمپ تخلیه

دیگر مورد مهمی که می توان به عنوان علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ مطرح کرد، خرابی پمپ تخلیه است. در این صورت ممکن است که پمپ تخلیه بر اثر گیر کردن اجسامی همچون سکه، نخ های لباس، الیاف لباس، سنجاق، دکمه ی لباس و… مسدود شود و در نتیجه عمل تخلیه صورت نگیرد.

در صورت گرفتگی پمپ تخلیه باید انسداد را بر طرف کنید و در برخی موارد نیز ممکن است خود پمپ دچار اشکال شده و در نتیجه عمل تخلیه صورت نمی گیرد.

گرفتگی شلنگ تخلیه ظرفشویی سامسونگ و خطای e5

برای بر طرف شدن علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ باید مطمئن شوید که لوله تخلیه هیچ نقصی ندارد. اگر لوله‌ها مسدود شده‌اند، باید آن‌ها را پاکسازی کرده و گرفتگی را برطرف نمایید.

در صورتی که لوله خم شده باشد، لازم است آن را صاف کنید. اگر لوله تخلیه آسیب دیده است، باید آن را تعویض نمایید. برای بررسی لوله تخلیه، کافی است دستگاه را به سمت خود بکشید تا بتوانید پشت دستگاه را ببینید و به لوله تخلیه دسترسی داشته باشید.

خطای e5 ظرفشویی سامسونگ به دلیل خرابی برد

خرابی برد الکترونیکی

برد کنترل، از لحظه‌ای که دستگاه روشن می‌شود تا پایان فرآیند، یعنی زمانی که ظروف خشک می‌شوند، به طور مداوم در حال فعالیت و صدور فرمان‌ها است.

اگر برد کنترل دچار نقص باشد، ممکن است در هر مرحله از شست‌وشو، مشکلی پیش آید. برای مثال، اگر برد خراب شود، ممکن است پمپ تخلیه نتواند به درستی کار کند و در نتیجه آب از دستگاه تخلیه نشود و همین مورد علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ خواهد بود.

اگر برد مشکوک به خرابی باشد، تکنسین برد را جدا کرده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و در صورت امکان، قطعات مختلف برد تعمیر می‌شوند اما، اگر برد آسیب جدی دیده باشد، باید تعویض شود.

تفاوت ارور e5 با SE در ظرفشویی سامسونگ

ارور SE در ظرفشویی سامسونگ همچون ارور e5 است و در نتیجه برای رفع آن باید موارد مطرح شده در علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ را دنبال کرد

اگر پس از انجام این مراحل مشکل همچنان پابرجاست، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات خاصی همچون پمپ تخلیه داشته باشد یا نیاز باشد که دستگاه را ریست کنید تا عملکرد آن به حالت عادی بازگردد. اگر مشکل با ریست بر طرف نشد باید با تعمیرکاران متخصص جهت رفع عیب ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

علت ارور e5 و ارور C5 ظرفشویی ساسونگ چیست؟

ارور C5 ظرفشویی ساسونگ چیست؟

در برخی از مدل های ظرفشویی سامسونگ ممکن است با ارور 5C یا SC روبرو شوید که این ارور نیز دقیقا به معنای عدم تخلیه آب بوده و همان ارور SE یا 5E است. بنابراین علت ارور c5 در ماشین ظرفشویی سامسونگ همچون علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ است.

در حقیقت در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی ممکن است که این کد های خطا کمی با هم فرق داشته باشند، اما مفهوم آن ها یکی می باشد.

بیشتر بدانید: علت صدای ماشین ظرفشویی بوش

نکته پایانی

در این مطلب به علت ارور e5 در ظرفشویی سامسونگ پرداختیم؛ این ارور مرتبط با سیستم تخلیه ظرفشویی است و می تواند مرتبط با پمپ تخلیه، برد، فیلتر یا شلنگ باشد.

شما می توانید برای برخورداری از خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی به یدک تعمیر مراجعه کنید. کلیه قطعات تعمیر شده تا 90 روز دارای گارانتی خواهد بود.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان