skip to Main Content
5/5 - (3 امتیاز)

ال جی به عنوان یکی از پیشروترین برندهای پیشرو تولید ماکروفر شناخته شده و از محبوبیت فراوانی برخوردار است. با این حال، مانند هر محصول دیگری، ممکن است در طول زمان با مشکلاتی روبرو شوند که در این صورت نیاز به تعمیر ماکروفر ال جی دارید.

یدک تعمیر امروزه ضمن بهره گیری از تعمیرکاران ماکروفر به تعمیر ماکروفر برندهای مختلف می پردازد؛ از آنجا که مایکروفر های نسل جدید ال جی از پیچیدگی هایی در طراحی برخوردار هستند برای تعمیر آنها نیاز به سرویسکاران و تعمیرکاران حرفه ای است. در ادامه این مقاله به خدمات تعمیر ماکروفر ال جی LG پرداخته ایم.

درباره ماکروفر ال جی

شرکت ال جی در تاریخ 1958 با نام گلداستار تاسیس گردید و فعالیت خود را با تولید لوازم خانگی شروع کرد. این شرکت در سال های بعد با تولید اولین تلفن کره ای، یخچال، تلویزیون سیاه سفید، اولین تهویه مطبوع، فعالیت خود را ادامه داد. در ژانویه سال 1992 با ادغام ارتباطات گلداستار و گلدات نام شرکت در سال 1995 به LG تغییر یافت. در سال 1978 پس از سیر تحولات با صادراتی بالغ بر 100 میلیون دلار در صنعت الکترونیک مقام اول را کسب نمود و در سال 1991 به دنبال این موفقیت ها با صادرات 2 میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست در جهان را کسب کرد.

امروزه از تولیدات مهم این شرکت می توان به اجاق مایکروفر اشاره کرد. با پیشرفت تکنولوژی و بهره مندی از شیوه های ساخت مدرن این شرکت قادر بوده که تولید مایکروویو را با قابلیت هایی نظیر موارد زیر همراه سازد:

  • نظیر توزیع یکنواخت حرارت به صورت خطی و مداوم برای پخت غذا به صورت برابر
  • افزایش قدرت تا 1200 وات برای کاهش زمان پخت غذا
  • تخمیر ماست
  • افزایش پاکیزگی و میکروب زدایی با توجه به جنس پوشش داخلی
  • روشن سازی فضا با استفاده کارآمد از لامپ های LED در فضای داخلی که سه برابر روشن تر از مدل های مرسوم قبلی است.

علت عدم چرخیدن سینی ماکروفر ال جی

اشکالات احتمالی ماکروفر ال جی

برخی از مشکلات رایج در ماکروفرهای ال جی عبارتند از:

  1. گرم نکردن مایکروفر ال جی: اگر ماکروفر نتواند به خوبی مواد غذایی را گرم کند، ممکن است به دلیل مشکلات در المنت گرمایشی یا سیستم کنترل دما باشد.
  2. جرقه زدن مایکروفر: ین مشکل معمولاً ناشی از تماس فلزات با دیواره‌های داخلی یا آسیب دیدگی پوشش داخلی است.
  3. نچرخیدن سینی مایکروفر: این حالت ممکن است به خاطر استفاده از ظروف سنگین بر روی صفحه یا کثیف بودن ریل چرخ زیر سینی باشد.
  4. صدا دادن مایکروفر: این حالت ممکن است به علت درست قرار نگرفتن سینی و ریل زیر سینی و یا کثیف بودن ریل زیر سینی باشد.
  5. روشن نشدن چراغ مایکروفر: این حالت ممکن است به خاطر سوختن لامپ یا نبود برنامه در دستگاه باشد.
  6. باز نشدن درب: این حالت ممکن است به خاطر ایجاد اختلال در عملکرد درب و مشکل در چفت نشدن در باشد.
  7. دود کردن: این حالت ممکن است به خاطر کثیف بودن فضای داخلی دستگاه یا اتصال و سوختن قطعات دستگاه باشد.
  8. خرابی میکروسوئیچ: میکروسوئیچ درب ماکروفر نقش مهمی در ایمنی و عملکرد صحیح دستگاه دارد. در صورت خرابی آن، ممکن است ماکروفر کار نکند یا به درستی بسته نشود.
  9. اشکال در قطعات داخلی: اشکال در هرکدام از قطعات داخلی ماکروفر همچون مگنترون، دیود، ترانس، کوپلار و بدنه دستگاه سبب اخلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.

برای انجام تعمیر ماکروفر ال جی، بهتر است به مراکز مجاز و متخصص مراجعه کنید. این افراد، با بررسی دقیق دستگاه، می‌توانند علت مشکل را شناسایی و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهند. همچنین، آن‌ها می‌توانند قطعات معیوب را تعویض و دستگاه را به حالت اصلی بازگردانند.

علت عدم چرخیدن سینی ماکروفر ال جی

نچرخیدن صفحه ماکروفر یکی از عمده ترین مشکلاتی است که امکان دارد با آن مواجه شوید و در این صروت یا غذا می‌سوزد یا گرم نخواهد شد. اصلی ترین دلایل نچرخیدن سینی شامل خرابی موتور گردان، شکستگی غلتک زیر سینی و خرابی شفت است.

خرابی موتور گردان ماکروفر

کف هر ماکروفری یک عدد موتور کوچک وجود دارد که به وسیله شفت و کوپلینگ به سینی متصل است. خرابی این موتور اصلی ترین دلیل نچرخیدن سینی ماکروفر است.

در برخی موارد درخواست تعمیر ماکروفر ال جی موضوع سر و صدای بسیار غیر عادی از کف دستگاه مطرح می شود که این موضوع به خاطر نیم سوز شدن موتور است. اگر این مورد از قطعات ماکروفر سوخته یا نیم سوز شود باید به کلی تعویض گردد.

خرابی غلتک های سینی و سیستم کوپلینگ

همچنین اگر غلتک های سینی له شود یا بشکند شما نیاز به تعمیر ماکروفر ال جی و تعویض این غلتک ها را پیدا خواهید کرد.

توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب به غلتک های زیر سینی و همچنین خراب شدن سیستم کوپلینگ، بیش از حد مجاز تعیین شده برای دستگاه (که در دفترچه راهنمای آن اشاره شده است) روی سینی ظرف نگذارید تا به غلتک ها نیز فشار مخرب وارد نشود.

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر

ماکروفرها برای گرمازایی از مگنترون یا دستگاه سازنده اشعه بهره می گیرد؛ این دستگاه به انرژی زیادی نیاز دارد که آن را از طریق دیود ماکروفر، خازن و ترانس تامین می کند؛ این سیستم تامین ولتاژ ممکن است دچار آسیب شود.

خرابی این قطعات در مسیر تامین انرژی مگنترون اختلال ایجاد می کند و در نتیجه حرارت لازم برای گرم کردن یا پخت غذا ایجاد نمی شود و به خدمات تعمیر ماکروفر نیاز است.

به این موارد باید خرابی ورق میکا را هم اضافه کنید. در صورت خرابی ورق میکا اشعه مگنترون به خوبی توزیع نخواهد شد که این موضوع سبب گرم نکردن غذا در ماکروفر می شود.

تعویض مگنترون ماکروفر ال جی

تعویض مگنترون ماکروفر ال جی

اگر روشن نشدن یا گرم نکردن ماکروفر به دلیل خرابی مگنترون باشد این قطعه باید عوض شود زیرا مگنترون و ترانس تعمیر ناپذیر هستند. این قطعات بسیار ولتاژ بالایی دارند و افراد عادی به هیچ عنوان نباید به سراغ سنجش یا بررسی آن بروند. هزینه تعویض مگنترون ماکروفر ال جی به قیمت آن در بازار بستگی دارد.

کف هر ماکروفر یک عدد موتور کوچک وجود دارد که به وسیله شفت و کوپلینگ به سینی متصل است. خرابی این موتور اصلی ترین دلیل نچرخیدن سینی ماکروفر است.

کار نکردن دکمه های ماکروفر ال جی

برای عیب یابی و تعمیر عدم کار کردن دکمه های ماکروفر ال جی، تعمیرکار ماکروفر ال جی صفحه لمسی ماکروفر ال جی را از نظر سلامت چک می کند.

برای چک کردن صفحه لمسی باید ابتدا پنل پشتی ماکروفر باز شود، پس از چک کردن برد پنل لمسی و در صورت مشاهده نقص و ایراد، باید این قطعه تعمیر شود. عیب یابی و تعمیر این ایراد دستگاه به تعمیرکاران متخصص تعمیر ماکروفر ال جی نیاز دارد و برای این منظور حتما با تعمیرکاران یدک تعمیر تماس بگیرید.

خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر ال جی

یکی از عمده ترین دلایل برای درخواست استفاده از خدمات تعمیر ماکروفر ال جی، خرابی میکروسوئیچ است که خود را به صورت روشن نشدن دستگاه یا از کار افتادن آن حین کار نشان می دهد.

میکروسوئیچ درب مایکروفر درون بدنه قرار داد؛ بخشی از آن به دکمه استارت متصل است، یعنی همان دکمه ای که با فشار دادنش درب دستگاه را باز می کنید؛ بلکه این دکمه بخشی از میکروسوئیچ است.

از آنجایی که وظیفه میکروسوئیچ جلوگیری از باز شدن درب حین روشن بودن ماکروفر است، محل قرارگیری میکروسوئیچ درب مایکروفر در قسمت جلویی آن و بین درب و محفظه داخلی طراحی شده است.

نکته ای که درباره میکروسوئیچ و تعویض آن وجود دارد این است که این قطعه درون مایکروفر قرار گرفته و ما پیشنهاد می کنیم که خودتان شخصاً دستگاه را باز نکنید زیرا برای دسترسی به میکروسوئیچ باید کارهای از جمله تخلیه بار یا دشارژ خازن انجام دهید که این کار در صورت انجام ناصحیح می تواند به دستگاه و شخص شما آسیبی جدی وارد کند.

همچنین میکروسوئیچ هر دستگاهی نمی تواند به دستگاهی دیگر بخورد و شما باید حتماً مشابه میکروسوئیچ دستگاه خود را تهیه کنید. بنابراین برای تعویض میکروسوئیچ درب مایکروفر حتما از خدمات تعمیر ماکروفر کمک بگیرید.

صدای نویز ماکروفر

در صورتی که دستگاه ماکروفر ال جی شما، ایجاد نویز و سر و صدا کرد می تواند نشانه نقص و ایراد در یکی از بخش های داخلی دستگاه باشد.

تعمیرکار ماکروفر در این مورد دستگاه را باز کرده و قطعات داخلی از جمله خازن دستگاه ماکروفر ال جی را مورد بررسی قرار دهید. اگر خازن آسیب دیده بود، باید آن را تعویض کنید.

تعویض خازن دستگاه ماکروفر ال جی نیاز به مهارت و تجربه دارد که توصیه می کنیم آن را به دست تعمیرکار متخصص تعمیر ماکروفر ال جی در یدک تعمیر بسپارید.

جرقه زدن ماکروفر ال جی

قرار دادن ظروف فلزی در ماکروفرها سبب جرقه زدن می شود و برای جلوگیری از آن باید غذا را درون ظروف شیشه‌ای یا ظروف مخصوص داخل ماکروفر گرم کنید. علاوه بر این خرابی پوشش داخل بدنه و همچنین خرابی ورق میکا نیز می توان سبب جذب اشعه و جرقه زدن ماکروفر شود.

در صورتی که با تعویض ظرف همچنان دستگاه جرقه می زند استفاده از آن را متوقف کرده و با مرکز تعمیر ماکروفر ال جی تماس بگیرید. همچنین اگر جرقه زدن با برخواستن دود همراه باشد احتمال سوختن قطعاتی داخلی دستگاه مطرح است.

ورق میکا چیست؟

اما هم در مورد جرقه زدن و هم در مورد گرم نشدن به ورق میکا اشاره شد و ممکن است بپرسید که ورق میکا چیست؟ ماکروفرها برای گرمازایی از قطعه ای به نام مگنترون بهره می گیرند؛ این قطعه با دریافت ولتاژ قوی از دیود و ترانس ماکروفر، اشعه را بر روی غذا می تاباند. پس عحیب نیست اگر کاور میکا در مسیر مگنترون قرار گرفته باشد. این ورق به صورت صفحه مستطیلی شکل در دیواره داخلی ماکروفر قابل مشاهده است.

اگرچه کاور میکا ماکروفر جلوی نفوذ اشعه به دیواره های دستگاه را می گیرد اما هرچند وقت یکبار تعویض آن نیاز است زیرا  کارایی خود را از دست خواهد داد و در این صورت بدنه دستگاه در معرض آسیب قرار می گیرد ضمن آنکه علت جرقه زدن ماکروفر خواهد بود زیرا اشعه بیش از حد با بدنه و ظروف برخورد می کند.

اما شاید بپرسید دورۀ تعویض کاور میکا چه مدت است؟ این مورد نسبی است و به میزان استفاده شما از ماکروفر بستگی دارد. به طور کلی با بروز نشانه هایی چون جرقه زدن باید نسبت به تعویض ورق اقدام کنید.

تعویض کاور میکا ماکروفر ال جی

خاموش شدن ماکروفر در زمان کار

یکی دیگر از مواردی که شما را نیازمند به خدمات تعمیر ماکروفر ال جی می کند، خاموش شدن دستگاه است. در صورتی که دستگاه ماکروفر ال جی شما در زمان کار به طور ناگهانی خاموش شد، ابتدا از سلامت قفل دستگاه ماکروفر ال جی اطمینان خاطر کسب کنید.

اگر قفل دستگاه یا همان میکروسوئیچ دچار اشکال باشد باید آن را تعویض کرد. همچنین احتمال خرابی موارد دیگری چون فن دستگاه، ترانسفورمر و تاچ پد نیز مطرح بوده و در برخی موارد ممکن است که خاموش شدن ناگهانی به دلیل خراب بودن خازن دستگاه ماکروفر ال جی باشد.

روشن نشدن لامپ های ماکروفر یا ضعیف بودن آن ها

روشن نشدن و یا نور ضعیف لامپ های ماکروفر ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

پیش از هر کاری تنظیمات دستگاه ماکروفر ال جی را چک کنید. امکان دارد که لامپ های دستگاه ماکروفر ال جی نیم سوز و یا سوخته باشد.

برای تعویض لامپ ها نیاز است که تعمیرکار ماکروفر قاب داخلی دستگاه ماکروفر ال جی را باز نموده و لامپ جدید را جایگزین کند.

همچون سایر مواردی که ذکر شد برای انجام تعمیر ماکروفر ال جی در هر مورد، بهتر است به مراکز مجاز و متخصص مراجعه کنید. این افراد، با بررسی دقیق دستگاه، می‌توانند علت مشکل را شناسایی و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهند. همچنین، آن‌ها می‌توانند قطعات معیوب را تعویض و دستگاه را به حالت اصلی بازگردانند.

عیب یابی و تعمیر ماکروفر ال جی در یدک تعمیر

عیب یابی و تعمیر ماکروفر ال جی در یدک تعمیر

عیب یابی و تعمیرات ماکروفر ال جی امری تخصصی است که باید توسط تعمیرکار ماکروفر ال جی انجام پذیرد. از این رو کلیه تعمیر کاران یدک تعمیر که در کلیه نمایندگی های تعمیرات ماکروفر ال جی مشغول به کار هستند، دوره های تخصصی عیب یابی و تعمیرات دستگاه ماکروفر ال جی را گذرانده اند و می توانند در کوتاه ترین زمان، عیب یابی و تعمیر دستگاه ماکروفر ال جی شما را انجام دهند.

توجه داشته باشید که اگر عیب یابی و تعمیرات توسط متخصصان در یدک تعمیر صورت بگیرد، سلامت سایر قطعات سالم دستگاه شما تضمین خواهد شد و ایراد و مشکل به صورت ریشه ای و تخصصی بر طرف می شود.

مزایای استفاده از خدمات تعمیر ماکروفر یدک تعمیر

تعمیر ماکروفرها از اهمیت فراوانی دارد. برای این منظور، مراکز تعمیر ماکروفر نقش کلیدی ایفا می‌کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل در ماکروفر ال جی یا سایر برندها، بهتر است به یدک تعمیر مراجعه کنید.

با توجه به تخصص و تجربه این مرکز و تعمیرکاران آن، می‌توانید مطمئن باشید که تعمیر ماکروفر ال جی به درستی و با استفاده از قطعات اصلی انجام خواهد شد.

در ادامه، به برخی از خدمات و مزایای ارجاع ماکروفر به یدک تعمیر اشاره می‌کنیم:

  1. تخصص در تعمیر انواع ماکروفرها: یدک تعمیر، با داشتن کارشناسان و تعمیرکاران متبحر و تجهیزات مناسب، قادر به تعمیر انواع ماکروفرهای مختلف از برندهای گوناگون هستند.
  2. تشخیص دقیق علت مشکل: این مرکز، با بررسی دقیق دستگاه و استفاده از ابزارهای تخصصی، می‌توانند علت مشکل را به درستی تشخیص دهند.
  3. تعویض قطعات معیوب: پس از تشخیص علت مشکل، یدک تعمیر اقدام به تعویض قطعات معیوب با قطعات اصلی و مرغوب می‌کنند.
  4. ارائه خدمات پس از تعمیر: یدک تعمیر پس از تعمیر و تعویض قطعات معیوب، ضمانت نامه ای 90 روزه برای قطعه تعمیر شده نیز به مشتریان ارائه می‌دهند.
  5. دسترسی آسان و سریع: در هر نقطه از تهران که باشید، عیب یابی ماکروفر شما به صورت رایگان در محل صورت می گیرد و هزینه ایاب و ذهاب رایگان خواهد بود.

یدک تعمیر نمایندگی تعمیرات ماکروفر ال جی، با به کار گیری تعمیر کارانی ماهر و کار بلد، تا به امروز توانسته است خدمات عیب یابی و تعمیر ماکروفر ال جی را به بهترین شکل به مصرف کنندگان ارائه کرده و رضایت یک به یک آن ها را به دست آورد.
لازم به ذکر است که تعمیر کاران یدک تعمیر ، در صورت نیاز به تعویض قطعه، قطعاتی نو، اورجینال و فابریک را جایگزین کرده و شما می توانید در صورت بروز مجدد همان مشکل برای دستگاه ماکروفر ال جی خود، از خدمات عیب یابی و تعمیر دوباره از سوی یدک تعمیر بهره مند شوید.

نکات مهم برای نگهداری ماکروفر

علاوه بر تعمیر ماکروفر ال جی در صورت بروز مشکل، نگهداری و مراقبت مناسب از این دستگاه نیز اهمیت بسیاری دارد. با اتخاذ برخی اقدامات ساده، می‌توانید از عمر مفید ماکروفر خود بهره‌مند شوید و از بروز برخی مشکلات پیشگیری کنید:

  1. تمیز نگه داشتن قطعات داخلی: به طور مرتب داخل ماکروفر را تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار و مواد غذایی باقی‌مانده جلوگیری شود.
  2. چک کردن درب و آب‌بندی: مطمئن شوید که درب ماکروفر و آب‌بندی آن در وضعیت مناسبی قرار دارند تا از نشتی هوا و افت کارایی جلوگیری شود.
  3. عدم قرار دادن اجسام فلزی در ماکروفر: اجسام فلزی می‌توانند باعث ایجاد قوس الکتریکی و آسیب به ماکروفر شوند.
  4. استفاده از ظروف مناسب: همواره از ظروف و ظروف مخصوص ماکروفر استفاده کنید تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود.
  5. خاموش کردن ماکروفر پس از هر بار استفاده: پس از پایان کار با ماکروفر، حتما آن را خاموش کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

با توجه به این نکات، می‌توانید از عمر مفید ماکروفر خود به بهترین نحو بهره‌مند شوید و از بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل، بهتر است به مراکز تخصصی و مجاز تعمیر ماکروفر مراجعه کنید تا با تشخیص دقیق علت مشکل، اقدامات لازم برای تعمیر ماکروفر انجام شود.

یدک تعمیر پس از تعمیر و تعویض قطعات معیوب، ضمانت نامه ای 90 روزه برای قطعه تعمیر شده نیز به مشتریان ارائه می‌دهند.

یدک تعمیر در خدمت شما

نگهداری و استفاده ی اصولی از لوازم خانگی راهکار مناسبی برای جلوگیری از خرابی زودرس لوازم خانگی است اما دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد و ما با مشکل خرابی لوازم خانگی مواجه خواهیم شد در این حالت اولین و بهترین راه انتخاب یک تعمیرگاه مجاز و معتبر برای سپردن دستگاه خود برای تعمیر است.

سپردن لوازم خانگی خراب به دست تعمیرکارانی که از مهارت و تخصص آنها شناخت کافی نداریم می تواند پیامدهای بدی به دنبال داشته باشد. لذا شناخت یک تعمیرگاه یا نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی دارای اهمیت بالایی است.

یدک تعمیر نمایندگی تعمیرات ال جی در تهران مجموعه ای است که با چندین سال سابقه ی درخشان در زمینه ی تعمیر لوازم خانگی در برندهای مختلف توانسته اطمینان و اعتماد مشتریانش را جلب و به عنوان تعمیرگاهی معتبر در میان چندین تعمیرگاه مجاز در سطح تهران مطرح شده و مورد توجه واقع شود.

شرکت یدک تعمیر با داشتن استادکاران کارآزموده و باتجربه می تواند خدمات مناسب را در زمینه تعمیر ماکروفر ال جی به شما ارائه کند.

علت جرقه زدن ماکروفر ال جی چیست؟

قرار دادن ظروف فلزی در ماکروفرها سبب جرقه زدن می شود و برای جلوگیری از آن باید غذا را درون ظروف شیشه‌ای یا ظروف مخصوص داخل ماکروفر گرم کنید. علاوه بر این خرابی پوشش داخل بدنه و همچنین خرابی ورق میکا نیز می توان سبب جذب اشعه و جرقه زدن ماکروفر شود.

ماکروفرها برای گرمازایی از مگنترون یا دستگاه سازنده اشعه بهره می گیرد؛ این دستگاه به انرژی زیادی نیاز دارد که آن را از طریق دیود ماکروفر، خازن و ترانس تامین می کند. خرابی این قطعات در مسیر تامین انرژی مگنترون اختلال ایجاد می کند و در نتیجه حرارت لازم برای گرم کردن یا پخت غذا ایجاد نمی شود.

علت نچرخیدن سینی ماکروفر ال جی چیست؟

کف هر ماکروفری یک عدد موتور کوچک وجود دارد که به وسیله شفت و کوپلینگ به سینی متصل است. خرابی این موتور اصلی ترین دلیل نچرخیدن سینی ماکروفر است.

هزینه تعمیر ماکروفر ال جی چقدر است؟

بستگی به قطعه تعمیر شده این هزینه متفاوت خواهد بود. در یدک تعمیر هزینه عیب یبای ماکروفر ال جی رایگان است و پس از آن هزینه تعمیر محاسبه و به مشتری اعلام می شود.

آیا قطعه تعمیر شده ماکروفر گارانتی می شود؟

بله، یدک تعمیر پس از تعمیر و تعویض قطعات معیوب، ضمانت نامه ای 90 روزه برای قطعه تعمیر شده نیز به مشتریان ارائه می‌دهند.

نظرات و سوالات کاربران

  1. سلام، خسته نباشید ، ماکروفر برند دلونگی دارم دیشب موقع استفاده جرقه زد، موتورش سوخته؟ قابل تعمیر هست؟

    1. باسلام

      معیوب شدن پروانه، مگنترون و دیود دستگاه و استفاده از ظروف فلزی منجر به جرقه زدن ماکروفر می شود.

      برای درخواست خدمات تعمیر می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان