skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از ما این نکته را می‌دانیم که ماکروفرها با استفاده از اشعه، فرآیند پخت و گرم کردن غذا را انجام می دهند. برای اینکه اشعه به دیواره های دستگاه آسیب نزدند از کاور میکا ماکروفر استفاده می شود.

در حقیقت غذا یکبار جلوی اشعه قرار می گیرد اما درون ماکروفر در معرض تابش مستمر اشعه قرار دارد و در صورت دریافت بیش از حد پرتو، دچار خرابی می شود. از این رو کاور میکا ماکروفر در میان اشعه و دستگاه قرار می گیرد تا ضمن کاستن شتاب اشعه، از بدنه دستگاه هم محافظت کند.

ترکیبات کاور میکا

برای سخت کاور میکا ماکروفر از کانی هایی چون آذرین، رسوبی و سنگ دگرگونی استفاده می شود که دارای خاصیت دی الکتریک هستند.

این کانی ها پس از ورق شدن، به نحوی نسبتاً نازک برش داده می شوند و در صنایع مختلفی نیز کاربرد دارند. ورق های میکا عموماً کم وزن و منعطف هستند و علاوه بر مقاومت در برابر حرارت، به صورت عایقی برای آب، نور و گرما استفاده می شوند.

شما می توانید برای دریافت کاور میکا ماکروفر و تعویض آن از خدمات تعمیر ماکروفر یدک تعمیر بهره بگیرید.

مکان قرار گیری کاور میکا ماکروفر

مکان قرار گیری کاور میکا ماکروفر

ماکروفرها برای گرمازایی از قطعه ای به نام مگنترون بهره می گیرند؛ این قطعه با دریافت ولتاژ قوی از دیود و ترانس، اشعه را بر روی غذا می تاباند. پس عحیب نیست اگر کاور میکا در مسیر مگنترون قرار گرفته باشد. این ورق به صورت صفحه مستطیلی شکل در دیواره داخلی ماکروفر قابل مشاهده است.

دوره تعویض کاور نسوز میکا

اگرچه کاور میکا ماکروفر جلوی نفوذ اشعه به دیواره های دستگاه را می گیرد اما هرچند وقت یکبار تعویض آن نیاز است زیرا  کارایی خود را از دست خواهد داد.

اگر کاور میکا اثر خود را از دست بدهد، بدنه دستگاه در معرض آسیب قرار می گیرد ضمن آنکه علت جرقه زدن ماکروفر خواهد بود زیرا اشعه بیش از حد با بدنه و ظروف برخورد می کند.

اما شاید بپرسید دورۀ تعویض کاور میکا چه مدت است؟ این مورد نسبی است و به میزان استفاده شما از ماکروفر بستگی دارد. به طور کلی با بروز نشانه هایی چون جرقه زدن باید نسبت به تعویض ورق اقدام کنید.

دوره تعویض کاور نسوز میکا

علائم خراب شدن ورق میکا

جرقه زدن دستگاه به کاور میکا ماکروفر مرتبط است. چنانچه شما ظرفی فلزی درون دستگاه قرار نداده اید اما دستگاه مدام جرقه می زند یکی از دلایل آن می تواند خرابی ورق میکا باشد.

اما این فقط یکی از دلایل است و شاید دلیل جرقه زدن های بی جای دستگاه به قطعات دیگری چون ترانس نیز مرتبط باشد؛ با این حال خرابی کاور میکا را می توان محتمل ترین گزینه در نظر گرفت.

چگونگی تعویض صفحه میکا مایکروفر

تعویض کاور میکا ماکروفر کاری نسبتاً تخصصی بوده و بهتر است آن را به تکنسین هایی ماهر بسپارید زیرا این قطعه در مسیر ارگان حساسی چون گنترون قرار گرفته است و اقدام اشتباه می تواند مگنترون را خراب کند.

اگر خودتان تصمیم گرفتید میکا را تعویض کنید، باید به دنبال ورقی خاکستری بر روی بدنه مایکروفر بگردید. در اطراف این ورق پیچ قرار دارد، آن ها را باز کرده، ورق را با نوع جدید جایگزین کنید.

چگونگی تعویض صفحه میکا مایکروفر

نکته پایانی

در این متن سعی کردیم ببینیم که کاور میکا ماکروفر چیست و به چه کاری می آید. همانطور که اشاره شد تعویض کاور میکا به تعداد دفعات استفاده از دستگاه بستگی دارد و نمی توان دوره زمانی خاص را برای آن در نظر گرفت.

با این حال علائمی چون جرقه زدن می تواند دلیلی بر خرابی آن باشد و برای تعویض باید از متخصص کمک بگیرید. شما برای خرید یا تعویض کاور میکا می توانید از یدک تعمیر کمک بگیرید.

یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی، خدمات پس از فروش، آموزش تخصصی تعمیر انواع لوازم خانگی و فروش قطعات یدکی لوازم خانگی با پشتوانه تجربه تعمیرگاه لوازم خانگی ذنوبی و با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات به شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان