skip to Main Content
3.5/5 - (11 امتیاز)

اگر زودپز شما برند تفال است و نیاز به تعمیر پیدا کرده است، خواندن مقاله تعمیر زودپز تفال را به شما توصیه می کنیم تا صفر تا صد را راجع به تعمیر زودپز بدانید.
زودپز در اکثر مواقع بهترین گزینه است برای اینکه بهترین تعریف را برای آش و خورش که از غذاهای سنتی ایرانی هستند، ارائه دهیم، همه ی ما تعریف مشترکی از یک آش و خورش خوش مزه و خوش طبخ داریم.

قطعا اینکه مدت زیادی روی حرارت باشد تا به اصطلاح جا بیفتد مهمترین فاکتور است برای تعریف و تمجید کردن از یک خورش و آش اصیل ایرانی. زودپز این گونه غذاها را با بهترین شکل و لعاب در زمان کمتری آماده می کند.

بیشتر بدانید:کارایی گوشت کوب برقی

تعمیر زودپز تفال: تاریخچه تفال

تعمیر زودپز تفال

تفال به انگلیسی tefal یک شرکت فرانسوی تولید کننده لوازم آشپزخانه است. شرکت تفال در سال ۱۹۵۶ بنیان نهاده شد و هم اکنون محصولات آن در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا به فروش می رسد.

نام تفال از کنار هم قرار گرفتن دوحرف ابتدایی واژه های Aluminum Teflon ساخته شده است.این برند تولید کننده ظروف نچسب و مخترع آنها در جهان است. همچنین این برند فرانسوی نه‌تنها ظروف آشپزی مثل زودپز و سرخ کن تفال تولید می‌کند، بلکه لوازم و تجهیزات کوچک خانگی در جهان را متحول کرده است.

اکثر کالا های برند تفال در زمینه غذا و نوشیدنی است. انواع بخارپز، سرخ کن، زودپز، پلوپز، ساندویچ ساز، توستر، چای ساز، قهوه ساز، آبمیوه گیر، کتری برقی، چرخ گوشت، خرد کن، مخلوط کن، همزن برقی، گوشت کوب، بخارگر، آب مرکبات گیر و سالاد ساز تفال از جمله محصول های این برند است.

تفال در زمینه لوازم خانگی، اتو های معروفی دارد که می توان به اتو مخزن دار تفال اشاره کرد. ترازو از محصول های دیگر این برند است. برند تفال به قدری در ایران و اروپا و کشورهای دیگر از طرفداران پر و پا قرصی برخوردار است که اکثر فروشگاه های اینترنتی و سطح شهر قسمتی از مغازه و صفحه وبسایت خود را به کالاهای تولیدی شرکت تفال اختصاص داده اند. محصول های برند تفال از جمله کالاهایی هستند که تنوع بسیار زیادی در رنگ و نوع محصول دارند و کار با آن بسیار راحت و آسان است.

نام تفال از کنار هم قرار گرفتن دوحرف ابتدایی واژه های Aluminum Teflon ساخته شده است.این برند تولید کننده ظروف نچسب و مخترع آنها در جهان است. همچنین این برند فرانسوی نه‌تنها ظروف آشپزی مثل زودپز و سرخ کن تفال تولید می‌کند، بلکه لوازم و تجهیزات کوچک خانگی در جهان را متحول کرده است.

همه چیز در مورد زودپز تفال

تعمیر زودپز تفال

قطعا زودپز تفال بهترین بستر را برای حرارت بالا و تحت فشار بودن مواد غذایی فراهم می کند. حفظ ارزش های غذایی به خصوص در سبزی ها و به ویژه ویتامین C آن ها به طرق مختلف امکان پذیر می شود که یکی از آنها تحت فشار بودن وحرارت بالا است. با زودپز تفال غذای شما ارزش خود را حفظ کرده و خوش آب و رنگ می شود.

در معرض هوا بودن منجر به عمل آنزیم اکسیداتیو می شود، به گونه ای که ویتامین C تحت مجاورت با اکسیژن قرار می گیرد و از بین می رود. در این صورت مقداری کاروتن و ویتامین از بین می رود. با زودپز تفال این اتفاق برای غذای شما پیش نمی آید.

دنیس پاپن، فیزیکدان فرانسوی در سال 1679 دیگ زودپز را اختراع کرد. اولین زودپزهای آلومینیومی در سال 1915 ساخته شدند و در سال 1937 شخصی به نام آلفرد فیسلر زودپز کوچکی را برای مصرف در آشپزخانه‌ها به بازار آورد.

بعد از آن، دیگ‌های زودپز به دلیل بالا بردن سرعت آشپزی مورد استقبال قرار گرفتند اما به دلیل ضعف‌های موجود در طراحی حوادثی نیز در آشپزخانه‌ها به وجود آوردند. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل حوادثی که در این باره شنیده‌اند، از استفاده از زودپز بترسند.

اما امروزه با رعایت نکات ایمنی در طراحی این وسایل میزان ایمنی بالا رفته و به طور گسترده از آن استفاده می‌شود. زودپزهای جدید در مقایسه با زودپزهای قدیمی ایمنی بیشتری دارند.

زودپز برقی تفال

تعمیر زودپز تفال

زودپز برقی تفال در شرایط نرمال، آب در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد به جوش می آید و سپس شروع به بخار شدن می کند. پس از آن هر چقدر هم که به آب حرارت دهیم، دمای آن از ۱۰۰ درجه سانتی گراد بالاتر نمی رود بلکه میزان بخار آب افزایش می یابد.

در حالی که در زودپز با تبخیر مایعاتی که غذا در آن غوطه ور است، فشار بخاری در بالای سطح غذا ایجاد می شود. فشار بخار ایجاد شده بر آبی که غذا در آن غوطه ور است فشار وارد کرده و نقطه جوش آن را بالا می برد.

در نتیجه، آب در دمای بالاتری (در حدود ۱۲۱ درجه سانتی گراد) به جوش می آید. دمای بالا و فشار بخار زیاد درون زودپز تفال باعث پخت سریعتر مواد غذایی نسبت به حالت عادی می شود.

موارد نیازمند تعمیر زودپز تفال

رایجترین مشکلات زودپز تفال به شرح زیر است:

  • بسته نشدن درب زودپز
  • صدا دادن زودپز
  • نپختن غذا در زودپز
  • خراب شدن سوپاپ ایمنی

 

در مدل های برقی زودپز تفال نیز ممکن است این مشکلات دیده شود:

  • روشن نشدن زودپز
  • کار نکردن تایمر زودپز
  • شکسته شدن دیگ قابل جدا شدن
  • صفحه نمایشگر معیوب شده است
  • کنده شدن روکش نچسب ظرف
  • معیوب شدن سوپاپ ایمنی
  • ضربه خوردن زودپز
  • خراب شدن سیم رابط و دوشاخه

نکات ایمنی و پیشگیری زودپز تفال

زودپز ها دارای قسمت های مختلف هستند که ممکن است دچار آسیب یا خرابی گردند . لاستیک دور درب، دسته و مهمترین قسمت آن سوپاپ اطمینان می باشد که تمامی این قسمت ها بر اثر مرور زمان ممکن است خراب شوند.

تعمیر زودپز از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا گاهی اوقات با سهل انگاری تکنسین و تعمیرکار لوازم خانگی در تعمیر زودپز شاهد خساراتی از قبیل انفجار دیگ و یا کارنکردن این وسیله بوده ایم.

به همین دلیل همیشه پیشنهاد می گردد تعمیر زودپز را به افراد متخصص و فنی بسپارید و حتما مطمئن شوید در خصوص مشکلاتی نظیر واشر درب، سوپاپ و یا کلیپسو تعمیرات انجام شده به بهترین نحو ممکن باشد.

 

زودپز ها دارای قسمت های مختلف هستند که ممکن است دچار آسیب یا خرابی گردند . لاستیک دور درب ، دسته و مهمترین قسمت آن سوپاپ اطمینان می باشد که تمامی این قسمت ها بر اثر مرور زمان ممکن است خراب شوند.

 زودپزها تفال

تعمیر زودپز تفال

شاید شما هم از آن دسته آشپز‌هایی باشید که به پخت‌وپز با زودپز علاقه دارند. زودپز یا دیگ تحت فشار با آزادنکردن بخار آب غذا، درون محفظه‌ی خود فشار را بالا می‌برد. این موضوع باعث می‌شود که آب در دمای بالاتری بجوشد و این دمای بالاتر، غذا را زودتر می‌پزد. البته برخی افراد برای زودپز‌ها خواصی هم برمی‌شمرند.

به‌عنوان مثال، معتقدند پخت غذا درون زودپز طعم آن را بهتر کرده و به اصطلاح باعث جا افتادن بهتر آن می‌شود. زودپز 6 لیتری تفال مدل NUTRICOOK ، از کارآمدترین زودپزهای حال حاضر است.

جدیدترین مدل های زودپز تفال دارای امکاناتی چون موارد زیر است:

زودپز تفال مدل NUTRICOOK با طراحی زیبا و ترکیب رنگ سفید و سبز یکی از تولیدات جدید این شرکت است. زودپز نوتریکوک تفال دارای گنجایش 6 لیتر است که مناسب برای یک خانواده با جمعیت متوسط است. زودپز نوتریکوک تفال با 4 برنامه پخت کمک بسزایی در تهیه انواع غذا به کاربر می‌کند.

 

خیلی از خانم‌ها به دلیل سختی در باز کردن در زودپز و خطری که دارد از استفاده از زودپز صرف‌نظر می‌کنند. زودپز مدل « Clipso Minut Perfect» برند «Tefal» (تفال) یکی از بهترین مدل‌‌های تفال است که توسط یک دست به راحتی و بدون صرف ذره‌ای انرژی و بدون نیاز به کمک و تنها با بالا بردن دسته می‌توان آن را باز و بسته کرد.

تعمیر زودپز تفال

زودپز تفال با گنجایش 7.5 لیتری برای پخت سریع غذاها مناسب است. این زودپز قابلیت بخار‌پز شدن مواد غذایی را دارد که با سبد استیل که همراه این زودپز است خیلی سریع غذایی سالم و سرشار از ویتامین را بخارپز نمایید.

جنس بدنه‌ی آن از استیل ضد زنگ بوده که قابلیت شست‌وشو داخل ماشین ظرف‌شویی را دارد. دارای دو دسته از جنس باکالیت است. یک تایمر بالای درپوش زودپز بوده که برای تنظیم زمان پخت مواد غذایی استفاده می‌شود.

روی درب زودپز یک ولوم چرخشی دو منظوره قرار گرفته که هم سوپاپ بخار دستگاه است، که با چرخاندن آن می‌توان میزان خروجی بخار را تنظیم کنید و همچنین دستگاه را در حالت زودپز هم قرار دهید. تفال یکی از بهترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ظروف پخت‌وپز است.

بیشتر بدانید:علت بخار ندادن بخارشوی

مرجع تخصصی تعمیر زودپز تفال

زودپز در برند‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود، هرکدام از این برند‌ها گارانتی و خدمات پس از فروش خاصی را برای محصولات خود ارائه می‌کنند. یکی از رایج‌ترین راه‌ها در زمان خرابی این محصولات، ارجاع این وسایل به نمایندگی مرتبط با برند‌ها برای تعمیر آنها است.

اما به دلیل قرار گرفتن وسیله در صف تعمیر و همچنین اتمام زمان گارانتی معمولا باید زمان زیادی را برای تعمیر وسیله صبر کنید. ضمن اینکه خودتان باید دستگاه را به تعمیرگاه برده و بعد از اتمام پروسه تعمیر نیز خودتان باید پیگیری‌های لازم را انجام داده و آن را از تعمیرگاه تحویل بگیرید.

یدک تعمیر به عنوان یک مرکز تعمیرات،با ضمانت ۹۰ روزه، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. در یدک تعمیر متخصصین ما در تمامی لاین ها، من جمله تعمیر زودپز دسینی، با تعمیر کامل کالا و همچنین تست کامل آن و تعویض سوپاپ، بهترین خدمات را به شما عرضه میدارند.

همچنین با یدک تعمیر، آسوده باشید که قطعات زودپز شما، با جایگزین اصل و فاابریک آن تعویض خواهد شد. همچنین مشتریان ما با دریافت اشتراک، می توانند از تخفیف های ویژه شرکت بهره مند گردند. جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

چرا در زودپز باز نمیشه؟

باز نشدن قفل ایمنی به دلیل خارج نشدن کامل بخار، سفت کردن بیش از اندازه قفل های زودپز و گیر کردن واشر لاستیکی بین درب و دیگ زودپز از دلایل باز نشدن درب زودپز است.

چرا سوپاپ زودپز بالا نمیاد؟

در صورتی که به دلیل خرابی سوپاپ تنظیم و سوپاپ اطمینان و یا هرز رفتن واشر لاستیکی، بخار از کناره‌های درب و سوپاپ خارج شود، نه تنها غذا پخته نمی شود بلکه سوپاپ نیز بالا نمی آید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top Call Now Buttonتماس با کارشناسان