skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

اگر قصد خرید گوشت کوب برقی را دارید، خواندن مقاله کارایی گوشت کوب برقی را به شما توصیه می کنیم تا با راهنمایی و نکات ذکر شده، بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. قبل از هرگونه خرید، اطمینان حاصل کنید برندی که انتخاب می کنید قابلیت تعمیر داشته باشد تا اگر روزی نیاز به تعمیر گوشت کوب برقی باشد،بتوانید آن را به دست تعمیرکار بدهید.

با پیشرفت تکنولوژی ، لوازم خانگی بسیار زیاد و متنوعی به بازار عرضه شد .که می توان به یکی از پرکاربردترین آنها که همیشه یاور و همراه یک خانم خانه دار است اشاره کرد.

که نام آن گوشت کوب برقی می باشد،ولی اسم مختصر و کاربردهای بسیار زیادی دارد .که می تواند در سرعت بخشیدن کارهای آشپزخانه به کمک آن ها بیاید و کمی کمک کند تا خانم خانه وقتی برای خود پیدا کند.

قدر این محصول را خانم های شاغل بیشتر از همه می دانند. کمبود وقت و همچنین بزرگ بودن سایز غذا سازهای خانگی، تولیدکنندگان را به فکر تولید محصولی جدید و بسیار مورد نیاز در آشپزخانه انداخت تا سرعت انجام کارها در خانه را افزایش یابد و باعث  صرفه جویی در وقت خانم ها گردد.

بیشتر بدانید:فر بهتر است یا مایکروفر

کارایی گوشت کوب برقی:گوشت کوب برقی چیست؟

کارایی گوشت کوب برقی

گوشتکوب برقی بدنه، پایه و تیغه ای از جنس مقاوم و با کیفیت دارد و تمیز کردن آن نیز به سادگی قابل انجام است. قسمت پایه ی گوشتکوب به راحتی از بدنه ی آن جدا می شود.

این وسیله در خرد کردن انواع سبزی ها، پوره کردن سیب زمینی و تخم مرغ، له کردن مواد غذایی برای غذا هایی مانند حلیم یا کشک بادمجان، خرد کردن یخ، هم زدن سفید تخم مرغ در درست کردن کیک و … مفید واقع شود.

دسته یا بدنه اصلی گوشت کوب برقی به اندازه ای بلند طراحی شده که به راحتی داخل پارچ یا لیوان های بلند استوانی میرود، و در کمترین زمان می توانید نوشیدنی های خوشمزه بدون اتلاف وقت درست کنید.

 

قطعات گوشت کوب برقی

کارایی گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی دارای یک بدنه که در دست بسیار راحت و یک پایه سبک و یک تیغه مقاوم و ضد زنگ می باشد. بخشی از تیغه خم و رو به بالا و بخشی دیگر خم و رو به پایین دارد. بنابراین استفاده شما می تواند از جنس های مختلفی تشکیل شده باشد که معمولا از جنس فولاد ضد زنگ است.

تمیز کردن گوشت کوب برقی بسیار آسان است و با جدا کردن قسمت پایه از بدنه به راحتی می توان این قسمت را تمیز کرد. یکی از راه های پیشنهادی این است که پایه آن را جدا کنید و در ظرفی مخلوط از آب و مواد شوینده قرار دهید و یا حتی می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.

یک حلقه پلاستیکی بزرگ روی گوشت کوب برقی قرار دارد که برای آویزان کردن آن استفاده می شود. که به وسیله گیره می توان آن را آویزان کرده و همیشه جلو چشم قرار داد.

بخش دیگر گوشت کوب برقی ظرفی از جنس پلاستیک یا پیرکس است که موادی که قصد مخلوط کردن آن را دارید در آن قرار میریزید و به شکل استوانه ای طراحی شده است تا از بیرون ریختن مواد هنگام هم زدن جلوگیری کند.

امروزه کاربرد ها و قابلیت های دیگری را به این دستگاه اضافه کرده اند که محبوبیت و کارایی این دستگاه را بالا میبرد و به یک مینی غذا ساز تبدیل شده است.

گوشتکوب برقی بدنه، پایه و تیغه ای از جنس مقاوم و با کیفیت دارد و تمیز کردن آن نیز به سادگی قابل انجام است. قسمت پایه ی گوشتکوب به راحتی از بدنه ی آن جدا می شود.

 

کارایی گوشت کوب برقی و طریقه استفاده از آن

کارایی گوشت کوب برقی

کارکردن با گوشت کوب برقی بسیار راحت است. با نگه داشتن انگشت رو دکمه آن تیغه گوشت کوب برقی شروع به چرخیدن و مخلوط کردن مواد می کند. برای اینکه ترکیب کردن مواد به خوبی انجام شود، باید گوشت کوب برقی را حرکت دهید تا مواد ترکیب شوند. میتوانید برای بهتر مخلوط شدن مواد ، مایعات مخصوص پخت و پز در درون ظرف بریزید.

کارایی گوشت کوب برقی و مزایای استفاده از آن

کارایی گوشت کوب برقی

می توان آن را به راحتی به صورت مستقیم داخل ظرفی که مواد برای پوره کردن و مخلوط کردن است استفاده کرده و اصلا لازم به انتقال مواد به ظرف مخصوص وجود ندارد. در نتیجه وقت شما صرفه جویی میشود.

دسته یا بدنه اصلی گوشت کوب برقی به اندازه ای بلند طراحی شده که به راحتی داخل پارچ یا لیوان های بلند استوانی میرود، و در کمترین زمان می توانید نوشیدنی های خوشمزه بدون اتلاف وقت درست کنید.

اتفاق خیلی جذاب که آن را در بین خانوم ها پرطرف کرده این است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند.و به راحتی می توان آن را به گوشه ای از دیوار آویزان یا در کشویی قرار داد.

نکته دیگری که بسیار قابل توجه است دارا بودن تعداد قطعات کم این محصول است که بعد از استفاده به راحتی می توان آن را شست و جمع کرد .

برای خرید گوشت‌ کوب برقی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

قدرت موتور

گوشت‌کوب‌های برقی موجود در بازار قدرت موتورشان از ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات شروع می‌شود و مدل‌های بالای ۵۰۰ وات هم داریم. برای لِه‌کردن مواد نه‌چندان سخت قدرت موتور بین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ وات معمولا کفایت می‌کند و برای به‌گردش درآوردن مواد غذایی بین تیغه‌ها و ایجاد بافتی لطیف و مخملی کافی است.

اما برای خردکردن مواد سخت مثل یخ گوشت‌کوب‌های با قدرت موتور بالاتر توصیه می‌شوند. البته دقت داشته باشید که قدرت موتور بالاتر همیشه به‌معنی کارایی بهتر یا دوام بیشتر محصول نیست و عوامل دیگری هم در تضمین کارایی و دوام مؤثرند.

سرعت

گوشت‌کوب‌های برقی می‌توانند تک یا چند سرعته باشند. گوشت‌کوب‌های ارزان‌قیمت‌تر معمولا تنظیمات سرعت ندارند یا نهایتا ۲سرعته‌اند. مدل‌های ۴ تا ۶سرعته هم داریم که پیشرفته‌تر اما گران‌ترند. البته اگر غذاساز یا مخلوط‌کن دارید، همان گوشت‌کوب‌های تک یا ۲سرعته احتمالا برای‌تان کفایت می‌کنند .

طراحی

کارایی گوشت کوب برقی

گوشت‌کوب برقی باید خوش‌دست باشد و بتوان راحت کنترلش کرد. در این وسیله خاص خیلی مهم است که دکمه روشن/خاموش یا همان پاور در محلی با دسترسی آسان قرار داشته باشد.

در بعضی از مدل‌ها باید دکمه پاور را در تمام مدت استفاده همچنان فشرده نگه داشت و به‌همین‌خاطر اگر دکمه پاور کوچک و خیلی تو رفته باشد، کنترل یک‌دستی گوشت‌کوب سخت می‌شود.

پس حتما موقع خرید به سختی و آسانی فشردن دکمه پاور دقت کنید. مدل‌هایی هم هستند که دسته‌ ارگونومیک با کلید نرم دارند و کار با آنها کوچک‌ترین زحمتی برای‌تان نخواهد داشت.

وزن

سبکی و سنگینی گوشت‌کوب را هم باید مدنظر داشته باشید. ایده‌آلش این است که گوشت‌کوب را یک‌دستی بگیرید و با دست آزادتان ظرف را نگه دارید یا محتویات لازم را اضافه کنید. اما هرچه گوشت‌کوب سنگین‌تر باشد مجبور می‌شوید که دودستی کنترلش کنید.

جنس میله

میله گوشت‌کوب‌‌ دقیقا همان قسمتی است که بیشتر کثیف می‌شود و ازهمین‌جهت باید به جنسش دقت کرد. جنس تیغه‌ها تقریبا در همه مدل‌ها استیل ضدزنگ است، اما جنس میله می‌تواند پلاستیکی یا فلزی باشد.

گوشت‌کوب‌ های میله‌فلزی راحت‌تر تمیز می‌شوند (البته سنگین‌تر هم هستند)، درحالی‌که میله‌پلاستیکی‌ها معمولا بر اثر آغشته‌شدن به مواد غذایی رنگی مثل گوجه بعد از مدتی تغییر رنگ می‌دهند.

شارژی یا غیر شارژی

گوشت‌کوب‌های ارزان‌قیمت‌تر شارژی نیستند و کابل‌شان هم معمولا کوتاه و انعطاف‌ناپذیر است. پس یعنی همیشه باید بندوبساط‌تان را نزدیک پریز برق پهن کنید. اگر در آشپزخانه‌تان از لحاظ تعداد پریز محدودیت دارید، شاید بهتر باشد که به مدل‌های شارژی فکر کنید تا بتوانید در هر نقطه‌ای از آشپزخانه امکان مانور داشته باشید.

اما ناگفته نماند که مدل‌های شارژی علاوه‌بر قیمت بالاتر سنگین‌تر هم هستند و با اینکه پول بیشتری بابت‌شان پرداخت می‌کنید، معمولا قدرت و کارایی کمتری به‌نسبت گوشت‌کوب‌های غیر شارژی دارند.

بیشتر بدانید:مشکلات رایج آبسردکن

کلام آخر

کارایی گوشت کوب برقی

با توجه به انتظاری که از یک دستگاه گوشت‌کوب برقی دارید، کاربردی که مدنظرتان است و نوع موادی که برای له کردن و مخلوط کردن آن‌ها از گوشت‌کوب برقی استفاده می‌کنید.

برای خرید دستگاه باید مواردی از قبیل توان دستگاه، تعداد و جنس تیغه، جنس و وزن بدنه، اندازه کاسه دستگاه، برند دستگاه، نحوه پشتیبانی و ضمانت دستگاه و همچنین قیمت را مورد نظر قرار داده و دستگاه متناسب با نیازتان را تهیه نمایید.

چرا گوشت کوب برقی روشن نمی‌شود؟

داغ کردن و سوختن موتور، ضربه خوردن بدنه، نوسانات برق شهری و یا استفاده از ظرف نامناسب می تواند منجر به روشن نشدن گوشتکوب شود.

چرا گوشت کوب برقی صدا می‌دهد؟

خرابی درب گیربکس، نقص فنی در موتور و آب شدن بخشی از کوپل ها علت صدای غیرطبیعی گوشت کوب برقی است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان