skip to Main Content
4.9/5 - (13 امتیاز)

بخار ندادن بخارشوی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و در نتیجه کار کردن با آن را برای شما مشکل کند. دستگاه بخارشوی یک دستگاه خوب و کاربردی برای تمیز کردن سطوح، کف و از بین بردن خاک و چربی است. این دستگاه در مدل‌ها و انواع مختلفی عرضه می‌شود و مکانیسم کار آن به گونه‌ای است که آب موجود در مخزن را به بخار تبدیل کرده و سپس بخار را با شدت بالا خارج می‌کند تا سطوح تمیز و ضدعفونی شوند. اما مشکل رایجی که در مورد دستگاه‌های بخار شوی وجود دارد؛ عدم تولید بخار است.

اکثر کاربران با این مشکل مواجه هستند که بخارشوی آن‌ها بخار تولید نمی‌کند؛ اما مشکل از کجا است؟ عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در عملکرد بخارشوی اختلال ایجاد کرده و آن را متوقف می‌کند، برخی از این مشکلات به وجود آمده فنی و تخصصی هستن به همین دلیل توصیه می شود که برای تعمیر بخارشوی به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: یخچال سرد نمی کند ولی فریزر سرد است

 

بخارشوی چیست

بخار ندادن بخارشوی

بخار شوی وسیله ای است برای تمیز کردن انواع سطوح از جمله کف های سرامیکی و کاشی کاری شده، دیوار های سرامیکی و حتی رنگی، انواع کاغذ دیواری و غیره این وسیله در مقایسه با روش های سنتی و قدیمی بسیار سریع تر، بهداشتی تر و موثرتر است. با کمک این دستگاه با قدرت بالا می توانید ظرف مدت چند دقیقه آب را به بخار تبدیل کرده و تمام کثیفی ها و جرم ها را از سطوح بردارید.

این دستگاه استانداردهای جدیدی را در امر پاکیزگی به کار گرفته است، کاربر می تواند بخار شوی را در تمام سطوح و با ایمنی و بهداشت ۱۰۰ درصد به کار بگیرد. این وسیله دارای فشار بخار بسیار قوی است؛ طوری که سطوحی را که به سختی قابل دسترس است به خوبی تمیز می کند. دستگاه های بخار شوی با دمای بسیار بالا بخار تولید می کنند و محیط را ضدعفونی می کنند. این دستگاه ها ضمن بالا بردن کیفیت کار در امر شست و شو، از سرعت عمل نسبتا بالا برخوردارند.

 

ویژگی های دستگاه بخارشوی

بخارشوی ها از آب به حالت مایع آن استفاده نمی کنند. آنها از یک گزینه قوی تر و کمتر سنگین استفاده می کنند که بخار می باشد. بخارشوی ها با گرم کردن یک مخزن آب کار می کنند و سپس از بخار به دست آمده برای به طور مستقیم و با فشار اسپری شدن به ماشین و یا هر جسم دیگری که می خواهید آن را تمیز کنید، استفاده می کند.

دستگاه بخار شوی به صورت برقی و شارژی در بازار موجود است؛ در دستگاه‌های شارژی از باتری‌های شارژی یا تعویضی استفاده می‌شود و در مدل‌های برقی، بخارشوی با دو شاخه به برق وصل شده و شروع به کار می‌کند. اگر بخارشوی شما به درستی کار نمی‌کند؛ بهتر است به دنبال علت آن در بدنه باشید. مسدود شدن نازل و نشت دستگاه بخارشوی دو علت رایج برای مشکل خارج نشدن بخار از بخارشوی می‌باشند؛ اما در کنار این دو علت، دلایل دیگری مانند آب ناکافی یا گرم نشدن آب نیز می‌تواند مانع از خروج بخار از دستگاه شود.

 

انواع دستگاه بخارشوی:

 

بیشتر بخارشوی‌های عرضه شده تقریبا مشابه هم هستند و دارای سری‌های متفاوت مانند برس چرخان، سری حوله‌ای و برس فلزی هستند. با این حال بخارشوی‌ها را در سه دسته، بخارشوی دستی، بخارشوی تی‌بخار و بخارشوی چند منظوره طبقه‌بندی می‌کنند.

تی‌ بخارشوی‌ها

بخارشوی تی‌ بخار برای تمیز کردن انواع سرامیک، پارکت و سنگ به کار برده می‌شود. از این مدل بخارشوی نمی‌توان برای نظافت پنجره، شیشه و اجاق گاز استفاده کرد. تی‌بخارشورها همانند جاروبرقی دارای دسته بلندی هستند که برای مصارف مورد نیاز شما طراحی شده‌اند.

بخارشوی دستی

بخار ندادن بخارشوی

کاربرد بخارشوی‌های دستی بیشتر در تمیز کردن سینک ظرفشویی، در و پنجره‌ها، شیشه‌ها، دیوارها، اجاق گاز و… می‌باشد. البته به کارگیری بخارشوهای دستی برای هر کدام از این مصارف بستگی به اقلام همراه بخارشوی دارد که به همراه بخارشو عرضه می‌شود. بخارشوهای دستی نسبت به دیگر مدل‌ها سبک‌تر و خوش دست‌تر هستند.

بخارشوی چند‌ منظوره

تمیز کردن تمامی سطوح به کمک بخارشوی های چند منظوره امکان‌پذیر است و کاربری گسترده‌تری دارند. چون این بخارشوی‌ها دارای سری‌های متنوع جهت نظافت هستند. انتخاب بخارشوی چند‌منظوره برای تمیز کردن انواع لکه‌ها از سطوح انتخاب مناسبی است. این بخارشوها دارای قابلیت کنترل و تنظیم فشار بخار ناشی از آب هستند.

تنظیمات مربوط به ارتفاع دسته نیز به راحتی انجام می‌گیرد. خرید بخارشوی چند‌منظوره یک انتخاب کامل برای نظافت انواع سرامیک، فرش و موکت و شیشه است.

دلایل احتمالی بخار نکردن بخارشوی:

 علت بخار ندادن بخارشوی: گرفتگی دهانه ی بخارشوی

اکثر تولیدکنندگان توصیه می کنند که از آب مقطر در بخارشوی استفاده شود. پیامد عدم دنبال کردن این دستورالعمل معمولا گرفتگی دهانه ی دستگاه را در پی دارد. وقتی آب سخت گرم می شود، املاح معدنی آن معمولا جدا می شود. فشار وارده این املاح معدنی را به اطراف می برد و باعث گرفتگی سوراخ هایی می شوند که بخار از آنها عبور می کند.

اگر برای بخارشوی از آب سخت استفاده می کنید، حتما بخارشوی خود را مرتبا تمیز کنید. این کار به جلوگیری از انسداد دستگاه توسط مواد معدنی کمک خواهد کرد.

 علت بخار ندادن بخارشوی: نبود آب در مخزن دستگاه

بخار ندادن بخارشوی

یکی دیگر از مشکلات رایجی که ممکن است باعث بخار نکردن بخارشوی شما شود نبود آب کافی درون مخزن دستگاه می باشد. بار ها متوجه شده ام که هنگام عجله امکان داشته است که پر کردن مخزن دستگاه را تا میزان توصیه شده فراموش کرده باشید. وقتی آبی وجود نداشته باشد، دستگاه هیچ بخاری تولید نمی کند و فرآیند تمیز کردن متوقف می شود.

در حقیقت، به برق متصل کردن یک بخارشوی خالی می تواند به راحتی به خود دستگاه آسیب رساند، چون آبی برای گرم شدن وجود ندارد. بنابراین، اگر خواستید از بخار نکردن بخارشوی خود شکایت کنید، وجود آب کافی درون دستگاه خود را دقیق چک کنید، آن را به برق بزنید و زمانی کافی برای گرم شدن آب آن تا دمایی مناسب برای تولید بخار اختصاص دهید.

 علت بخار ندادن بخارشوی: آب به طور کامل گرم نمی‌شود

در برخی موارد با روشن کردن دستگاه شروع به تمیز کردن سطوح می‌کنید؛ بدون آنکه اجازه دهید دستگاه آب را گرم کند. بعد از روشن کردن دستگاه باید صبر کنید تا دمای آب به صد درجه سانتی‌گراد (۲۱۲ درجه فارنهایت) برسد؛ البته این مدت زمان در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. بخارشوی‌های گران‌تر در مدت زمان کمتری آب را به جوش آورده و بخار تولید می‌کنند؛ اما برخی دستگاه به زمان بیشتری نیاز دارند.

 

دستگاه بخارشوی به علت افزایش فشار بخار، بخار تولید شده را به سمت بیرون خارج می‌کند. اگر این فشار در جایی نشت کند بخار با شدت خارج نمی‌شود.

 

 علت بخار ندادن بخارشوی: دستگاه نشتی دارد

دستگاه بخارشوی به علت افزایش فشار بخار، بخار تولید شده را به سمت بیرون خارج می‌کند. اگر این فشار در جایی نشت کند بخار با شدت خارج نمی‌شود. دلایل زیادی برای کاهش فشار بخار در بخارشوی وجود دارد که باید آن را کشف کرده و برطرف کنید.

 علت بخار ندادن بخارشوی: سرعت بخار تنظیم نشده است

بخار ندادن بخارشوی

برخی دستگاه‌های بخارشوی دارای سطوح قدرت بخار متفاوتی هستند و این قدرت بخار از طریق دکمه کنترل می‌شود. بنابراین در صورتی که دستگاه شما از سطوح مختلف قدرت بخار استفاده می‌کند؛ بهتر است قدرت بخار را در بالاترین سطح آن قرار دهید و در صورت نیاز و با توجه به نوع سطح خود بخار را کم کنید.

 

 علت بخار ندادن بخارشوی: گرفتگی فیلتر

اگر به جای آب مقطر از آب شیر برای بخارشوی خود استفاده کنید، یا اگر مدت زمانی باشد که بخارشوی خود را دارید، ممکن است فیلتر دستگاه شما با املاح محلول در آب گرفته شده باشد. فیلتر املاح آب را جدا می کند تا از گرفتگی دهانه ی دستگاه جلوگیری کند. املاح معدنی هنگام تبدیل آب به بخار در پشت آن باقی می ماند.

 

مشکلات احتمالی فنی بخارشوی:

 

تعمیر مشکل روشن نشدن بخارشوی

در مرحله اول برق منازل خود را چک کنید. سپس، بعد از بررسی‌های انجام شده و اطمینان از وجود جریان برق در دستگاه، موارد دیگر را بررسی کنید. در برخی مواقع پیش خواهد آمد که کلید آف و آن دستگاه بخارشو شل شده یا سفت شده باشد. کلید دستگاه باید تعمیر یا تعویض شود.

 

تسمه دستگاه بخارشو

کار و وظیفه تسمه در دستگاه بخارشو، چرخش و به حرکت درآوردن قطعه‌های دستگاه خواهد بود که در این مورد، تسمه باید تعویض شود.

 

دوشاخه

پریز یا دوشاخه‌ای که به دیوار یا محافظ و غیره نصب است، ممکن است که خراب شده یا جریان برق در آن عبور نداشته باشد. با چک کردن و بررسی و تنظیم مجدد این موارد مهم، می‌توانید دستگاه بخارشو خود را راه‌اندازی کنید.

 

مشکل کم شدن بخار بخارشوی

شاید شما هم در حین کار با کم شدن بخار دستگاه بخارشو مواجه شده باشید. همان‌طور که از اسمش پیداست، دستگاه بخارشو بخار تولید می کند و زمانی که بخار دستگاه قطع یا کم شود، نشان از یک مشکل جدی در دستگاه خواهد بود. با مطالعه آموزش تعمیرات بخارشو که در ادامه ذکر شده است به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید.

اولین کاری که در این مرحله باید انجام دهید، محفظه آب دستگاه را باز کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید. جمع شدن آب زیاد در دستگاه، یکی از دلایل مهم می‌تواند باشد.

رسوب‌ گذاری را نیز می‌توان از موارد دیگر برای کم شدن بخار دستگاه یا دلیل قطع شدن آن نامید. نکته مهم که برای رفع جرم‌ گیری باید رعایت کنید این است که دستگاه به برق متصل نباشد. استفاده از سرکه و جوش ‌شیرین، یک راه آسان و تاثیرگذار برای رفع جرم و رسوب است.

فیلتر

هر از چند گاهی فیلتر دستگاه را باز کنید و آن را تمیز یا تعویض کنید.

 

المنت دستگاه بخارشو نیز یکی دیگر از دلایل خرابی و تولید نکردن بخار است. در این مسئله مهم، بهتر است که یک تعمیرکار با سابقه و مجرب المنت گرم‌ کننده را ببیند تا در صورت خرابی و آسیب دیدن، آن را تعویض یا تعمیر کند.

آسیب المنت

بخار ندادن بخارشوی

المنت دستگاه بخارشو نیز یکی دیگر از دلایل خرابی و تولید نکردن بخار است. در این مسئله مهم، بهتر است که یک تعمیرکار با سابقه و مجرب المنت گرم‌ کننده را ببیند تا در صورت خرابی و آسیب دیدن، آن را تعویض یا تعمیر کند.

گرفتی راه‌های اتصالی دستگاه بخارشوی

در این مرحله خودتان می‌توانید با احتیاط، اتصال‌ها را در ظرف آب گرم بگذارید و تا با استفاده از گرما موجود، گرفتگی اتصالات بخارشو برطرف و باز شود.

تعمیر شیر دستی دستگاه بخارشو

شیر دستی در دستگاه بخارشو یک وسیله کاملاً پلاستیکی است که از مهره برنجی، واشر و فنر تشکیل شده است. این وسیله در دستگاه بخارشو، وسیله خارج کردن بخار آب از محفظه‌هایش (دیگ بخار) خواهد بود. از عمده دلایل خرابی شیر دستی، وجود بسیار زیاد املاح آب در درون دستگاه و شیر دستی خواهد بود. برای تعمیر شیر دستی در دستگاه بخارشو ادامه مطلب آموزش تعمیرات بخارشو را دنبال کنید.

املاح آب باعث به وجود آمدن جرم و رسوب می شود. این رسوب‌ها در داخل دستگاه، دقیقاً در کناره‌های محفظه خروجی بخار آب تجمع خواهند کرد که با رخ دادن این اتفاق، شیر دستی با آسیب‌های جدی رو به ‌رو می شود. وقتی رسوب‌ها در خروجی شیر دستی جمع شوند، بخار آب دیگر از آن خارج نخواهد شد یا شدت خروجی آن بسیار کم است. برای تعمیر شیر دستی دستگاه بخارشو می‌توانید طبق عمل زیر پیش بروید:

در گام نخست پیچ‌هایی که کاور دسته را نگه داشته‌اند، باز کنید تا از آن جدا شود.

  • باز کردن بست
  • جداسازی شلنگ از دهانه آن
  • خارج کردن رسوب به وسیله چاقو یا چهارسو و غیره
  • در مرحله آخر، آب را با فشار نسبتاً زیاد در دهنه و خروجی شیر دستی بگیرید تا رسوب‌ها و جرم از شیر دستی خارج و شته شود.

 

خدمات قابل ارائه یدک تعمیر برای تعمیر دستگاه بخارشوی

  • آمادگی فنی و تخصصی مهندسین حرفه‌ای و خبره
  • استفاده از قطعات اورجینال و فابریک برای تعمیر دستگاه بخارشوی
  • تسلط کامل به ظرافت ها و قطعات داخلی استفاده شده در دستگاه
  • انجام تعمیرات تخصصی
  • تعمیر دستگاه بخارشوی در منزل
  • ضمانت سه ماهه برای انجام کلیه تعمیرات

 

بیشتر بدانید: تعمیر دستگاه بخور سرد

 

کلام آخر

یکی از مشکلات رایج در مورد دستگاه‌های بخارشوی عدم تولید بخار است. که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی مشکلات از جمله مشکلات فنی توصیه می شود که به وسیله تعمیرکاران با تجربه رفع شود تا از آسیب رسانی بیشتر به دستگاه جلوگیری شود از جمله مشکلات فنی رایج می توان به روشن نشدن بخارشوی، کم شدن بخار بخارشوی، شیر دستی دستگاه بخارشوی اشاره کرد.

شرکت خدمات تعمیراتی یدک تعمیر ارائه دهنده تعمیرات تخصصی در زمینه انواع مختلف لوازم برقی و خانگی است. شما می توانید برای تعمیر لوازم برقی خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

چرا بخارشوی بخار نمی کند؟

گرفتگی دهانه ی بخارشوی، نبود آب در مخزن دستگاه، نشتی آب، گرم نشدن کامل آب و گرفتگی فیلتر از دلایل بخار ندادن بخارشوی است.

بهترین روش برای جرم گیری بخارشوی کدام است؟

برای رفع جرم‌ گیری دقت کنید که دستگاه به برق متصل نباشد. استفاده از سرکه و جوش ‌شیرین، یک راه آسان و تاثیرگذار برای رفع جرم و رسوب است.

نظرات و سوالات کاربران

  1. سلام، بخارشوی مارک کارچر دارم همیشه خوب کار میکرد امروز که به برق زدم هرچی منتظر موندم بخار نمی کرد، ممنون میشم راهنمایی کنید که مشکلش چیه؟

    1. باسلام

      زمانی که از آب شهری با املاح بالا برای بخارشور استفاده شود، شیر برقی و سایر واسطه ها رسوب گرفته و با مشکل افت یا عدم بخاردهی بخارشور مواجه خواهید شد.

  2. سلام وقت بخیر
    درب بخارشوی من بعد از اتمام کار گیر کرد و دیگه باز نشد. برای باز کردنش چکار باید بکنم؟ دستگاه خنک شده ولی بازم باز نمیشه!

    1. باسلام

      اگر آلیاژ بویلر و درب آن همجنس باشد، تشکیل رسوبات در بویلر و دهانه آن باعث می شود تا در زمان استفاده از بخارشوی این دو قسمت به یکدیگر جوش خورده و درب باز نشود.

      برای مشاوره رایگان در رابطه با نوع مشکل بخارشوی خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر بخارشوی موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

  3. سلام
    بخار شوی من امروز زدم به برق چند دقیه کار کرد بعدش دیگه بخار نزد بیرو ن گذاشتم خنک بشه دوبار زدم اما حتی اب داخل مخزنم داغ نکرده بود درش براحتی باز شد بنطرتون ایرادش از چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان