skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

مشکلات رایج آبسردکن می تواند متفاوت باشد و تعمیر دستگاه آبسردکن یکی از مهمترین و تخصصی ترین شاخه ها در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی است. زیرا این دستگاه دارای مکانیسم عملکردی مشابه با یخچال است و به این ترتیب هرگونه دستکاری و تعمیر  توسط افراد غیر حرفه ای و آماتور ممکن است منجر به آسیب دیدن و از کار افتادن آن شود. امروزه دستگاه آبسردکن تبدیل به یکی از لوازم پر مصرف در امکان عمومی و حتی منازل شده است. ادارات، سالن های ورزشی، شرکت ها، بانک ها، کلینیک های پزشکی و سایر اماکن عمومی از جمله رایج ترین مکان هایی هستند که از این دستگاه استفاده می کنند.

 

در این مقاله قصد داریم به نکاتی برای تعمیر آبسردکن و نگهداری از آن اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: چرا آبسردکن آب را خنک نمی کند؟

 

 

آبسردکن فانتزی

آبسردکن های فانتزی بیشتر در مکان های کوچک و اداری مانند منازل ، دفاتر اداری ، شرکت ها و فروشگاه ها کاربرد دارند. معمولا میزان تولید آب سرد و خنک در این آبسردکن ها برای مصارف خانگی و اداری کفایت می کند. نباید از آن ها انتظار داشت که بتوانند آب خنک مصرفی اماکن عمومی را تولید کنند.

 

آبسردکن صنعتی

مشکلات رایج آبسردکن

 

 

آب سرد کن های معمولی و صنعتی هردو از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شوند که نوع کاربرد آنها سبب تغییرات بسیاری در طراحی و عملکرد آنها شده است. دستگاه های آبسردکن صنعتی برای استفاده در مراکز عمومی همچون مساجد ، مدارس ، معابر عمومی ، موکب های اربعین کربلا در ایران و عراق ، تکیه های عزاداری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آب سرد کن‌ مخزن دار

این آبسردکن‌ها به آب لوله کشی وصل می‌شوند و مخزن آنها توسط یک شیر مجهز به شناور همیشه پر می‌ماند و همچنین برای آب اضافی که ممکن است در حین خوردن آب سرد پیدا شود، مستقیما به مجرای فاضلاب وصل هستند. بیشتر این نوع را در شرکتها و محل‌های عمومی می‌توان دید.

این نوع آبسرد کن‌ها معمولاً از یک سیستم پمپ حرارتی (مانند یخچال) برای خنک کردن آب استفاده می‌نمایند. لوله‌های اواپراتور به شکل لوله مسی به دور یک مخزن فلزی جوش می‌خورد. آب وارد مخزن می‌شود و با مصرف برق توسط مدار خنک‌ کننده، خنک می‌شود. با مصرف آب، شناور تعبیه شده در مخزن پایین می‌آید و شیر آب ورودی باز می‌شود تا مخزن پر شود.

 

آبسردکن اتصال مستقیم

برای کسانی که نمی خواهند دائما مخزن آبسردکن را پر کنند و یا دوست دارند تصفیه آب دقیقتری روی آبسردکن آن نصب باشد مناسب است. این آبسردکن ها توسط شلنگ باریکی به قطر “1.4 هم قطر شلنگ کولر آبی به شیر آب وصل می شوند و مهم نیست که شیر آب در چه فاصله ای از آبسردکن قرار داشته باشد. همچنین چون فیلترهای تصفیه آب دقیقتر که روزنه های کوچکتری دارند جهت تصفیه اب نیاز به فشار آب ورودی بیشتری دارند فقط در این مدل ها که مستقیما به شیر آب وصل میشود قابل استفاده هستند چون فشار آب مخزن ها بسیار کمتر از شیر آب لوله کشی است.

 

مشکلات رایج آبسردکن

 

مشکلات رایج آبسردکن

 

نشتی آب از آبسردکن که به دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • شل شدن و باز شدن پیچ‌ها و درز لوله‌ها
  • بالا رفتن فشار آب به دلیل گرمای دستگاه و یا گرفتگی لوله ها
  • شل بودن اتصالات مسیر آب ورودی به آبسردکن
  • افزایش فشار آب ناشی از گرفتگی لوله‌ ها

تنظیم نبودن فشار آب آبسردکن به دلیل:

  • افزایش ناگهانی درجه حرارت و در نتیجه فشار آب
  • رسوب گرفتن و تنگ شدن مجاری آب و در نتیجه افت فشار آب

مسدود شدن فیلترهای تصفیه آب به دلیل:

رسوب گرفتن و اشباع شدن فیلترهای تصفیه که برای جلوگیری از ان باید هر 6 تا 12 ماه یکبار آنها را عوض کرد. عدم تعویض منجر به خرابی شیرها و اجزای داخلی آبسردکن می شود.

اختلال در تولید آب سرد به دلیل:

  • قطع شدن سیم برق
  • نیم سوز شدن فیوز و یا سوختن کامل آن

 

باید هنگام خرید به مقدار آب مصرفی دقت داشته باشید و آبسردکنی تهیه کنید که کارایی لازم در خصوص مقدار مصرف شما را داشته باشد.

 

نکات مهم برای خرید آبسردکن

 

مشکلات رایج آبسردکن

 

  • باید هنگام خرید به مقدار آب مصرفی دقت داشته باشید و آبسردکنی تهیه کنید که کارایی لازم در خصوص مقدار مصرف شما را داشته باشد.
  • در هنگام خرید به کیفیت پدالهای خروجی آب دقت کافی را داشته باشید.
  • همیشه خرید ارزان نشانه خرید خوب نیست به خدمات پس از فروش (تعمیر آبسردکن) و کیفیت قطعات بکار رفته در دستگاه دقت لازم را داشته باشید.
  • با توجه به آب منطقه خود و اینکه می توانید آبسردکن خود را در نزدیکی شیر آب قرار دهید یا نه دقت کنید زیرا آبسردکن ها در دو نوع متصل به آب شهری و مخزن دار ساخته می شوند و معمولا نوع متصل به آب شهری دارای فیلتر هستند.

 

  هزینه تعمیر برای حل مشکلات رایج آبسردکن

همچون دیگر خدمات خدمت از ما، تعمیر آبسردکن توسط متخصصین قیمت گذاری می‌شود. با توجه به این که مشکل مربوط به کدام قسمت آبسردکن باشد، قیمت تعمیر آن متفاوت خواهد بود. اگر هرگونه ایراد مانند نشتی آب از آبسردکن، خرابی فیلتر آبسردکن وجود داشته باشد، می‌توانید سفارش خود را تحت عنوان سرویس و تعمیر آبسردکن به رایگان ثبت کنید. عیب دستگاه خود را برای متخصص شرح دهید و سپس منتظر پیشنهاد قیمت بمانید.

 

یکی از نکات مهم در افزایش کیفیت کارکرد آبسردکن ها در دراز مدت محل قرار گرفتن آنهاست. آب سرد کن ها را در مکانی قرار دهید که تهویه هوا به خوبی صورت بگیرد.

 

نکاتی برای نگهداری و حل مشکلات رایج آبسردکن

 

مشکلات رایج آبسردکن

 

از نکات مهم در نگهداری و جلوگیری از ایجاد هزینه تعمیر آبسردکن رعایت نظافت در محفظه داخلی آن است. تمیز کردن آبسردکن برای حفظ پاکیزگی آب مصرفی شما و در نهایت سلامتی شما اهمیت بسیاری دارد. به همین منظور این عمل را در بازه های زمانی مشخص تکرار کنید. برای این کار شما تنها به مایع سفید کننده مرغوب که خاصیت ضدعفونی کننده دارد و همچنین یک اسفنج مناسب احتیاج دارید. باید به دقت سطح داخلی را شستشو دهید تا مواد شوینده روی آن باقی نماند که باعث تغییر مزه آب و یا عاملی برای تهدید سلامتی شما شود. برای اطمینان از این امر می توانید داخل مخزن آبسردکن آب بریزید و این کار را چند بار تکرار کنید تا همه مواد شوینده خارج شود.

یکی از نکات مهم در افزایش کیفیت کارکرد آبسردکن ها در دراز مدت محل قرار گرفتن آنهاست. آب سرد کن ها را در مکانی قرار دهید که تهویه هوا به خوبی صورت بگیرد. همچنین آبسردکن ها و بطری های آن را به هیچ وجه در معرض نور خورشید و هوای گرم قرار ندهید.

 

بیشتر بدانید: تعمیر آبسردکن مجیک

 

کلام آخر

همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، دستگاه آبسردکن به دلیل وجود پیچیدگی های در ساختار آن توصیه می شود که توسط تعمیرکاران مجاز و باتجربه تعمیر شود. تا علاوه بر تعمیر صحیح و اصولی آن دستگاه دچار آسیب نشود. از جمله اشکالات احتمالی که ممکن است برای دستگاه آبسردکن به وجود آید می توان به مواردی از قبیل نشتی آب از آبسردکن، تنظیم نبودن فشار آب، مسدود شدن فیلترهای تصفیه، اختلال در تولید آب سرد و غیره اشاره کرد.

 

شرکت خدمات تعمیراتی آریا بهکار ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیراتی در زمینه انواع مختلف لوازم برقی و خانگی است شما می توانید برای تعمیر لوازم برقی خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان