skip to Main Content
5/5 - (3 امتیاز)

علت بوی بد اتوپرس – چرا اتو پرس بوی بد می دهد؟ ممکن است این اتفاق برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان اتو کشی و به خصوص بخاردهی، متوجه بوی بد و نامطبوع از اتو پرس شوید. این بو گاها به قدری شدید است که حتی روی لباس ها نیز باقی می ماند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل ایجاد بوی بد اتو پرس بپردازیم. با شناخت این عوامل شما می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

درصورتیکه هم اکنون چنین مشکلی برای شما پیش آمده است، می توانید از مراکز خدمات سرویس و تعمیر اتوپرس برای رفع بوی نامطبوع آن کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: چرا اتو پرس روشن نمی شود؟

دلایل بوی بد اتو پرس

  1. استفاده نکردن طولانی مدت از اتو پرس
  2. استفاده از آب شهری با املاح بالا

دلایل بوی بد اتو پرس

 

1-استفاده نکردن طولانی مدت از اتو پرس

اگر از دستگاه اتو پرس خود برای مدت طولانی استفاده نکنید حتماً با این اتفاق مواجه می‌شوید. به خصوص آنکه مخزن آب اتوپرس را خالی نکرده باشید.

با این حساب در اولین نوبت استفاده از اتو پرس و به محض روشن کردن دستگاه و بخاردهی، متوجه بوی نامطبوع خواهید شد. آب راکت و رشد میکروب ها در آن، علت ایجاد بوی مشابه با گندیدگی در اتو پرس است.

2-استفاده از آب شهری با املاح بالا

علت دوم استفاده از آب شهری است. آب شهری برحسب منطقه محل سکونت می تواند مقادیر زیادی از املاح و مواد معدنی را در خود به صورت محلول داشته باشد.

زمانی که شما از آب با چنین خصوصیاتی برای دستگاه اتو پرس خود استفاده می کنید، در اثر حرارت و تبخیر شدن آب، املاح درون دستگاه ته‌نشین کرده و بوی نامطبوعی از آن به مشام می‌رسد.

البته شدت این بو به اندازه عامل اول یعنی عدم استفاده طولانی مدت از اتو پرس نیست اما باز هم می‌تواند ناخوشایند باشد.

روش های رفع بوی بد اتو پرس

روش های رفع بوی بد اتو پرس

در وهله اول توصیه می کنیم که اگر قصد استفاده از اتو پرس به مدت طولانی مدت را ندارید حتما مخزن آب آن را خالی کنید. آن را شسته و پس از خشک شدن مجدداً درون دستگاه قرار دهید.

برای عامل دوم یعنی عدم استفاده از آب شهری می توانید از آب تصفیه و یا آب جوشیده استفاده کنید که املاح بسیار کمتری نسبت به آب شهری دارند. اما اگر به آب تصفیه دسترسی ندارید و همچنین فرصتی برای جوشاندن آب ندارید، می توانید از آب معدنی استفاده کنید.

نحوه رسوب زدایی اتو پرس

در مواردی که بوی نامطبوع اتو‌پرس به دلیل ته نشین شدن املاح است برای رسوب زدایی بهتر است تا از یک سرویس کار متخصص اتو پرس کمک بگیرید. زیرا گاها نیاز به باز کردن دستگاه و بررسی کلیه مسیرهای خروجی آب برای رسوب زدایی است.

از آنجایی که دستکاری توسط افراد غیر حرفه ای و نا آشنا به قطعات داخلی اتو پرس می تواند منجر به صدمه دیدن آن شود، کمک گرفتن از افراد متخصص کاری منطقی تر و محتاطانه تر است.

فیلتر رسوب گیر اتو پرس

فیلتر رسوب گیر اتو پرس

در مورد بوی بد اتو پرس که در اثر استفاده از آب با املاح بالا اتفاق می‌افتد، اشباع شدن فیلتر علت اصلی می باشد. فیلتر در اتو پرس وظیفه جداسازی رسوبات و ناخالصی های آب را بر عهده دارد تا از صدمه دیدن دستگاه جلوگیری کند. اما چنانچه میزان این رسوبات افزایش پیدا کرده و فیلتر از آلودگی‌ها اشباع شود، عملکرد خود را از دست می دهد.

در چنین شرایطی، استفاده از دستگاه اتو پرس نه تنها باعث ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد بلکه می تواند منجر به صدمه دیدن آن نیز شود. پس اولین اقدام تعویض فیلتر است. در شرایط عادی و استاندارد توصیه می شود که فیلتر اتوپرس هر ۶ ماه یکبار تعویض شود.

بیشتر بدانید: چرا دستگاه اتو پرس بخار نمی کند؟

چنانچه نیاز به خدمات تعمیر و یا سرویس اتو‌پرس را دارید می توانید از آژانس خدماتی یدک تعمیر کمک بگیرید. این مرکز از سابقه فعالیت بالا در زمینه تعمیر انواع برندهای اتو پرس در مدل های مختلف برخوردار است.

در یدک تعمیر مجموعه‌ای از استادکاران و تعمیرکاران حرفه ای، مجرب، متعهد و با دانش فنی بالا مشغول به کار هستند که می‌توانند کلیه مشکلات مرتبط با اتوپرس و از جمله بوی بد آن را رفع نمایند.

قابل توجه است که کلیه خدمات اتو پرس در یدک تعمیر با ۳ ماه گارانتی بی قید و شرط به مشتریان ارائه می شود.

قیمت های تعمیر و سرویس مطابق با نرخ های اعلام شده از سوی اتحادیه تعمیرات لوازم خانگی است و در هنگام تسویه حساب فاکتور رسمی به مشتریان ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید و یا اینکه فرم آنلاین موجود در سایت را پر کرده و منتظر تماس کارشناسان بخش پذیرش باشید.

چرا اتوپرس بوق ممتد می زند؟

خرابی برد الکترونیکی علت بوق زدن اتوپرس است که دراین صورت توصیه می شود تا سریعاً آن را خاموش کرده و با یک سرویسکار اتو پرس تماس بگیرید.

چرا اتوپرس بوی بد می دهد؟

این مسئله ممکن است که به دلیل ماندن بیش از حد آب در مخزن و یا خراب شدن قطعه رسوب گیر باشد.

چرا اتوپرس روی لباس لک می اندازد؟

برای رفع این مشکل بهتر است که پارچه و ابر اتو پرس خود را عوض کرده و رسوب های موجود در آن را تمیز کنید.

چرا اتوپرس بخار نمی کند؟

ممکن است مخزن اتوپرس خالی باشد در غیر اینصورت بهتر است که با یک تعمیرکار با تجربه تماس بگیرید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان