skip to Main Content
Rate this post

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که ماشین ظرفشویی بوش حین کار متوقف شود یا هنگ کند؛ در این صورت به دانستن نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش احتیاج خواهید داشت.

ماشین ظرفشویی، همچون دستگاه های الکترونیکی مدرن به نحوی طراحی شده است که خطاها را در صفحه نمایش دستگاه نمایان کند و هنگامی که مشکلی پیش آید به شما اطلاع دهد.

خیلی از این خطاها فقط با یک تنظیم مجدد یا ریست قابل رفع هستند. ماشین ظرفشویی بوش نیز همینگونه است و برخی از خطاها (کدهای خطا) تنها با یک تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی بوش حل می شوند.

دلیل ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

اگر به طور ناگهانی مشکلی برای دستگاه شما پیش بیاید یا دکمه های دستگاه درست عمل نکنند به ریست احتیاج دارد؛ همچنین وقتی دستگاه در حال شستشوی ظروف است، برق ساختمان قطع شود ممکن است با اختلال در برنامه مواجه شوید که در این صورت نیز به ریست کردن ماشین ظرفشویی نیاز است.

ماشین های ظرفشویی مانند دیگر دستگاه های الکترونیکی جدید خطاهایی را در صفحه نمایش دستگاه نمایان کرده و صداهایی به عنوان هشدار می دهند. بیشتر این خطاها فقط با ریست کردن رفع می شوند. در ماشین های ظرفشویی بوش نیز همینگونه است.

به طور کلی یکی از بهترین راه ها برای برطرف کردن خطاهای سطحی و مشکلات جزئی دستگاه ریست کردن است. این عمل معمولاً با فشار دادن چند دکمه به صورت همزمان انجام می شود و تقریباً تمامی مشکلات دستگاه را رفع می کند.

اما اگر مشکل بر طرف نشود، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشید که در این صورت باید با خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

روش های ریست کردن ماشین ظرفشویی

روش های ریست کردن ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی روش های متفاوتی برای ریست شدن دارند و بعضی از آن ها با یک دکمه ریست می شوند و بعضی دیگر این دکمه را ندارند.

به طور کلی نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش را در موارد زیر می توان دید:

  • ریست به کمک دکمه راه‌اندازی مجدد
  • ریست با قطع جریان برق
  • ریست با کمک دکمه‌های پنل

این روش‌ها برای ماشین ظرفشویی بوش می توان از یک سری به سری دیگر متفاوت باشد بنابراین خواندن رفترچه راهنما می تواند به شما آشنایی بیشتری در مورد نحوه راه‌اندازی مجدد در مدل ماشین ظرفشویی تان ارائه دهد.

راه‌اندازی ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه ریست

راه‌اندازی ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه ریست

همان طور که از عنوان این بخش معلوم است در ماشین ظرفشویی خود باید دنبال عبارت Reset بگردید. این دکمه معمولاً روی پنل کاربری ماشین های ظرفشویی بوش قرار دارد. به منظور راه‌اندازی مجدد ماشین ظرفشویی بوش با دکمه ریست این طور است که باید 3 ثانیه، دکمه را نگه دارید.

اما اگر چنین دکمه ای ندیدید، در ادامه نحوه ریست کردن ظرفشویی بوش برای سایر مدل ها را توضیح می دهیم.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش در مدل های قدیمی

در مدل های قدیمی تر ماشین ظرفشویی بوش که دکمه ریست وجود ندارد برای راه‌اندازی مجدد باید اول از همه، دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود.

بعد، دو شاخه برق را از پریز بکشید و به مدت ۱ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس، دو شاخه برق را دوباره به پریز وصل کنید و دکمه پاور را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. در آخر، برنامه شستشوی مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه استارت را بزنید. این نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش می تواند بسیاری از خطاها و مشکلات را حل کند.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش در مدل های قدیمی

ریست ظرفشویی بوش با دکمه‌های پنل

برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش با راهکارهای بالا قابل ریست کردن نیستند و سازنده روشی دیگری را به صورت پیش فرض برای ریست آن ها در نظر گرفته است.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش در برخی از مدل ها به این صورت است که باید 3 دکمه عملیاتی را همزمان نگهدارید؛ این مدل ریست کردن معمولاً برای مدل‌های قدیمی ظرفشویی بوش کاربردی است.

برای ریست کردن ظرفشویی بوش در مدل‌های قدیمی می‌توانید دکمه‌های استارت/ کنسل/ تخلیه را برای 3 ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود.

بیشتر بدانید: برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی مجیک

نکته پایانی

در این مطلب به نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد ریست کردن ظرفشویی بوش در همه مدل ها یکسان نیست؛ برخی از این مدل ها دارای دکمه مخصوص ریست است و برخی دیگر این کار با استفاده از دکمه های عملیاتی انجام می شود.

شما می توانید برای بهره مندی از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی بوش به وبسایت یدک تعمیر مراجعه کنید. یدک تعمیر با بیش از 3 دهه سابقه در زمینه تعمیر لوازم خانگی و وسایل برقی در خدمت شماست.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان