skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

مجیک یکی از برندهای شناخته شده در تولید ماشین ظرفشویی به شمار می رود. با این حال همچون هر وسیله ای، ظرفشویی مجیک هم می تواند دچار مشکل شود که در این مطلب به عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک پرداخته ایم.

به طور کلی مواردی همچون سر و صدای زیاد، نشتی، اتصال برق و پریدن فیوز، عدم تخلیه آب و همچنین گرم نکردن آب از جمله مشکلات ماشین ظرفشویی مجیک به شمار می رود که نیازمند خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی است.

عیب یابی برای برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی مجیک

برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی مجیک می تواند به دلایل متفاوتی رخ می دهد. مواردی همچون خرابی موتور، فرسودگی سیم کشی داخلی و خرابی برد می تواند به منظور عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک صورت می گیرد.

به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار این مورد از مشکلات ماشین ظرفشویی مجیک باید به سرعت مورد بررسی و رفع قرار بگیرند.

عیب یابی برای برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی مجیک

علت نشتی ماشین ظرفشویی مجیک

نشتی، یکی دیگر از مواردی است که نیاز به عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک دارد. این مشکل می تواند ناشی از خرابی لاستیک درزگیر، خرابی پمپ و شیر ورودی آب و همچنین اشکال در شلنگ تخلیه باشد.

به طور کلی یک پمپ آب در ظرفشویی مجیک شما وجود دارد و در صورت کهنه و فرسوده شدن درز های این پمپ دچار نشتی خواهد شد. برای این منظور در خدمات تعمیر ظرفشویی مجیک، لاستیک دور پمپ تعویض خواهد شد.

علاوه بر این، همانطور که گفته شد، نشتی آب می تواند از شیلنگ تخلیه رخ بدهد که عمده دلیلش ترک خوردن یا پارگی شلنگ است.

عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک برای عدم تخلیه آب

عدم تخلیه آب حاصل از شستشوی ظروف یکی از مشکلاتی سات که شاید ماشین ظرفشویی مجیک با آن مواجه شود. این مورد می تواند ناشی از خرابی پمپ تخلیه و گرفتگی فیلترها باشد.

در مورد اول باید فیلتر تخلیه بررسی شود. برای رسیدن به این فیلتر باید سبد پایین‌تر ماشین ظرفشویی مجیک را از جا در بیاورید و سپس فیلتر مرکزی آن را با چرخاندن به سمت چپ و بلندکردن، خارج کنید. فیلترها را با آب گرم و صابون به خوبی تمیز کنید تا هرگونه مواد غذایی که به فیلتر و یا سایر قطعات چسبیده، پاک شود.

علاوه بر این خرابی پمپ تخلیه نیز می تواند دلیل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی باشد؛ عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک برای خرابی پمپ تخلیه باید توسط تعمیرکار صورت بگیرد.

عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک برای عدم تخلیه آب

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی مجیک

خراب شده درب ماشین ظرفشویی یکی دیگر از موارد مورد نیاز برای عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک است که چفت نشدن درب دستگاه را به همراه دارد. این مشکل به احتمال زیاد ناشی از خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه باشد.

البته قبل از اینکه درخواستی ثبت کنید، نگاهی به چیدمان ظرف ها بیندازید، شاید به خوبی درون دستگاه چیده نشده باشند یا چیزی مانع بسته شدن درب دستگاه شده باشد.

عیب یابی خراب شدن المنت ماشین ظرفشویی مجیک

یکی دیگر از مشکلات ماشین ظرفشویی مجیک که ممکن است با آن مواجه شوید، گرم نشدن آب است که اگر ماشین شما به صورت دیجیتال باشد خود را به صورت خطا بر صفحه نمایش نشان خواهد داد.

احتمالاً در عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک برای گرم نشدن به خرابی المنت برخواهیم خورد که نیازمند تعویض المنت دستگاه است.

عیب یابی ظرفشویی مجیک برای پریدن فیوز

حالا که صحبت از اتصال و موارد برقی است، باید از پریدن فیوز به هنگام کار با ماشین ظرفشویی نیز صحبت کنیم. عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک برای پراندن فیوز شاید ما را به یک اتصال درون ماشین ظرفشویی شما برساند؛ متخصص تعمیر ظرفشویی مجیک این موضوع را بررسی می کند و اتصال را پیدا خواهد کرد.

همچنین گاهی نیز پریدن فیوز به خاطر اشکال در خود فیوز است به ویژه اگر ماشین کار می کند و در وسط کار فیوز می پرد. در این صورت احتمال دارد عمر فیوز مینیاتوری شما در حال اتمام باشد و با رفتن ماشین برروی برنامه خشک کن، برق بیشتری مصرف شده و در نتیجه فیوز می پرد.

علت سرو صدای زیاد ماشین لباسشویی مجیک

بیشتر اوقات صدا دادن ماشین ظرفشویی مجیک در هنگام انجام چرخه شستشوی امری کاملا عادی است. مواردی همچون قرار گرفتن نامناسب ظروف و تراز نبودن دستگاه از جمله اصلی ترین علت صدای ماشین ظرفشویی مجیک است که نیازی به تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک ندارد.

اما در برخی از موارد نیز این سر و صدا به گرفتگی لوله ها، خرابی موتور و مواردی از این دست باز می گردد که طبیعتاً در دسته مشکلات ماشین ظرفشویی مجیک جای می گیرد و نیازمند بررسی تکنسین تعمیر ظرفشویی مجیک است.

یکی دیگر از دلایل صدای غیر معمول ظرفششویی مجیک می تواند از بازوی آب پاش غیر متحرک یا حلقه ی چرخان آن باشد. این قطعات حلقه های پلاستیکی ای هستند که بازوی آب پاش را هدایت می کنند و این بازو ها بر روی این قطعات چرخش دارند.

علت سرو صدای زیاد ماشین لباسشویی مجیک

عدم شستشوی مناسب ظروف در ماشین مجیک

دست آخر اینکه برای عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک به دلیل عدم شستشوی مناسب ظروف دلایل متفاوتی مطرح است. شاید جریان آب گرم دستگاه به خوبی عمل نمی کند که می تواند ناشی از خرابی المنت باشد. همچنین شاید بازوهای چرخان دستگاه با مشکل مواجه هستند.

در صورت خرابی بازوهای آب پاش، این قطعه نمی تواند آزادانه بچرخد و به قفسه ها یا ظروف درون ماشین ظرفشویی برخوردی می کنند و ضمن ایجاد سر و صدا باعث شستشوی ناقص ظروف می شود در این صورت نیاز به تعویض بازوی آب پاش خواهید داشت.

بیشتر بدانید: عیب یابی ماشین ظرفشویی بکو

نکته پایانی

در این مطلب به عیب یابی ماشین ظرفشویی مجیک پرداختیم؛ به طور کلی برای تعمیر ظرفشویی ابتدا باید عیب یابی صورت بگیرد که بر حسب اشکالات ممکن است این ایراد شامل خرابی المنت، پمپ تخلیه، بازوها و دوش ها، موتور، برد و همچنین شیرهای برقی باشد.

شما می توانید برای خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک و انواع دیگر ماشین ظرفشویی از شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر با 25 سال سابقه متخصص شناخته شده تعمیر انواع لوازم خانگی است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان