skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

تعمیر دستگاه بخور سرد از جمله کار های تخصصی است که باید به وسیله تعمیرکار ماهر انجام شود. اجزای دستگاه بخور عبارتند از: مخزن آب، بخار ساز، مدارهای الکترونیکی، مدار فن و مدار رطوبت‌سنج.

اگر هر یک از این اجزا دچار مشکل و یا اختلال شود، دستگاه به درستی کار نکرده و رطوبت مورد نیاز شما را تامین نخواهد کرد.

از آنجا که دستگاه بخور سرد مانند بسیاری دیگر از دستگاه های امروزی دارای پیچیدگی هایی در ساختار است توصیه می شود که به وسیله تعمیر کار حرفه ای و با تجربه تعمیر شود.

در این مقاله قصد داریم که به فواید دستگاه بخور سرد، مشکلات احتمالی و تعمیر آن اشاره کنیم.

 

دستگاه بخور سرد

 

تعمیر دستگاه بخور سرد

 

دستگاه بخور سرد بخاری هم دما با اتاق را در محیط پخش می کند. این دستگاه دارای دو تکنولوژی مختلف تبخیری و اولتراسونیک می باشد.

دستگاه بخوری که مجهز به تکنولوژی تبخیری است، از یک فیتیله داخلی برای جذب آب استفاده کرده و هوا را به میان فیتیله می دمد.

این کار باعث می شود که بخار آب خنکی تولید شده و در محیط پخش شود. دستگاه بخور سردی که به تکنولوژی اولتراسونیک مجهز است، از لرزش اولتراسونیک برای تولید بخار آب ریز استفاده می کند و آن را در محیط منتشر می کند.

دستگاه بخور سرد برای محیط های بزرگ مناسب است. این دستگاه می تواند تمام فضای خانه را مرطوب کند.

علاوه بر این، چون آب را حرارت نمی دهد، مصرف برق کمتری دارد. همچنین در خانه هایی که کودک حضور دارد، دستگاه بخور سرد ایمن تر است.

بیشتر بدانید: تفاوت بخور سرد و گرم

فواید دستگاه بخور سرد :

 

کمک به درمان سرماخوردگی

دستگاه بخور آب سرد با مرطوب شدن هوا باعث کاهش سرفه های شدید و خشک سرماخوردگی و آنفولانزا می شود و به روند درمان بیماری نیز کمک می کند. از طرفی دستگاه بخور آب سرد سینوس ها بدن را نیز نرم و تقویت می کند.

وظیفه سینوس ها در بدن مقابله با ویروس ها و باکتری های وارد شده به بدن است و خشک شدن سینوس باعث می شود که کارایی خود را از دست بدهد.

دستگاه بخور آب سرد تا حد بسیار زیادی خشکی سینوس را رفع کرده و از شما در برابر ویروس ها و باکتری های موجود در هوا محافظت می کند.

بخور آب سرد در زمان سرماخوردگی نیز بینی و گلوی شما را نرم کرده و باعث سرعت روند درمانتان می شود.

 

حفظ رطوبت پوست و مو

 

تعمیر دستگاه بخور سرد

 

حفظ رطوبت پوست و مو و جلوگیری از پیر شدن سلول های پوست برخی از افراد با مواردی همچون خشکی لب ها، پوست و مو در فصول سرد سال همچون پاییز و زمستان مواجه می‌شوند.

اکثر سیستم‌های گرمایشی، هوای گرم و خشک را وارد اتاق یا محیط کاری می‌کنند و همین موضوع باعث خشکی پوست، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می شود.

هوای سرد بیرون از اتاق نیز می‌تواند روی خشکی پوست تاثیر منفی بگذارد استفاده از دستگاه مرطوب کننده در منزل به کاهش خشکی پوست و ترک خوردگی آن کمک خواهد کرد و در مواقع این موارد را کاهش میدهد و بهبود می‌بخشد.

 

در کل استفاده از بخور سرد برای موارد زیر موثر است:

  • کاهش خشکی پوست
  • احتقان سینوسی
  • تسکین سردرد
  • از بین بردن خشکی گلو
  • عدم تحریک بینی
  • کنترل خونریزی از بینی
  • کاهش سرفه خشک
  • عدم ترک خوردن لب ها و خون ریزی
  • کمک به کاهش اثرات آسم و آلرژی
  • بهبود سلامت پوست
  • زیبایی و درخشان شدن پوست صورت (چین و چروک و خطوط پر کلاغی)
  • از بین بردن خارش پوست
  • کاهش جوش و آکنه

 

اشکالات رایج در دستگاه بخور سرد:

 

تعمیر دستگاه بخور سرد: رسوب گرفتگی کریستال اولتراسونیک

ممکن است مدتی بعد از استفاده در این بخش از دستگاه رسوب ایجاد شود. در این صورت می دانید در ایجاد و انتقال امواج اولتراسونیک به مایع ممکن است اشکال بوجود آید و میزان بخار خروجی کمی کاهش یابد.

اما راه حل آن ساده و راحت است. استفاده از محلول های ضد رسوب می تواند یا با استفاده از برس در برطرف کردن رسوب ایجاد شده کمک کند.

بیشتر بدانید: ۵ علت بخار ندادن بخور سرد

تعمیر دستگاه بخور سرد: سوختگی کریستال اولتراسونیک

در این صورت چاره ای جز تعویض نمی باشد.

 

تعمیر دستگاه بخور سرد: کم شدن دور فن (یا افزایش بیش از حد صدای آن)

با توجه به اینکه نوع فن های استفاده شده در دستگاه مانند فن های کامپیوترهای خانگی می باشد می توانید با روغن کاری یاتاقان ها نسبت به کاهش صدای فن و افزایش دور آن اقدام نمایید.

 

سوختگی فن

که بایستی تعویض شود.

 

خرابی سنسور تعیین سطح (لول متر آب)

معمولا این سنسور از نوع سنسورهای آهنربایی می باشد.

درصورتی که آهنربای سنسور ضعیف شده یا گم شود تعیین سطح آب به درستی انجام نمی شود.در این حالت میتوان از یک آهنربای قوی برای تصحیح کار دستگاه استفاده نمود.

 

روشن نشدن دستگاه

معمولا ایراد در سیم پاور دستگاه و یا سوختگی فیوز داخل آن می باشد که می بایست سیم پاور ترمیم و یا فیوز را تعویض نمایید.

 

نکاتی برای استفاده بی خطر از دستگاه بخور

 

تعمیر دستگاه بخور سرد

 

  • همیشه از آب مقطر استفاده کنید. آب شیر دارای مواد معدنی است که روی بخور شما رسوب می‌کنند و می‌توانند باعث رشد باکتری و سایر میکروارگانیسم‌های مضر شوند. همچنین در برخی از سیستم‌ها، هر ماده معدنی که از دستگاه خارج می‌شود، روی سطوح منزل مانند گرد سفید رسوب می‌کند.
  • آب بخور را هر روز تعویض کنید. این موضوع به خصوص برای سیستم‌های بخور سرد اهمیت بسیار دارد. بهتر است به صورت روزانه آب بخور را تخلیه، سطوح آن را خشک و مخزن آن را با آب مقطر پر کنید.
  • بخور را هر ۳ روز تمیز نمایید. بهترین راه برای تمیز کردن دستگاه، استفاده از ۳ درصد هیدروژن پراکسید است که معمولا در داروخانه‌ها موجود است. البته برخی از تولیدکنندگان استفاده از مواد شوینده شیمیایی را توصیه می‌کنند که باید در استفاده از آن‌ها دقت به خرج داد.
  • فیلترهای دستگاه را دائما تعویض نمایید. برخی دستگاه‌ها دارای فیلتر برای به دام انداختن برخی ذرات و میکروارگانیسم‌ها هستند. برای جلوگیری از رشد قارچ، این فیلترها دائما نیاز به تعویض دارند.

 

میزان استاندارد رطوبت

بخورها می‌توانند باعث افزایش رطوبت محیط شوند اما بسیار مهم است که سطح رطوبت محیط کنترل شود تا مقدار آن استاندارد و ایده آل باشد. بهترین راه برای سنجش سطح رطوبت محیط، استفاده از یک دستگاه رطوبت سنج است.

این دستگاه بسیار ساده و مشابه دستگاه دماسنج بوده و در مغازه‌های ابزار فروشی قابل خریداری است. سطح رطوبت استاندارد معمولا بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است. رطوبت کمتر از ۳۰ درصد، می‌تواند باعث ایجاد خشکی و آزار پوست شده و یا راه تنفس را آزار دهد.

افزایش سطح رطوبت، تنفس را برای بسیاری از افراد آسان تر کرده به خصوص برای افرادی که مشکل آسم و آلرژی دارند و یا مبتلا به سرماخوردگی هستند.

اما از طرف دیگر، رطوبت بالای ۵۰ درصد می‌تواند منجر به تجمع آب روی سطوح منزل مانند دیوارها شود و زمینه را برای رشد آلرژی زاها مانند قارچ و مایت خاکی فراهم کند.

دستگاه‌های بخوری که به درستی نگهداری و تمیز نمی‌شوند نیز می‌توانند موجب پراکنده شدن باکتری و سایر میکروارگانیسم‌های خطرناک داخل محیط شوند.

 

خدمات شرکت یدک تعمیر برای تعمیر دستگاه بخور سرد

 

تعمیر دستگاه بخور سرد

 

  • آمادگی فنی و تخصصی مهندسین حرفه‌ای و خبره
  • استفاده از قطعات اورجینال و فابریک برای تعمیر دستگاه بخور سرد
  • تسلط کامل به ظرافت ها و قطعات داخلی استفاده شده در دستگاه
  • انجام تعمیرات تخصصی
  • تعمیر دستگاه بخور سرد در منزل
  • ضمانت سه ماهه برای انجام کلیه تعمیرات

 

هزینه های تعمیر دستگاه بخور سرد

تمامی هزینه ها پیشنهاد شده به وسیله شرکت یدک تعمیر بر اساس تعرفه های مجاز تعمیر دستگاه های برقی و خانگی است که به صورت منصفانه به شما پیشنهاد می شود.

بیشتر بدانید: ۵ علت بخار ندادن بخور سرد

کلام آخر

دستگاه بخور سرد ممکن است که پس از گذشت مدت زمانی از عمر مفید آن یا استفاده مداوم دچار مشکلاتی شود.

بنابراین توصیه می شود از آنجا که دستگاه بخور سرد دارای پیچیدگی هایی در ساختار خود می باشد برای تعمیر آن به یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید.

 

شرکت خدمات تعمیراتی یدک تعمیر ارائه دهنده تعمیرات تخصصی در زمینه انواع مختلف لوازم برقی و خانگی است.

شما می توانید برای تعمیر لوازم برقی خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

چرا دستگاه بخور سرد بخار نمی دهد؟

کثیف شدن صفحه التراسونیک، رسوب گرفتن مجرای خروج بخار، اتمام آب درون مخزن، بزرگ بودن فضای اتاق و عدم تناسب توان دستگاه بخور با فضا از علل بخار ندادن و یا افت بخار دهی بخور سرد است.

چرا دستگاه بخور صدا می دهد؟

کلیه دستگاههای بخور سرد صدایی شبیه به وزوز کردن را تولید می‌کنند که ناشی از کار کردن صفحه التراسونیک است. صدای غیر عادی دستگاه ممکن است ناشی از شل شدن قطعات داخلی باشد که در اثر تکان خوردن صدا می دهند.

نظرات و سوالات کاربران

  1. سلام دستگاه بخور سرد دارم که فن آن روشن نمیشه ولی پیزو و بقیه ای قطعات درست کار میکنه احتمالا اشکال از برده ولی تنتونستم رفعش کنم آیا میتونم برق فن رو مستقیم از برد تغذیه ۱۲ ولت بگیرم یا نه ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان