skip to Main Content
5/5 - (6 امتیاز)

آب دادن دستگاه چای ساز یکی از مشکلات عمده این دستگاه است که در تعمیر چای ساز توسط تعمیرکاران برطرف می شود. این مشکل باعث اتصالی برق چای ساز و یا برق گرفتگی خواهد شد در این مقاله قصد داریم به علت های آب دادن دستگاه چای ساز و نکات نگهداری آن اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: چرا دستگاه اتو پرس بخار نمی کند؟

 

دستگاه چای ساز و انواع آن

 

دستگاه چای ساز

 

چای سازها که برای دم کردن چای و گرم نگه داشتن آن کارایی دارد در همه مدل های آن ساختار دستگاه شامل یک کتری و و قوری است. کتری چای ساز از طریق یک المنت داخلی داغ می شود و قسمت قوری هم بر روی صفحه گرم نگهدارنده قرار می گیرد.

ساختار دستگاه چای ساز طوری طراحی شده است که با تمام شدن آب داخل کتری دستگاه به صورت خودکار خاموش شده تا از آسیب دیدن جلوگیری شود. اگر قصد خرید چای ساز دارید باید گفت که انواع چای ساز در بازار لوازم خانگی ایران عرضه می شود و بسته به مارک و مدل آن قیمت چای سازها متفاوت است.

مدل چای ساز دیجیتال یکی از مدل هایی است که کار مصرف کنندگان را آسان کرده و امکان جدیدی برایشان فراهم کرده است. در چای سازهای دیجیتال، می توانید دمای آب را به دلخواه تنظیم کنید.

 

دستگاه چای ساز بدون قوری

این نوع چای ساز، قوری جداگانه ای ندارد و داخل آن یک توری تعبیه شده است.

 

دستگاه چای ساز استند دار

این چای سازها مناسب آشپزخانه است و ظاهری زیبا دارد. چای سازها شامل استند یا صفحه ای است که کتری و قوری روی آن و کنار هم قرار می گیرد. با اتصال دستگاه به برق، استند گرم می شود و چای دم می کشد. نکته مهم در استفاده از این چای سازها این است که ماندن طولانی مدت قوری روی این صفحه، طعم اصیل چای را از بین می برد.

 

دستگاه چای ساز با قوری روی کتری

در این چای سازها قوری روی کتری قرار می گیرد و به نقطه جوش رسیدن دستگاه، بخار را به قسمت قوری منتقل می کند و چای با این فرآیند دم می کشد. این نوع دستگاه چای ساز می تواند عطر و طعم چای را به صورت سنتی آن حفظ کند. تنها نکته منفی این مدل چای ساز، زیاد بودن ارتفاع آن است.

 

از جمله علت های آب دادن دستگاه چای ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بی کیفیت بودن دستگاه چای ساز

یکی از علت های آب دادن چای ساز بی کیفیت بودن بدنه کتری چای ساز است. بهتر است قبل از خرید دستگاه چای ساز در مورد انتخاب برند یا کیفیت دستگاه تحقیق کنید.

 

نداشتن توری

نداشتن توری چای ساز باعث می شود که بخار جمع شده در کتری زودتر خارج شود و در نتیجه ترموستات دستگاه قطع نکند یا دیر قطع کند که این خود باعث می شود آبنمای کتری چای ساز یا آب نماهای اطراف کتری از بین برود و باعث نشتی چای ساز شود.

یکی از علت های آب دادن جای ساز خراب بودن ترموستات دسته یا ترموستات کف کتری و یا خراب بودن سنسور ها ( برد دستگاه ) که باعث دیر قطع شدن جریان برق ورودی به المنت می شود.

 

خرابی ترموستات و سنسورها

دستگاه چای ساز

خراب بودن ترموستات دسته یا ترموستات کف کتری و یا خراب بودن سنسور ها ( برد دستگاه ) که باعث دیر قطع شدن جریان برق ورودی به المنت می شود. در نتیجه مدت زمان جوش آمدن دستگاه بالا می رود و باعث آسیب زدن به آبنما یا آب بند های دستگاه می شود.

 

بدون آب ماندن دستگاه چای ساز

توجه داشته باشیم که کتری چای ساز هیچ وقت بدون آب نماند به دلیل اینکه حرارت بالای بدنه و المنت مستقیما رو آبنما و آب بند های دستگاه تاثیر می گذارد.

یکی دیگر از علت های آب دادن دستگاه املاح به وجود آمده از جوش آمدن آب است که در کف کتری یا بدنه ایجاد می شود که این املاح باعث خوردنگی بدنه یا کف کتری می شود.

 

جمع شدن املاح در دستگاه چای ساز

یکی از نکته های مهم در مورد نشتی آب از دستگاه املاح به وجود آمده از جوش آمدن آب است که در کف کتری یا بدنه ایجاد می شود که این املاح باعث خوردنگی بدنه یا کف کتری می شود که در بعضی موارد دیده شده با مواد غیر استاندارد و یا اجسام تیز اقدام به جرم گیری دستگاه می کنند که این خود باعث آسیب دیدن و در نتیجه آب دادن دستگاه چای ساز خواهد شد.

 

از جمله مشکلات رایج دستگاه چای ساز می توان به این موارد اشاره کرد:

 

دستگاه پس از جوش‌آمدن آب خاموش نمی‌شود

 

دستگاه چای ساز

 

یکی از عواملی که باعث قطع نشدن کتری‌برقی و چای‌ساز می‌شود، خراب شدن سنسور دمای آن است. کار سنسور دما این است که در دمای مشخصی کتری‌برقی و چای‌ساز را روشن و یا خاموش کند. معمولا با تعویض این سنسور، این مسئله حل می‌شود.

 

دستگاه پیش از جوش‌آمدن آب خاموش می‌شود

عوامل مختلفی می‌تواند باعث این اتفاق باشد، خرابی سنسور دمای کتری‌برقی و چای‌ساز و یا وجود اختلال در آن یکی از عوامل بوجود آمدن این مسئله است. متخصص تعمیر کتری‌برقی و چای‌ ساز با بررسی دستگاه شما، می‌تواند این مسئله را حل کند.

 

دستگاه روشن نمی‌شود

شاید ساده‌ترین و متداول ترین عاملی که پس از بوجود آمدن این مسئله به ذهن خطور می‌کند، این باشد که دکمه قطع و وصل جریان برق در دستگاه خراب شده و یا یکی از سیم‌های اصلی آن قطع شده باشد. اما مسائل دیگری هم می‌تواند عامل بوجود آمدن این مشکل باشد. خرابی برد الکترونیکی دستگاه و یا آسیب دیدن قطعه‌ای خاص از دستگاه، می‌تواند از عوامل دیگر پدید آورنده این مشکل باشد.

 

دستگاه داغ نمی‌شود

عامل داغ شدن و گرم کردن آب در دستگاه وجود المنت‌های موجود در دستگاه است. المنت یک سیستم مقاومتی در مقابل جریان الکتریکی است که جریان الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کند، وجود هرگونه قطعی در این سیستم منجر به از مدار خارج شدن المنت‌های کتری‌برقی و چای‌ساز می‌شود و به همین دلیل است که کتری آب را گرم نمی‌کند. با تعویض المنت‌ها و یا بررسی ‎توان این مسئله می توان آن را به راحتی حل کرد.

 

خراب بودن کلید ها و دکمه ها

دستگاه چای ساز

 

خرابی و فرسودگی دکمه‌های چای‌ ساز و کتری‌برقی هم از عوامل متداول خرابی این وسیله است. نشت بخار آب در مدار و یا گرم شدن بیش از حد دستگاه، از جمله عوامل اصلی خراب شدن دکمه‌های کتری‌برقی و چای‌ ساز است. برای رفع این مشکل باید اتصالات و کلیدهای دستگاه را مورد بررسی قرار داد.

 

روش نگهداری از دستگاه

همان‌طور که می‌دانید بخش زیادی از مشکلات و معایب ایجاد شده برای کتری برقی، به طریقه استفاده از آن برمی‌گردد. به‌گونه‌ای که اگر این وسیله به‌طور صحیح مورداستفاده قرار بگیرد، دیگر احتیاجی به آموزش تعمیرات چای ساز نیست. در این بخش تعدادی توصیه در اختیار خوانندگان قرار می‌دهیم. با رعایت این موارد در طی سال‌های استفاده از چای ساز می‌توانید، احتمال خرابی آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

  • هرچند وقت یک‌بار المنت دستگاه را رسوب زدایی کنید.
  • برای استفاده از دستگاه از آب تصفیه‌شده درون آن استفاده کنید. این کار باعث حفظ سلامت فردی و همچنین افزایش ماندگاری دستگاه خواهد شد.
  • دستگاه را در نزدیکی اجاق‌گاز قرار ندهید.
  • در مواقع تمیز کردن دستگاه دقت داشته باشید تا آب به داخل دستگاه نفوذ نکند.

 

بیشتر بدانید: چرا ماکروفر گرم نمی کند

 

کلام آخر

در صورت بروز مشکل در عملکرد دستگاه چای ساز یا کتری  برقی تان نگران نشوید. این دستگاه‌ها و قسمت‌های آن (مانند سنسور دما یا سنسور جوش، المنت چای ساز برقی، دکمه‌ها) قابل تعمیر هستند. از جمله علت های آب دادن این دستگاه می توان به مواردی از  قبیل: بی کیفیت بودن دستگاه، نداشتن توری، خرابی ترموستات و سنسورها، بدون آب ماندن دستگاه، جمع شدن املاح در دستگاه اشاره کرد.

 

شرکت یدک تعمیر ارائه دهنده بهترین خدمات تعمیراتی در زمینه انواع لوازم برقی و خانگی است. شما می توانید برای تعمیر وسایل برقی خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

چرا دستگاه چای ساز آب می دهد؟

بی کیفیت بودن دستگاه چای ساز، نداشتن توری، خرابی ترموستات و سنسورها و خوردگی کف کتری در اثر تجمع رسوبات باعث آب دادن چای ساز می شود.

چرا چای ساز پس از جوش‌آمدن آب خاموش نمی‌شود؟

یکی از عواملی که باعث قطع نشدن کتری‌برقی و چای‌ساز می‌شود، خراب شدن سنسور دمای آن است.

چرا چای ساز روشن نمی شود؟

خراب شدن دکمه قطع و وصل جریان برق، سیم های رابط و خرابی برد الکترونیکی دستگاه می تواند از عوامل روشن نشدن چای ساز باشد.

نظرات و سوالات کاربران

  1. سلام وقت بخیر چایساز مارک گوسونیک دارم، جدیدا صدای غیرعادی میده، صدای جوش آمدن آب نیست اوایل این صدارو نمیداد، ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. باسلام

      خرابی المنت، برد الکترونیک و اشکال در دکمه پاور می تواند از دلایل صدای زیاد چای ساز باشد.

      برای مشاوره رایگان در رابطه با نوع مشکل چایساز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

  2. سلام خسته نباشید ، مشکل سینی چای ساز من اینه که گرم نمیشه، کدوم قطعه اش خراب شده؟ آیا قابل تعمیر هست؟

    1. باسلام

      خرابی کلید روشن خاموش، خرابی برد دستگاه، آسیب دیدن سیم های داخلی باعث بروز این مشکل می شود.

      برای مشاوره رایگان در رابطه با نوع مشکل چایساز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

      1. سلام چایسازم مارک پاناسونیک هست جنس بدنه استیل وکنار همی هستش هواسم نبوده بدون آب مونده وبعد از چند دقیقه قطع کن خودکار خاموشش کرد الان نسبت به قبل یه مقداری صداش بیشتر شده آیا دستگاهم خراب شده یانه ولی فقط صداش زیادشده ولی کارایی همه رو دقیق انجام میده صرفا تازه خریدمش نو هست بنظرتون دستگاه مشکل داره یا خیر قبلا صداش کم بودممنون جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان