skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

اگر نیاز به خدمات تعمیر زودپز یونیک را دارید باید بگویم که جای درستی آمده اید. در این مقاله نکات مهمی برای تعمیر این وسیله پر مصرف خانگی آمده است. پیشنهاد می شود تا قبل از واگذاری زودپز خود به تعمیرکار، از آنها مطلع شوید.

زودپز نوعی ابزار پخت و پز است است که ظاهری شبیه به یک قابلمه معمولی را دارد با این تفاوت که به دلیل فشار بالایی که درون محفظه آن ایجاد می شود باعث تسریع در پخت مواد غذایی می‌شود. این دستگاهها در دو مدل رو گازی و برقی وجود دارند و با وجود عملکرد ساده، اما فوق العاده حساس هستند و در صورت عدم استفاده ایمن و رعایت نکات نگهداری خیلی زود دچار خرابی می شوند.

بنابراین در صورت مشاهده هرگونه اختلال در عملکرد زودپز از استفاده آن خودداری فرموده و آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید. در این مقاله تصمیم داریم تا نکاتی چند در رابطه با تعمیر زودپز را در اختیار شما قرار دهیم.

 

موارد نیازمند تعمیر زودپز یونیک

تعمیر زودپز یونیک

اگر زودپز یونیک شما عملکرد غیرطبیعی دارد بدین معنی است که دچار مشکل شده و نیاز به عیب یابی توسط یک تعمیر کار لوازم خانگی را دارد. در مورد زودپز های برند یونیک تنها مدل روگازی وجود دارد. از رایج‌ترین مشکلات زودپز یونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بخار از زودپز در حال نشت است و از تجمع فشار درون آن جلوگیری می کند.
  • طبخ غذا درون زودپز طولانی است.
  • درپوش زودپز بسته نمی شود.
  • واشر زودپز آسیب دیده است.
  • سوپاپ ایمنی معیوب شده است.

 

نکات ایمنی و پیشگیری از نیاز به تعمیر زودپز یونیک

تعمیر زودپز یونیک

مهمترین مخاطراتی که در مورد زودپز ها وجود دارد خطر انفجار و ترکیدن زودپز است زیرا همانطور که گفتیم مکانیسم عملکرد زودپز برای تسریع پخت غذا، فشار ناشی از تجمع بخار آب می باشد. بنابراین در صورتی که بخار نتواند از ظرف خارج شود زودپز همانند یک بمب عمل کرده و امکان ترکیدن آن وجود دارد برای جلوگیری از چنین مواردی و همچنین افزایش طول عمر زود پز بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • اولین مورد توجه به دفترچه راهنمای استفاده از زودپز است معمولاً اغلب برندهای مطرح و از جمله یونیک همراه با زودپز های خود یک دفترچه حاوی اطلاعات مربوط به نکات نگهداری و ایمنی را ارائه می دهد.
  • بیشتر از یک سوم گنجایش زودپز را از آب پر کنید البته در مورد زودپز های بزرگ این مقدار تا دو سوم حجم زودپز نیز متغیر است.
  • نکته بعدی توجه به نوع مواد غذایی مورد نظر برای پختن با زودپز است برخی از مواد غذایی می تواند با ایجاد لعاب و کف باعث مسدود شدن مجرای خروجی فشار شود، در نتیجه موجب ترکیدن زودپز شود.
  • از جمله این مواد غذایی می‌توان به بلغور گندم، جو پرک شده، حبوبات دانه ریز، ماکارونی و رشته فرنگی اشاره کرد.
  • سوپاپ اطمینان و حلقه لاستیک زودپز دو قطعه مهم از این وسیله پرکاربرد هستند بهتر است و پس از هر بار استفاده آن ها را به دقت بشویید.
  • لاستیک زودپز در عملکرد صحیح آن نقش مهمی را ایفا می کند و به همین دلیل وجود کوچکترین پارگی، شل شدگی و خرابی لاستیک می تواند منجر به عدم عملکرد صحیح آن شود. در صورت مشاهده این علائم حتماً نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.
  • یکی از تفاوت های مهم زودپزها وجود دستگیره های محکم آنهاست که معمولاً از دسته های قابلمه های معمولی بزرگتر ساخته می شود این دسته ها به صورت یکپارچه ساخته نشدن و هر از گاهی ممکن است پیچ آنها شل شود. هر چند وقت یکبار نسبت به سفت کردن‌ آنها اقدام نمایید.
  • قبل از آنکه زودپز خود را به کار بیندازید حتماً از بابت باز بودن سوپاپ اطمینان حاصل کنید مسدود شدن مجرای خروج بخار از زودپز منجر به خطر انفجار می شود.
  • از سرخ کردن و یا تهیه غذاهای خشک و ذرت بو داده در این وسیله پرهیز نمایید.
  • در هنگام باز کردن درب زودپز مطمئن شوید هیچ گونه فشار و بخار آب درون زودپز وجود ندارد و کاملا خارج شده است سپس درب زودپز را با آرامش باز کنید.
  • فقط هنگامی که شعله زیر زودپز کم باشد آن را جابجا کنید، در هنگامی که آب جوش درون زودپز است و فشار بخار زیادی دارد دقت بیشتری مبذول فرمایید.
  • زودپز را روی شعله زیاد و دائم قرار ندهید، زیرا باعث تخریب یا انفجار زودپز می شود.

 

 

هزینه تعمیر زودپز

تعمیر زودپز یونیک

هزینه تعمیر زودپز یونیک بستگی به نوع مشکل آن متغیر است و تا حد زیادی وابسته به نوع مشکل زودپز دارد. به همین دلیل نمی‌توانیک هزینه ثابت را اعلام کرد اما به طور کلی این هزینه شامل هزینه حضور سرویسکار در محل برای عیب یابی زودپز، دستمزد تعمیر زودپز و در صورت نیاز هزینه مربوط به تعویض قطعات جانبی آن می شود.
ما به شما این اطمینان خاطر را می دهیم که در صورت تعویض قطعات جانبی آن صرفاً از لوازم یدکی اصلی و فابریک یونیک برای زودپز شما استفاده کنیم.

 

زودپز یونیک

تعمیر زودپز یونیک

یونیک از برندهای معتبر در خصوص تولید لوازم آشپزخانه است که به دلیل کیفیت و تنوع بسیار بالای محصولات خود در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب است. از جمله تولیدات برند یونیک می‌توان به زودپزهای آن اشاره کرد که دارای عملکرد مناسب، طول عمر و دوام بالا می باشند. زودپز های یونیک در مدل های روگازی هستند و مدل برقی در آن وجود ندارد. ویژگی های زودپز یونیک و همچنین جدیدترین امکانات آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از استیل ضد زنگ مرغوب و با کیفیت بالا که عاری از ترکیبات مضر آلومینیومی و غیر بهداشتی هستند.
  • قابلیت استفاده بر روی انواع اجاق های سرامیکی، گازی و برقی
  • استفاده از استیل مقاوم با ضخامت بالا در کف زودپز برای استفاده بهینه از انرژی
  • استفاده از دستگیره های با طراحی ارگونومیک با ویژگی عایق حرارتی
  • دارای امکانات جانبی چون درب شیشه برای استفاده به عنوان قابلمه معمولی و بخار پز استیل
  • دارای واشر سیلیکونی اضافه
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

بهترین نمایندگی تعمیر زودپز یونیک

تخصص بالا در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی ما را قادر ساخته است تا طیف وسیعی از تعمیر برندهای مرتبط با تولید لوازم خانگی را پوشش دهیم و قادر به ارائه خدمات متناسب با تقاضای مصرف کنندگان باشیم. تعمیرات مطمئن لوازم خانگی توسط استادکاران زحمتکش یدک تعمیر که از اطلاعات و مهارت بالایی در تعمیر و سرویس دهی لوازم خانگی برخوردار هستند صورت می گیرد. همچنین تیم ما با ابزار و تجهیزات پیشرفته قادر به رفع نیازهای تعمیراتی شما و از جمله تعمیر زودپز یونیک با 90 روز گارانتی است. داشتن قیمت های منصفانه نه که مورد تایید نهاد های نظارتی هستند به همراه امکان تعمیر در محل شما، تحویل دستگاه تعمیر شده در کوتاه ترین زمان ممکن و تضمین استفاده از لوازم یدکی اورجینال از سایر مزایای مرکز خدمات تعمیراتی یدک تعمیر است.

چرا زودپز یونیک سوت نمی زند؟

ضعیف شدن واشر دور درب زودپز و درنتیجه خروج بخار از آن، خرابی سوپاپ و گیر کردن ذرات ریز غذا درون آن باعث می شود تا زودپز سوت نزند.

چرا سوپاپ زودپز یونیک بالا نمیاد؟

در صورتی که به دلیل خرابی سوپاپ تنظیم و سوپاپ اطمینان و یا هرز رفتن واشر لاستیکی، بخار از کناره‌های درب و سوپاپ خارج شود، نه تنها غذا پخته نمی شود بلکه سوپاپ نیز بالا نمی آید.

نظرات و سوالات کاربران

  1. سلام زودپز یونیک دوقلو دارم اوایل خوب بود بعد یکماه اصلا نمیپزه گوشت توی زودپز هم بخارجمع نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    1. باسلام

      دوست عزیز خرابی سوپاپ اطمینان، خرابی واشر لاستیکی، سوپاپ تنظیم، خراب شدن درب زودپز باعث می شود تا بخار از درون دیگ نشت کرده و غذا نپزد.

      برای درخواست خدمات تعمیر می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

  2. سلام وقتتون بخیر .مدت کمی بود زود پز دوقولو یونیک خریدم و به خاطر سهله انگاری سوخت و قسمت های پلاستیکی درب زود پز هم سوختن. میخواستم کلا در را عوض کنم ممکنه؟

  3. باسلام وقت بخیر من نتونستم فرم درخواست تعمیر رو پیدا کنم و پر کنم لطفا راهنماییم میفرمایین

  4. سلام وقت بخیر
    من زودپز دوقلو یونیک دارم ولی از داخلش جای دسته ها چندتا خال داره.ممکنه بعدا تو کارکردش مشکل ایجاد کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان