skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

به مجموعه ای از قطعات بکه ر روی یک صفحه جمع شده و به واسطه مدار با یکدیگر ارتباط دارند، برد می گویند؛ اتو پرس نیز دارای برد است و تعمیر برد اتو پرس نیز در صورت خرابی دستگاه صورت می پذیرد.

خراب شدن برد الکترونیکی به معنی مختل شدن عملکرد کلی دستگاه است و باید تعمیر برد اتو پرس را به تکنسین های مجرب تعمیر اتوپرس بسپارید.

علت خرابی برد اتو پرس

از جمله دلایل خرابی برد اتو پرس می توان به استهلاک، نوسان برق و استفاده نادرست از دستگاه اشاره کرد. هنگامی که برد خراب شود دستگاه کار نمی کند یا اگر هم کار کند با خطاهای بسیاری روبرو می شود.

معمولاً وقتی برد اتو پرس خراب شود، بوق های ممتد از دستگاه می شنوید در این شرایط باید دستگاه را خاموش کرده و از خدمات تعمیر برد اتو پرس کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: نشت آب از اتو پرس

علت خرابی برد اتو پرس

تعمیر برد اتو پرس بهتر است یا تعویض آن؟

هنگامی که می شنوید برد دستگاه خراب شده، از خود می پرسید تعمیر برد اتو پرس بهتر است یا تعویض آن؟ بی شک تعمیر برد اتو پرس بهتر از تعویض کل آن است زیرا هیچ چیز نمی تواند جای برد اصل دستگاه شما را بگیرید. در ضمن، قیمت یک برد جدید می تواند برای شما گران تمام شود.

با این حال اگر خرابی برد بسیار گسترده باشد یا قطعه از کار افتاده قابل تعویض نباشد، مجبور به تعویض برد دستگاه شما خواهیم شد که در این حالت، برد با نوع وارداتی و با کیفیت جایگزین خواهد شد.

تعمیر برد اتو پرس بهتر است یا تعویض آن؟

نوسان برق و خرابی برد اتو پرس

اگر بگوییم که نوسانات جریان برق، قاتل برد الکترونیکی است، حرف بی جایی نزده ایم. بردها از قطعات بسیاری همچون خازن، مقاومت و ترانزیستور تشکیل شده اند که نوسانات برق می تواند به آن ها آسیب زده و آن ها را از کار بیندازد. در خدمات تعمیر برد اتو پرس قطعات معیوب شناسایی شده و تعویض می شوند.

توصیه می شود که برای جلوگیری از خرابی برد در جریان نوسانات برقی، حتماً بر سر راه دستگاه خود یک عدد محافظ برق قرار دهید. محافظ ها جریان برق را تقویت می کنند و اگر نوسان برق خیلی شدید و جریان برق ناپایدار شود، برق ورودی به دستگاه را قطع خواهند کرد.

استهلاک اتو پرس

همچون هر وسیله ای، اتو پرس نیز به مرور زمان دچار کاهش عمر مفید شده و کارکرد خود را از دست خواهد داد؛ در حقیقت اگر دستگاه شما نزدیک به یک دهه عمر کرده است، بیشتر با احتمال خرابی مواجه خواهد شد.

یکی از نشانه های استهلاک دستگاه، خرابی برد است؛ از آنجایی که برد مداوم با جریان برق سر و کار دارد، پس از گذشت چندین سال، قطعات خراب می شوند و شما نیاز به خدمات تعمیر برد اتو پرس خواهید داشت.

عدم استفاده از اتوپرس

همانطور که استهلاک می تواند برد اتو پرس را خراب کند، عدم استفاده از دستگاه برای مدت طولانی نیز سبب خرابی قطعاتی از جمله برد الکترونیکی خواهد شد.

اگر شما 2-3 بار در سال از اتو پرس خود استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که برد دستگاه یا سایر قطعات آن خراب شود. در هر صورت همانطور که گفته شد این اشکالات با خدمات تعمیر برد اتو پرس قابل رفع است. توصیه می شود که حتماً هفته‌ای یکبار از اتوپرس استفاده کنید تا آسیبی به قطعات الکترونیکی آن وارد نگردد.

نوسان برق و خرابی برد اتو پرس

جلوگیری از خرابی برد اتوپرس

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، اکثر خرابی ها که شما را نیازمند تعمیر اتو پرس می کند به دلیل استفاده نادرست از این وسیله است.

کار کشیدن از دستگاه بیش از توان آن، روشن کردن دستگاه بدون آب، استفاده از دستگاه برای مدت طولانی در یک روز، ضعیف و قوی شدن برق و مواردی از این دست می تواند به دستگاه شما آسیب بزند.

به هنگام بهره‌برداری از دستگاه به نکات درج شده در دفترچه راهنمای آن که به نکاتی همچون ظرفیت دستگاه و روش های نگهداری اش اشاره کرده، دقت کنید.

بیشتر بدانید: عیب یابی اتو پرس

نکته پایانی

در این مطلب در مورد تعمیر برد اتو پرس صحبت شد. به دلیل تخصصی بودن تعمیر برد، نمی توان کار تعمیر برد را به هر فردی سپرد، بنابراین شما باید از خدمات عمیرکاران متخصص بهره بگیرید.

برای تعمیر برد الکترونیکی اتو پرس می توانید از یدک تعمیر کمک بخواهید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی، خدمات پس از فروش، آموزش تخصصی تعمیر انواع لوازم خانگی و فروش قطعات یدکی لوازم خانگی با پشتوانه تجربه تعمیرگاه لوازم خانگی ذنوبی و با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات به شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان