skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

یکی از رایج ترین مشکلات در اتو زدن لباس، نشت آب از اتو پرس است. این مشکل به عوامل متعددی بستگی دارد و اگر مربوط به بدنه باشد، معمولاً پس از گذشت ۴ یا ۵ سال از زمان خرید دستگاه رخ می دهد.

در اکثر موارد علت نشت آب از اتو پرس به خرابی برخی از قطعات باز می گردد. در برخی از موارد رفع این ایراد نیاز به دریافت خدمات از تعمیرکار دارد؛ در ادامه به برخی از دلایلی که منجر به پس دادن آب از اتو می شود پرداخته ایم.

سوراخ شدن بدنه

یکی از اصلی ترین دلایل نشت آب از اتو پرس، سوراخ شدن مخزن آن است؛ این مشکل معمولاً در اثر وارد آمدن ضربه شدید یا برخورد اشیاء تیز با دستگاه رخ می دهد.

علاوه بر این، خود مخزن دستگاه نیز به مرور زمان و بر اثر رسوب گرفتگی دچار پوسیدگی می شود که سبب ایجاد سوراخ در بدنه و نشت آب خواهد شد. در صورت رخ دادن این مشکل باید مخزن تعویض شود.

رسوب گرفتگی و نشت آب اتوپرس

رسوب گرفتگی و نشت آب

در بالا به رسوب گرفتن اتوپرس به عنوان یکی از دلایل پوسیدگی بدنه اشاره شد؛ رسوب به خودی خود نیز می تواند موجب نشت آب از اتو پرس شود، به این ترتیب که با مسدود شدن سوراخ های خروج بخار، بخار درون دستگاه متراکم می شود.

محبوس شدن بخار درون دستگاه سبب چکه کردن قطرات آب از کف دستگاه می شود. برای جلوگیری از رسوب گرفتگی دستگاه از آب مقطر یا جوشیده استفاده کنید.

خرابی ترموستات

از جمله دیگر دلایل حرارتی نشت آب از اتو پرس، خرابی ترموستات است. این قطعه نقش مهمی در کنترل دمای اتوپرس دارد. اگر ترموستات به هر دلیلی ترموستات اشکال پیدا کند، آب از اتو پرس نشتی می کند زیرا در این حالت دیگر آب به بخار تبدیل نمی شود و از کف دستگاه خارج می شود.

خرابی ترموستات علت داغ نشدن اتوپرس نیز هست. ترموستات تعمیرپذیر نیست و در صورت بروز اشکال برای این قطعه باید به کل عوض شود. برای این کار باید از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید..

سر ریز شدن آب از مخزن اتوپرس

سر ریز شدن آب از مخزن

گاهی ممکن است مخزن دستگاه بیش از حد پر شود، این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل نشت آب از اتو پرس خواهد بود. اگر چنین شد، در ابتدا آب اضافی مخزن را تخلیه کنید، سپس در آن را محکم ببندید و بدنه دستگاه را به صورت کامل خشک کنید.

پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، دستگاه را دوباره به برق وصل کرده و اگر مشکل حل نشد با تعمیرکار تماس بگیرید.

تنظیمات نادرست دما

یکی دیگر از دلایل نشست آب از اتو پرس، درست تنظیم نشدن دمای دستگاه است. به عنوان مثال هنگامی که دمای اتو در کمترین میزان ممکن کاهش تنظیم شود، بخار با شدتی کم تولید خواهد شد و در نتیجه آب از دستگاه پس زده می شود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، دمای اتو پرس را برحسب جنس لباس انتخاب کنید و به درجه های مشخص شده در دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

عیب یابی نشست آب از اتو

همانطور که اشاره شد نشت آب از اتو پرس یکی از رایج ترین مشکلات این وسایل است و در بالا به برخی از دلایل ایجاد این مشکل اشاره شد. ممکن است در بسیاری از موارد شما نتوانید علت این مشکل را پیدا کرده یا آن را حل کنید.

در چنین شرایطی شما باید از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید تا زمن بهره‌گیری از هزینه تعمیرات برپایه نرخ نامه مصوب اتحادیه، از قطعات با کیفیت برای تعمیر دستگاه شما استفاده شود.

عیب یابی نشست آب از اتو پرس

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد به دلایل نشست آب از اتوپرس پرداخته شود. شما می توانید برای رفع این مشکل از خدمات تعمیر اتو پرس در یدک تعمیر بهره بگیرید. علاوه بر این حتماً در صورت مشاهده نشتی آب دستگاه را از برق بکشید.

یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی، خدمات پس از فروش، آموزش تخصصی تعمیر انواع لوازم خانگی و فروش قطعات یدکی لوازم خانگی با پشتوانه تجربه تعمیرگاه لوازم خانگی ذنوبی و با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات به شرکت ها، ارگان ها و سازمان های بزرگ و کوچک می باشد.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان