skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در گذشته اتو پرس تنها در خشکشویی ها یافت می‌شد، امروزه این اتوها در سایزهای کوچکتر و برندهای متنوع از جمله برند معتبر جنرال عرضه شده اند؛ البته همچون هر وسیله ای تعمیر اتو پرس جنرال نیز گاهی اجتناب ناپذیر می شود.

خدمات تعمیر اتوپرس به عیب یابی و رفع مشکل اتوپرس های خانگی می پردازد. عدم بخاردهی، بوی بد یا تغییر دادن رنگ لباس، بوق زدن، جمع کردن لباس و برق انداختن از جمله ایراداتی هستند که تعمیر اتو پرس جنرال را می طلبد.

تعمیر اتو پرس جنرال به دلیل بخار نکردن و گرم نشدن

بخار نکردن و گرم نشدن اتو پرس از جمله رایج ترین مشکلات اتو پرس است. سیستم بخار دهی اتو پرسی مهمترین بخش این دستگاه را تشکیل می دهد و در صورتی که بخار به‌خوبی تولید نشود، چین و چروک لباس های شما نیز به خوبی برطرف نمی شود.

برای عیب یابی اتو پرس در شرایطی که بخار تولید نمی شود ابتدا آب مخزن را چک کنید. اگر مخزن به اندازه کافی پر شده باشد، شاید درجه حرارت پایین بوده یا فیلتر گرفته باشد.

اگر هیچ کدام از موارد بالا مشکل نداشت، احتمالاً مشکل ناشی از خراب شدن المنت دستگاه، سنسور، قطعات برد و همچنین میله دستگاه باشد.

بیشتر بدانید: هزینه تعمیر اتو پرس

تعمیر اتو پرس جنرال به دلیل بخار نکردن و گرم نشدن

بوی بد و خروج آب زرد رنگ از اتوپرس جنرال

آب درون مخزن اتوپرس پس از مدتی خشک و به رسوب بدل می شود. بنابراین برای عیب یابی و تعمیر اتو پرس جنرال زمانی که بوی نامطبوعی می دهد باید این نکته را در نظر بگیرید که احتمالاً این بو ناشی از رسوب است.

در برخی موارد نیز رسوب گیر خراب شده و املاح وارد اتو می شود که سوختن آن بوی نامطبوعی ایجاد می کند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از این مورد، مخزن دستگاه را تنها با آب مقطر یا جوشیده پر کنید.

خروج آب زرد رنگ از اتو پرس نیز به دلیل وجود سولفات فلز در آب است. البته کثیف شدن صفحه بالایی اتو پرس نیز می تواند باعث زرد شدن لباس شود. هنگامی که صفحه خنک است، آن را با مایع شیشه شور و دستمال را تمیز کنید. همچنین اگر برای یک بازه زمانی قرار نیست که از اتو پرسی استفاده کنید، حتما مخزن آن را خالی کنید.

نحوه رسوب زدایی اتو پرس

همانطور که در بخش قبلی از تعمیر اتو پرس جنرال گفته شد، ممکن است دستگاه رسوب گرفته باشد. برای رسوب زدایی اتو پرس روش های مختلفی وجود دارد، از جمله استفاده از محلول آب و سرکه و همچنین استفاده از قرصها و پودرهایی که مخصوص جرم گیری اتوپرس است.

شما می توانید محلول آب و سرکه را با نسبت ۳ به ۱ درون مخزن اتو پرس بریزید. دقت داشته باشید که دستگاه خاموش و سرد باشد. سپس دستگاه را به برق زده و درجه حرارت را روی متوسط قرار دهید. همچنین حوله ای میان صفحات اتو گذاشته و درجه حرارت را افزایش دهید تا به طور مداوم شروع به بخاردهی کند. این عمل نیازمند چند بار تکرار است.

توصیه می شود اگر این کار را بلد نیستید از سرویسکاران ماهر کمک بگیرید.

 

نحوه رسوب زدایی اتو پرس

خاموش شدن اتو پرس جنرال

گاهی دستگاه شما در خاموش و روشن شدن دچار مشکل می شود؛ برای تعمیر اتو پرس جنرال در این مورد، وضعیت سیم را بررسی کنید. هر گونه پارگی، زدگی و له شدگی می تواند منجر به عدم برق رسانی صحیح به دستگاه شود.

همچنین اگر وضعیت سیم عادی است، وضعیت پریز را با فازمتر چک کنید و اگر همه چیز به ظاهر مرتب به نظر می رسد اما باز هم دستگاه روشن نمی شود با ما تماس بگیرید.

نشت آب از اتوپرس جنرال

دیگر ایرادی که شما را نیازمند به خدمات تعمیر اتو پرس جنرال خواهد کرد، آبریزی یا به عبارتی نشت آب از دستگاه اتو پرس است. این اشکال می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  • سوراخ شدن بدنه: سوراخ شدن مخزن به دلیل ضربه یا برخورد با شیء نوک تیز یکی از اصلی ترین دلایل نشت آب از اتو پرس است.
  • رسوب گرفتگی: رسوب به خودی خود نیز می تواند موجب نشت آب از اتو پرس شود، به این ترتیب که با مسدود شدن سوراخ های خروج بخار، بخار درون دستگاه متراکم می شود.
  • خرابی ترموستات: این مورد که یکی از اصلی ترین دلایل درخواست تعمیر اتو پرس جنرال و تمامی برندهاست، سبب نشت آب از اتو پرس می شود زیرا با خرابی ترموستات آب بخار نشده از کف دستگاه می چکد.
  • سر ریز شدن آب از مخزن: اگر هنگام پر کردن مخزن زیاده روی کردید، در ابتدا آب اضافی مخزن را تخلیه کنید، سپس در آن را محکم ببندید و بدنه دستگاه را به صورت کامل خشک کنید.

علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن اتوپرس جنرال

علت پریدن فیوز هنگام روشن کردن اتوپرس جنرال

هنگامی که یک اتصال در مدار پیش بیاید، سیستم برق رسانی جهت جلوگیری از آسیب بیشتر، جریان برق را قطع می کند. برای عیب یابی پیش از تعمیر اتو پرس جنرال در مورد پریدن فیوز باید در نظر بگیرید که احتمالاً مشکلی در سیم های داخلی دستگاه به وجود آمده است.

معمولا زمانی که سیم های متصل به المنت دستگاه دچار اتصالی شده باشند این حالت اتفاق می افتد. هرچند اشکال در کابل یا سیم کشی داخلی دستگاه هم می تواند منجر به این اشکال شود.

دلیل بوق زدن اتو پرس جنرال

مورد دیگر که شما را نیازمند عیب یابی اتو پرس می کند، بوق زدن های دستگاه است که می تواند دو علت داشته باشد؛ یکی هشدار به دلیل رسوب گرفتن فیلتر و دیگری صدمه دیدن برد الکترونیکی.

برای این موضوع ابتدا فیلتر را بررسی کنید و اگر مشکل حل نشد از راه‌اندازی مجدد دستگاه خودداری کرده و برای جلوگیری از آسیب بیشتر به برد با یدک تعمیر برای دریافت خدمات تعمیر اتو پرس جنرال تماس بگیرید.

شکستن دسته اتوپرس جنرال

شکستن دسته اتو پرس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در طول بهره‌برداری از این دستگاه با آن مواجه خواهید شد؛ در صورت شکستن، تعویض دسته اتو پرس اجتناب ناپذیر است.

برای تعویض دسته اتو پرس، ابتدا باید دسته اورجینال را تهیه کنید. تعویض دسته اتوپرس نیازمند دانش فنی تعمیرات است زیرا بدنه دستگاه باید باز شود؛ بنابراین در این مورد نیز باید از خدمات تعمیر اتوپرس جنرال کمک بگیرید.

هزینه تعمیر اتوپرس جنرال

اتوپرس ها به نسبت اتوهای بخار معمولی، قیمت بالاتری دارند و از همین رو هزینه تعمیر اتو پرس جنرال نیز به نسبت یک اتوی معمولی گران‌تر است. همانطور که اشاره شد، خرابی اتوپرس ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد بنابراین هزینه تعمیر اتو پرس بر حسب نوع اشکال و قطعات مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

به عبارتی دیگر بر پایه خرابی ترموستات، برد، المنت، فیلتر، بویلر و همچنین انجام رسوب زدایی و تعویض کفی و روکش هزینه تعمیر اتوپرس نیز متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید: تعمیر برد اتو پرس

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر اتو پرس جنرال پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد درخواست برای تعمیرات اتوپرس می تواند به دلیل خرابی ترموستات، المنت، سیم کشی داخلی، رسوب گیری، شکستگی دسته و مواردی از این دست رخ دهد و بر حسب تعمیر هر کدام، هزینه تعمیر اتوپرس نیز متفاوت خواهد بود.

شما می توانید برای دریافت انواع خدمات مربوط به تعمیر اتوپرس با یدک تعمیر تماس بگیرید. یدک تعمیر با 25 سال سابقه متخصص در تعمیر انواع لوازم خانگی با برندهای موجود در بازار است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان