skip to Main Content
Rate this post

ناسیونال یکی از برندهایی بود که برای سالیان سال در خانه ایرانی ها جا داشت؛ این شرکت در واقع شاخه ای از پاناسونیک بود. اتوهای ناسیونال قدیمی هنوز هم در برخی خانه ها وجود دارد و سؤال این است که تعمیر اتو ناسیونال قدیمی وجود دارد؟ بله! این اتوها سیستم پیچیده ای ندارند.

به طور کلی یک اتو ناسیونال قدیمی مخزن دار از ترموستات، المنت، کابل برق، مخزن آب و بدنه تشکیل شده است که در این بین مشکلاتی همچون گرما نداشتن، آب ریزش و رسوب گرفتگی از جمله اصلی ترین دلایل برای درخواست تعمیر اتو بخار مخزن دار است و این قاعده برای تعمیر اتو ناسیونال قدیمی نیز صدق می کند.

عیب یابی اتو ناسیونال قدیمی

به طور کلی اشکالاتی ممکن است برای اتوبخار ناسیونال شما و به خدمات تعمیر اتو ناسیونال قدیمی نیاز پیدا کنید؛ این اشکالات عبارتند از:

  • روشن نشدن، نداشتن گرما و تولید نکردن بخار
  • نشست آب
  • خاموش شدن در حین کار
  • داغ شدن بیش از حد و عدم کنترل دما
  • رسوب گرفتگی کف اتو

بیشتر بدانید: تعمیر اتو فیلیپس

عیب یابی اتو ناسیونال قدیمی

تعمیر اتو ناسیونال قدیمی به دلیل نداشتن گرما و بخار

اگر در هنگام استفاده از اتو ناسیونال قدیمی خود متوجه عدم گرمایش اتو شدید، ابتدا باید از اتصال برق و وضعیت کابل اتو خود اطمینان پیدا کنید.

سپس دمای اتو را بررسی کنید و اگر متوجه شدید که چراغ اتو روشن نیست، دو حالت دارد؛ اول اینکه برق درون دستگاه یا المنت نمی آید یا اینکه ترموستات آسیب دیده است. در هر دو حالت عیب یابی باید توسط تعمیرکار انجام شود زیرا به باز کردن اتو نیاز است.

علت نشتی آب از اتو ناسیونال قدیمی

یکی از مشکلات رایج در اتوهای بخار، نشت آب از کف آن ها است به ویژه در اتوهای ناسیونال قدیمی که عمر مخزن بالاست و احتمال سوراخ شدن آن وجود دارد.

گاهی نشتی آب به خاطر پر بودن مخزن است و البته گاهی نیز به خاطر عدم گرمایش دستگاه یعنی همان مورد بالایی. ولی اگر مخزن به طور طبیعی پر است و دستگاه آب می دهد باید از خدمات تعمیر اتو ناسیونال قدیمی استفاده کنید.

علت خاموش شدن ناگهانی اتو ناسیونال قدیمی

علت خاموش شدن ناگهانی اتو ناسیونال قدیمی

خاموش شدن اتو به هنگام کار یکی از مواردی است که مشتریان را به خدمات تعمیر اتو ناسیونال قدیمی نیازمند می کند. این مشکل می تواند مربوط به سیم برق باشد به ویژه اگر جریان برق اتو قطع و وصل می شود. در این مورد باید حتماً کابل عوض شود زیرا علاوه بر خطر برق گرفتگی می تواند سوختن قطعات اتو را به همراه داشته باشد.

دلایل گرمای زیاد اتو ناسیونال قدیمی

مورد دیگری که در زمینه تعمیر اتو ناسیونال قدیمی باید به آن اشاره کرد گرمای زیاد اتو است که حتی می تواند سوختن لباس شما را به همراه داشته باشد.

ساده‌ترین دلیل بروز این مشکل تنظیمات اشتباه اتو است ولی اگر از این مورد فاصله بگیریم، احتمال خرابی کلید تنظیم دما وجود دارد. برای عیب یابی این مشکل کلید چرخشی را بچرخانید. اگر با چرخاندن کلید هیچ تغییری حاصل نشدن به احتمال زیاد کلید یا ترموستات متصل به آن خراب شده است.

در صورت خرابی ترموستات این قطعه باید توسط تعمیرکار متخصص باز و بررسی شود؛ ترموستات ها در صورت خرابی شانس تعمیر چندانی ندارند و باید تعویض شوند.

رسوب گرفتگی اتو ناسیونال قدیمی

یکی دیگر از مشکلات متداول در اتوهای بخار از جمله ناسیونال قدیمی، گرفتگی سوراخ های کف اتو و نشتی رسوب است. در این صورت پس از مدتی از سوراخ های کف اتو تکه های گچی بیرون می آید. حاد شدن این مشکل به المنت دستگاه آسیب می زند و نیاز به تعمیر اتو ناسیونال قدیمی خواهد بود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل حتی الامکان از آب مقطر یا جوشیده استفاده کنید زیرا آب دارای سختی و املاح معدنی در دریچه رسوب کرده و پس از مدتی خروج آب با مشکل روبرو می شود؛ در نتیجه این اتفاق رسوباتی از جنس آهک و کلسیم تشکیل می شود که در هنگام اتو کردن کنده می شود و به لباس می چسبند.

برای تعمیر اتو ناسیونال قدیمی و رسوب زدایی از آن می توانید فرآیند زیر را طی کنید:

  • تنظیم اتو بر روی درجه کم
  • ریختن چند قطره مایع شستشو یا سرکه روی پارچه ای نم دار
  • از برق کشیدن اتوی گرم شده و تمیز کردن کف اتو با پارچه مرطوب
  • خشک کردن کامل اتو و استفاده از آن

رسوب گرفتگی اتو ناسیونال قدیمی

هزینه تعمیر اتو ناسیونال قدیمی

بسته به اینکه ایراد از کدام قسمت اتو بخار باشد، هزینه تعمیر اتو ناسیونال قدیمی متفاوت خواهد بود. البته هزینه تعمیر اتو بخارهای معمولی به نسبت اتو پرس ارزان‌تر است.

به طور کلی و بر پایه خرابی ترموستات، المنت، رسوب زدایی و تعویض کفی دستگاه، هزینه تعمیر اتو بخار نیز متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید: چگونگی تعویض المنت اتو بخار

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر اتو ناسیونال قدیمی پرداختیم؛ به طور کلی درخواست برای تعمیرات اتو ناسیونال قدیمی می تواند به دلیل خرابی ترموستات، المنت، سیم کشی داخلی، رسوب گیری و مواردی از این دست باشد و بر حسب تعمیر هر کدام، هزینه تعمیر بخار نیز متفاوت خواهد بود.

شما می توانید برای دریافت انواع خدمات مربوط به تعمیر اتو بخار با یدک تعمیر تماس بگیرید. یدک تعمیر با 25 سال سابقه متخصص در تعمیر انواع لوازم خانگی با برندهای موجود در بازار است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان