skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در میان انواع لوازم خانگی، برند زیمنس بسیار شناخته شده است؛ یکی از محصولات این برند اتوی بخار مخزن دار است که اگرچه کیفیت بالایی دارد اما به دلیل استفاده فراوان ممکن است به خدمات تعمیر اتو بخار مخزن دار زیمنس نیاز پیدا کنید.

به طور کلی تعمیر اتو بخار زیمنس برای ایرادهایی همچون خروج تکه های گچ و رسوب گرفتگی، خرابی المنت، خرابی ترموستات، اتصال برق و قطعی کابلف خرابی دکمه و مواردی از این دست انجام می شود؛ برای کار کافیست تا درخواست خدمات تعمیر اتو بخار مخزن دار خود را ثبت کنید.

تعمیر و عیب یابی اتو بخار مخزن دار زیمنس

به طور کلی اشکالاتی ممکن است برای اتوبخار شما به وجود بیاید؛ در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • خروج تکه های گچی از کف اتو
  • نداشتن گرما
  • نشت آب
  • خاموشی در هنگام کار
  • داغ شدن زیاد
  • تولید نکردن بخار
  • بوی سوختگی
  • تیره شدن کف اتو زیمنس

هر کدام از این موارد پس از عیب یابی در مراکز تعمیر تخصصی و معتبر بر طرف خواهند شد و اتوی شما مجدد به چرخه کار باز خواهد گشت.

بیشتر بدانید: علت جرقه زدن اتو بخار و راه های رفع آن

اتو بخار مخزن دار زیمنس

تعمیر اتو بخار مخزن دار زیمنس به دلیل خرابی ترموستات

یکی از مواردی که می تواند برای اتو بخار رخ دهد، خرابی ترموستات آن است که سبب عدم گرمایش یا بالاعکس گرمایش زیاد می شود که می تواند سوختن و جمع شدن لباس شما را به همراه داشته باشد.

ساده‌ترین دلیل بروز این مشکل تنظیمات اشتباه اتو است ولی اگر از این مورد فاصله بگیریم، احتمال خرابی کلید تنظیم دما وجود دارد. برای عیب یابی این مشکل کلید چرخشی را بچرخانید. اگر با چرخاندن کلید هیچ تغییری حاصل نشدن به احتمال زیاد کلید یا ترموستات متصل به آن خراب شده است.

دلایل داغ نشدن اتو زیمنس

در مقابل مورد بالا گرم نشدن اتو بخار برای تعمیر اتو بخار زیمنس مطرح است که این مورد نیز می تواند هم از ترموستات و هم از المنت باشد. به عبارتی دیگر اگر متوجه شدید که چراغ اتو روشن نیست، دو حالت دارد یا برق درون دستگاه یا المنت نمی آید یا اینکه ترموستات آسیب دیده است.

در هر دو حالت عیب یابی باید توسط تعمیرکار انجام شود زیرا به باز کردن اتو نیاز است. البته اگر در هنگام استفاده از اتو بخار زیمنس خود متوجه عدم گرمایش اتو شدید، بهتر است در ابتدا از اتصال برق و وضعیت کابل اتو بخار زیمنس اطمینان پیدا کنید.

 

دلیل نشتی آب از اتو بخار مخزن دار زیمنس

یکی دیگر از مشکلات رایج در اتوهای بخار، نشت آب از کف آن ها است. در این حالت پیش از درخواست تعمیر اتو بخار زیمنس می توانید با بررسی موارد زیر مشکل را حل کنید و اگر نشد از تعمیرکاران متخصص درخواست کمک کنید. این مراحل به صورت زیر است:

  • اطمینان حاصل کنید که درب مخزن اتو کاملاً از بسته شده باشد.
  • بررسی کنید که مخزن آب اتو بخار را زیاد پر نکرده باشید.
  • تنظیمات دمای اتو را بررسی کنید؛ گاهی دمای کم سبب عدم تشکیل بخار و در نتیجه نشت آب از کف اتو می شود.

فارغ از موارد بالا گاهی مواقع آب دادن کف اتو بخار به ویژه اگر با گرم نکردن در هر درجه ای همراه باشد به خرابی ترموستات مربوط است که در این صورت تعمیر وسیله کار شما نیست و باید در تعمیرگاه باز شده و تعمیر شود.

خروج رسوب گچی از ته اتو زیمنس

علاوه بر نشتی آب می توانید با نشتی رسوبات گچی و در اصل آهنکی از کف دستگاه مواجه شوید که یکی دیگر از مشکلات متداول در اتوهای بخار از جمله زیمنس است. این مورد حاکی از رسوب گرفتگی سوراخ های کف اتو بخار و نشتی این رسوبات است که در صورت حاد شدن این مشکل به المنت دستگاه آسیب می زند و نیاز به تعمیر اتو بخار زیمنس خواهد بود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل حتی الامکان از آب مقطر یا جوشیده استفاده کنید زیرا آب دارای سختی و املاح معدنی در دریچه رسوب کرده و پس از مدتی خروج آب با مشکل روبرو می شود؛ در نتیجه این اتفاق رسوباتی از جنس آهک و کلسیم تشکیل می شود که در هنگام اتو کردن کنده می شود و به لباس می چسبند.

رسوب زدایی از اتو بخار مخزن دار زیمنس

برای تعمیر اتو بخار زیمنس و رسوب زدایی از آن می توانید فرآیند زیر را طی کنید:

  • تنظیم اتو بر روی درجه کم
  • ریختن چند قطره مایع شستشو یا سرکه روی پارچه ای نم دار
  • از برق کشیدن اتوی گرم شده و تمیز کردن کف اتو با پارچه مرطوب
  • خشک کردن کامل اتو و استفاده از آن

تعمیر اتو مخزن دار زیمنس

علت خاموش شدن اتو مخزن دار  زیمنس

خاموش شدن اتو به هنگام کار یکی از مواردی است که مشتریان را به خدمات تعمیر اتو بخار مخرن دار  زیمنس نیازمند می کند. این مشکل می تواند مربوط به سیم برق باشد به ویژه اگر جریان برق اتو قطع و وصل می شود. در این مورد باید حتماً کابل عوض شود زیرا علاوه بر خطر برق گرفتگی می تواند سوختن قطعات اتو را به همراه داشته باشد.

برخی از اتو های مدرن، مجهز به دکمه ای هستند که دستگاه را به طور خودکار اتو را خاموش می کند؛ بنابراین اگر از اتو ۵ دقیقه استفاده نکنید اتو به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد در این هنگام شما کافی است که چند بار اتو تکان دهید مجددا روشن می شود.

دلایل تیره شدن کف اتو بخار مخزن دار زیمنس

دلایل تیره شدن کف اتو بخار مخزن دار زیمنس

اگر شما از اتو بخار مخزن دار زیمنس خود زیاد استفاده می کنید احتمال دارد در کف آن لکه های قهوه ای را مشاهده کنید اگر به همین صورت از اتو خود استفاده کنید امکان دارد لباس های شما لکه دار شود این مشکل در اتو ها بسیار رایج است.

برای تعمیر اتو بخار مخزن دار زیمنس به دلیل تیره شدن کف دستگاه، بهتر است پارچه تمیزی را مرطوب کنید و کف اتو را به آرامی بکشید به این صورت لکه های قهوه ای از بین خواهد رفت.

هزینه تعمیر اتو بخار مخزن دار زیمنس

بسته به اینکه ایراد از کدام قسمت اتو بخار مخزن دار باشد، هزینه تعمیر اتو بخار مخزن دار زیمنس متفاوت خواهد بود. البته هزینه تعمیر اتو بخارهای مخزن دار  به نسبت اتو پرس ارزان‌تر است.

به طور کلی و بر پایه خرابی ترموستات، برد، المنت، رسوب زدایی و تعویض کفی دستگاه، هزینه تعمیر اتو بخار نیز متفاوت خواهد بود.

بیشتر بدانید: چگونگی تعویض المنت اتو بخار

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر اتو بخار مخزن دار زیمنس پرداختیم؛ به طور کلی درخواست برای تعمیرات اتو بخار زیمنس می تواند به دلیل خرابی ترموستات، المنت، سیم کشی داخلی، رسوب گیری و مواردی از این دست باشد و بر حسب تعمیر هر کدام، هزینه تعمیر بخار نیز متفاوت خواهد بود.

شما می توانید برای دریافت انواع خدمات مربوط به تعمیر اتو بخار مخزن دار با یدک تعمیر تماس بگیرید. یدک تعمیر با 25 سال سابقه متخصص در تعمیر انواع لوازم خانگی با برندهای موجود در بازار است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان