skip to Main Content
Rate this post

آبسردکن یکی از ابزارهای ضروری به ویژه در مکان های اداری است؛ امروزه انواع برندهای آبسردکن از جمله فامیلی در بازار یافت می شود؛ شما ممکن است در طول مدت زمان بهره‌برداری از این آبسردکن به خدمات تعمیر آبسردکن فامیلی نیاز داشته باشید.

ایراداتی همچون خرابی کمپرسور، خرابی ترموستات، خالی شدن شارژ گاز و سر و صدا دادن می تواند سبب نیاز شما به خدمات تعمیرات تخصصی آبسردکن بشود.

خرابی کمپرسور آبسردکن فامیلی

همچون یخچال، آبسردکن ها هم دارای کمپرسور هستند؛ این قطعه آبسردکن، مهم‌ترین و اصلی ترین نقش را در سرد کردن آب دارد.

زمانیکه فشار قابل توجهی به کمپرسور وارد می‌شود، دچار خرابی و فرسایش می‌شود و نتیجه این خرابی نیز بروز صدای زیاد آبسردکن در خواست برای تعمیر آبسردکن فامیلی خواهد بود. به طور کلی برای خرابی کمپرسور آبسردکن باید موارد زیر را مورد بررسی قرار داد:

  • بررسی اتصال صحیح کمپرسور به سایر قطعات
  • میزان شارژ گاز کمپرسور
  • فرسایش و از بین رفتن کمپرسور
  • بررسی لوله‌های متصل به کمپرسور و اواپراتور

خرابی کمپرسور آبسردکن فامیلی

خرابی ترموستات آبسرد کن

در برخی مواقع درخواست شما برای تعمیر آبسردکن فامیلی به دلیل یکسره کارکردن کمپرسور و داغ شدن بدنه آبسردکن است که این مشکل می تواند به خرابی ترموستات مربوط شود.

در اکثر مدل های آبسردکن، ترموستات داخلی وظیفۀ تنظیم درجه آبسردکن را برعهده دارد و دارای یک کلید بیرونی است. به طور کلی ترموستات داخلی آبسردکن دارای قابلیت تنظیم هستند و در حالت عادی و پیش فرض روی درجه دمایی استاندارد قرار دارند.

همچنین برخی دیگر از انواع آبسردکن دارای دکمه مخصوص تنظیم دمای آب هستند؛ این دکمه معمولاً در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است. اگر در عیب یابی و تعمیر آبسردکن فامیلی، خرابی ترموستات مشخص شود، این قطعه تعمیر پذیر نیست و باید تعویض شود.

محل قرارگیری ترموستات آبسردکن

آبسردکن های فامیلی در انواع مختلفی تولید می شوند و محل قرارگیری ترموستات در آن ها یکسان نیست و برای تعمیر آبسردکن فامیلی باید نوع دستگاه را مورد توجه قرار داد. می توان آبسردکن ها را به دو دسته معمولی و دیجیتال تقسیم کرد که تنظیم ترموستات آبسردکن برای هر کدام از آن ها متفاوت است. در ادامه نگاهی به این دو مورد داریم:

  • آبسردکن معمولی: ترموستات آبسردکن معمولی در پشت دستگاه قرار دارد که با یک کاور پوشیده شده است. این پیچ برای تنظیم ترموستات آبسردکن معمولی است.
  • آبسردکن دیجیتال: آبسردکن های نسل جدید دارای پنل دیجیتال هستند و تنظیمات دما از طریق پنل انجام می شود.

شارژ گاز آبسردکن فامیلی

شارژ گاز و تعمیر آبسردکن فامیلی

آبسردکن ها از یک کمپرسور و کندانسور و همچنین گاز مبرد R-134 برای ایجاد سرمایش بهره می گیرد. در صورت خالی شدن گاز آبسردکن، ممکن است چراغ سبز آن خاموش نشود یا اینکه دستگاه یکسره کار کند ولی آب گرم باشد.

وقتی که چراغ سبز دستگاه روشن می ماند یعنی اینکه دستگاه در حال تلاش برای سرد کردن آب است اما نمی تواند این کار را انجام دهد؛ پس این موضوع می تواند دلیل گرم بودن آب آبسردکن هم باشد. تکنسین تعمیر آبسردکن فامیلی پس از بررس دستگاه و یافتن نشتی های احتمالی، شارژ گاز را انجام خواهد داد.

دلیل خالی شدن شارژ گاز آبسردکن

همانطور که اشاره شد، خالی شدن شارژ گاز آبسردکن می تواند یکی از موارد نیاز به تعمیر آبسردکن فامیلی باشد. اگر به هر دلیلی گاز موجود در کمپرسور از دستگاه خارج شود، فرآیند سرمازایی دستگاه دجار اختلال می شود.

خالی شدن شارژ گاز می تواند به دلیل ضربه به بدنه، سوراخ شدن لوله ها، قرار گرفتن دستگاه در جای گرم و همچنین مرور زمان ایجاد شود. برای تعمیر آبسردکن فامیلی در صورت خالی شدن شارژ گاز، باید نوع گاز مورد استفاده در آن را پیدا کرده و سپس اقدام به شارژ دستگاه کرد. نوع گاز مورد استفاده در آبسردکن پشت دستگاه نوشته شده است.

خرابی برد آبسردکن فامیلی 

خرابی برد آبسردکن فامیلی

در برخی از آبسردکن ها، برد الکترونیکی وجود دارد؛ این برد الکترونیکی وظیفۀ صدور فرمان به سایر ارگان های دستگاه را بر عهده دارد.

شناسایی نارسایی های برد و تعمیر آبسردکن فامیلی کاری تخصصی و نیازمند تحربه و تخصص فراوان است، از این رو افراد عادی نمی توانند برد دستگاه را بررسی کنند زیرا احتمال آسیب رسیدن به دستگاه و بدتر شدن وضعیت آن وجود دارد.

نکته پایانی

در این مطلب به تعمیر آبسردکن فامیلی پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد آبسردکن به دلیل خرابی کمپرسور و ترموستات، خالی شدن گاز، یکسره کار کردن و خرابی برد الکترونیکی نیازمند به تعمیر خواهد بود.

شما می توانید برای دریافت خدمات تعمیر آبسردکن به وبسایت یدک تعمیر سر بزنید؛ یدک تعمیر با بیش از بیست سال سابقه در تعمیر انواع لوازم خانگی، قطعات تعمیر شده را تا 90 روز گارانتی خواهد کرد.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان