skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

سر و صدای لوازم سرمایشی می تواند طاقت فرسا شود به ویژه اگر منظور ما از این لوازم، یخچال و آبسرد کن باشد. علت صدای زیاد آبسردکن بیشتر به مواردی همچون تراز نبودن دستگاه، خرابی موتور و عدم قرارگیری صحیح مخزن مربوط است. در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

تراز نبودن آبسردکن

همانطور که گفته شد، ایجاد سر و صدا یکی از رایج ترین ایراد های آبسردکن است. مهمترین علت صدای زیاد آبسردکن تراز نبودن دستگاه بر روی زمین است. در این حالت به دلیل وارد آمدن فشار بیش از حد به دستگاه شاهد ایجاد سر و صدای آن خواهید بود.

برای تراز کردن آبسردکن بر روی زمین باید پایه های آن را اندازه کنید، بیشتر این پایه های قابلیت کوتاه و بلند شدن دارند و از این رو شما می توانید دستگاه را بر روی زمین تراز کنید.

خرابی کمپرسور آبسردکن

خرابی کمپرسور آبسردکن

دیگر موردی که می تواند علت صدای زیاد آبسردکن در نظر گرتفه شود، خرابی کمپرسور دستگاه است. کمپرسور نقش مهمی در به گردش درآمدن گاز آبسردکن دارد.

زمانیکه فشار قابل توجهی به کمپرسور وارد می‌شود، دچار خرابی و فرسایش می‌شود و نتیجه این خرابی نیز بروز صدای زیاد آبسردکن خواهد بود. تعمیر کمپرسور کاری تخصصی است و برای این منظور باید از خدمات تعمیر آبسردکن کمک بگیرید.

نیاز به شارژ گاز آبسردکن

آبسردکن ها برای سرمایش از گاز فریون بهره می گیرند؛ همانطور که اشاره شد کمپرسور، این گاز را در لوله های دستگاه به حرکت در آورده و سبب خنک سازی آب خروجی می شود.

گاز دستگاه ممکن است به دلایلی از جمله خرابی لوله ها، ضربه خوردن و سایر موارد خالی شود که در این شرایط دستگاه یکسره و با سر و صدای زیاد کار می کند اما چیزی خنک نمی شود. با شارژ گاز آبسردکن این مشکل بر طرف می شود.

نیاز به شارژ گاز آبسردکن

 

عدم قرار گیری صحیح مخزن

دیگر علت صدای زیاد آبسردکن به عدم قرارگیری صحیح مخزن روی دستگاه باز می گردد؛ این موضوع زمانی رخ می دهد که شما به دلیل نظافت یا تمام شدن آب، مخزن را از روی دستگاه بردارید.

اگر سر و صدای دستگاه زیاد است، بررسی کنید تا مخزن به درستی روی دستگاه قرار گرفته باشد؛ در بیشتر مواقع سر و صدای دستگاه می تواند به همین دلیل باشد.

خرابی برد آبسردکن

نهایتاً اینکه خرابی برد نیز می تواند علت صدای زیاد آبسردکن باشد. برخی آبسردکن های دیجیتال دارای برد الکترونیکی هستند که  این برد وظیف صدور فرمان به سایر ارگان های دستگاه را برعهده دارد.

اگر برد نتواند ترموستات را فعال کند یا فرمان قطع کمپرسور را صادر کند، طبیعتاً یکسره کار کردن دستگاه و سر و صدای زیاد را در پی دارد. بررسی برد و نارسایی های آن کاری تخصصی و نیازمند تحربه و تخصص فراوان است، از این رو افراد عادی نمی توانند برد دستگاه را بررسی کنند زیرا احتمال آسیب رسیدن به دستگاه و بدتر شدن وضعیت آن وجود دارد.

سر و صدای زیاد آبسردکن به دلیل تراز نبودن

لزوم استفاده صحیح از آبسردکن

به طور کلی استفاده ناصحیح از آبسردکن اصلی ترین علت صدای زیاد آبسردکن خواهد بود. برای این منظور شما باید دستگاه را بر روی درجه های مورد نیاز تنظیم کنید و برای تمیز کردن آن نیز نکات مهم را رعایت کنید که بسیاری از این نکات در دفترچه راهنمای دستگاه آمده است.

بیشتر بدانید: تعمیر شیر آبسردکن

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد علت صدای زیاد آبسردکن صحبت شود؛ همانطور که گفته شد موارد متعددی از خرابی کمپرسور و خالی شدن گاز تا خرابی برد و اشکال در جاگذاری مخزن سبب تولید سر و صدای آب سردکن است که در نهایت همه اینها به بهره‌برداری نادرست از آبسردکن باز می گردد.

از آنجایی که عیب یابی آبسردکن کاری تخصصی است، توصیه می کنیم که دستگاه را نزد مراکز معتبری چون یدک تعمیر ببرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان