skip to Main Content
Rate this post

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات شایع در این دستگاه است. اگر آب وارد شده به ماشین ظرفشویی به خوبی گرم نشود در تمیز کردن ظرف ها مشکلاتی به وجود می آید. آب گرم در ماشین ظرفشویی معمولا از طریق شلنگ شیر آب که در زیر سینک قرار دارد وارد دستگاه می‌شود و در این سیستم بازوهای اسپری، آب را با فشار بر روی ظرف ها پخش می کند. در صورت ایجاد مشکل در کاردکرد دستگاه و قطعات داخلی مانند ترموفیوز و المنت حرارتی مشکلاتی در رابطه با گرم نشدن آب ایجاد می شود که در این صورت نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ایجاد می شود.

در ادامه قصد داریم به چندین مورد از شایع ترین علت های گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: علت پخش نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی

 

در صورت ایجاد مشکل در المنت حرارتی ماشین ظرفشویی، دمای آب ورودی به دستگاه پایین و سرد می‌شود و در این حالت چربی‌های ظروف به‌درستی برداشته نمی‌شوند و لکه‌ها بر روی آنها باقی می‌مانند.

 

نکات مریوط به آب گرم و سرد

اکثر ماشین های ظرفشویی می توانند با استفاده از منبع آب سرد و سپس گرم کردن آن در داخل ماشین کار کنند، اما در صورتی که اگر دستگاه را به منبع آب گرم وصل کنید، این کار می تواند از نظر انرژی و کارایی برای شما بهتر باشد. اگر ماشین ظرفشویی خود را به منبع آب سرد وصل کرده اید ، به احتمال زیاد مشکل گرم نشدن آب دستگاه به دلیل خرابی المنت و یا ترموستات دستگاه خواهد بود. در ضمن حتما توجه داشته باشید که، اگر ماشین ظرفشویی را به منبع آب گرم وصل کرده اید، دستورالعمل های مربوط به دستگاه را حتما مد نظر داشته باشید و دقت کنید که دمای آب از حداکثر میزان بیشتر نشود.

 

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل سوختن ترموفیوز

 

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی

 

در صورت سوختن قطعه ترموفیوز باید به تعویض آن اقدام کنید. اگر در قطعه ترموفیوز دستگاه اختلالی ایجاد شود، باعث کاهش دمای آب در ماشین ظرفشویی می شود. کارایی فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی، کنترل دمای آب می باشد.

 

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل معیوب بودن تایمر

 

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی

 

اگر برد ماشین ظرفشویی از کار بیفتد، سبب عملکرد ناقص دستگاه و مشکل آبگیری در ماشین ظرفشویی می‌شود. در ضمن باید خاطر نشان کرد که خراب شدن برد ماشین ظرفشویی به دلیل نوسانات برق ممکن است ایجاد می شود. از آنجا که تایمر جزو  قطعات اصلی و مهم در ماشین ظرفشویی است و وظیفه صدور فرمان‌های اصلی شستشو را دارد، عملکرد ناقص آن می تواند سبب آسیب رسیدن به سایر قسمت‌های دستگاه شود.

 

اگر قطعاتی مانند خازن‌ها سوخته باشند، حتماً باید برد ماشین ظرفشویی عوض شود در این صورت حتماً با یک تعمیرکار با تجربه ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

 

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل معیوب بودن سیستم المنت حرارتی

 

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی

 

در صورت ایجاد مشکل در المنت حرارتی ماشین ظرفشویی، دمای آب ورودی به دستگاه پایین و سرد می‌شود و در این حالت چربی‌های ظروف به‌درستی برداشته نمی‌شوند و لکه‌ها بر روی آنها باقی می‌مانند.

از آنجا که بررسی المنت حرارتی و یا تعویض آن، نیاز به دانش تخصصی دارد. توصیه می شود که حتماً با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

 

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی سنسورهای داخلی

در صورت خراب شدن سنسورهای داخلی، فرمان گرم کردن آب به برد و المنت صادر نمی شود و در نتیجه این اتفاق باعث عدم تشخیص دمای مناسب شستشو می‌شود.

 

نکاتی برای استفاده بهینه از دستگاه

 

  • فاصله زمانی را رعایت کنید

در این روش توصیه می شود که به طور پیاپی از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. بهتر است که بین هر برنامه شستشو حداقل 3 ساعت به دستگاه استراحت دهید.

 

  • جرم گیری دستگاه به صورت ماهیانه

برای این روش می توانید جرمگیر ماشین ظرفشویی تهیه کنید. و به صورت مداوم هر ماه یکبار دستگاه را جرم گیری کنید.

 

  • فیلتر ظرفشویی را تمیز کنید

بهتر است که ظروف را تا جایی که امکان دارد قبل از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی تمیز کنید. تا از ورود اجسام سخت به داخل هیت پمپ ظرفشویی جلوگیری شود. پس توصیه می شود که به صورت مرتب و دوره ای فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

 

خدمات قابل ارائه برای تعمیر ماشین ظرفشویی

شرکت یدک تعمیر با در اختیار داشتن تعمیرکاران با تجربه ارائه دهنده خدمات تعمیراتی در زمینه انواع لوازم خانگی با مزایای زیر است:

  • استفاده از قطعات اصل و شرکتی برای تعمیر انواع ماشین ظرف شویی
  • تعمیر دستگاه در محیط منزل و یا مکان مورد نظر شما
  • ارائه گارانتی و ضمانت برای انجام کلیه تعمیرات
  • استفاده از تعمیرکاران و استادکاران با تجربه برای انجام کلیه تعمیرات

 

اگر در قطعه ترموفیوز دستگاه اختلالی ایجاد شود، باعث کاهش دمای آب در ماشین ظرفشویی می شود. کارایی فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی، کنترل دمای آب است.

 

بیشتر بدانید: راهنمای تعمیر دستگاه ماشین ظرفشویی

 

نتیجه گیری

گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی دارد که ممکن است در اثر خرابی قطعات داخلی دستگاه مانند سوختن ترموفیوز، معیوب بودن تایمر، معیوب بودن سیستم المنت حرارتی و غیره ایجاد شود. در صورت بروز این مشکلات نگران نباشید، شما می توانید با استفاده از خدمات تعمیراتی حرفه ای به رفع اینگونه مشکلات اقدام کنید. در ضمن شایان ذکر است که در صورت خرابی قطعات داخلی دستگاه خود اقدام به باز کردن دستگاه نکید زیرا ممکن است به قسمت های دیگر آن آسیب وارد کنید. بنابراین توصیه می شود که با یک تعمیر کار با تجربه و آشنا با برند تماس بگیرید.

شرکت یدک تعمیر با در اختیار داشتن تعمیرکاران با تجربه ارائه دهنده خدمات تعمیراتی در زمینه انواع لوازم خانگی است. شما می توانید برای بهره مندی از این خدمات با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان