skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

نشتی آب از آبسردکن یکی از مشکلات شایع در آبسردکن های اداری است که معمولا با گذشت زمان برای اغلب برندها اتفاق می افتد.

عدم رعایت نکات نگهداری و استفاده صحیح دلیل اصلی بروز این اتفاق است. اما جای نگرانی نیست این مشکل نیز همانند سایر موراد در یدک تعمیر قابل برطرف شدن است.

یدک تعمیر، تعمیرگاه تخصصی انواع برندها و مدل های آبسردکن اداری است که تعمیر آبسردکن را با گارانتی 90 روزه به شما ارائه می دهد. در ادامه مطلب به عیب یابی و بررسی علت نشتی آب از آبسردکن پرداخته شده است.

بیشتر بدانید: چرا آبسردکن آب را خنک نمی کند؟

علت نشتی آب از آبسردکن

1. نشتی آب از آبسردکن به دلیل سرریز شدن آبریز

نشتی آب از آبسردکن به دلیل سرریز شدن آبریز

یکی از دلایل نشتی آب در آبسردکن های تازه خریداری شده، سر ریز شدن سینی زیر شیر های آب سردکن است. به عنوان اولین قدم آن را بررسی کرده و در صورت پر بودن آن را خالی کنید.

2. بسته نبودن پیچ پشت درب آبسردکن

در پشت دریچه عقبی آبسردکن یک پیچ کوچک نقره ای تعبیه شده که هدف کارگذاری آن تخلیه آب است. این پیچ بایستی به درستی آب بندی شده باشد تا از نشتی آب جلوگیری کند. اگر این پیچ به درستی بسته نشده باشد با مشکل نشتی آب مواجه خواهید شد.

3. منبع پلاستیکی و استیل آبسردکن

منبع پلاستیکی و استیل آبسردکن

وجود درز و یا ترک در منبع پلاستیکی و با استیل آبسردکن، دلیل دیگر نشتی است. همچنین اگر این منبع به درستی عایق نشده باشد باعث نشتی خواهد شد. اگر درز و ترک قابلیت ترمیم را نداشت، حتما در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

4. نشتی آب از آبسردکن به دلیل بالا رفتن فشار آب

گاهی درنتیجه گرفتگی لوله ها و یا گرم شدن برقی قطعات، فشار آب افزایش پیدا می کند. در این حالت آب به بیرون از دستگاه تراوش کرده و نشتی آب رخ می دهد.

5. ضعیف بودن اتصالات

گاهی در مسیر اصلی ورود آب و در قسمت اتصالات درز هایی بوجود آمده و یا پیچ ها شل شده اند. این ایرادات به راحتی با محکم کردن اتصالات و یا تعویض آنها قابل رفع شدن است.

6. نشتی آب از آبسردکن به دلیل گرفتگی لوله ها

دلیل عمده دیگر برای نشتی آب، گرفتگی لوله ها است. این انسداد اغلب در نتیجه تجمع رسوبات رخ می دهد. این مشکل در مناطقی که آب شهری دارای املاح بالایی است شایع می باشد.

برای رفع آن کافیست تا محلول آب و سرکه در داخل لوله های آبسردکن ریخته شود. با جریان یافتن این محلول در مسیر لوله ها هرگونه رسوب و گرفتگی برطرف می شود.

7. چکه کردن شیرهای آبسردکن

چکه کردن شیرهای آبسردکن

با گذشت زمان و در اثر استفاده مداوم، معمولا اتصالات شیرهای آبسردکن هرز رفته و یا شل می شود. به همین دلیل با مشکل چکه کردن آب از آنها مواجه خواهید شد. این اتفاق باعث می شود تا آبریز آبسردکن خیلی سریع پر شده و سر ریز کند. با تعویض شیرهای آب سرد و گرم این مشکل نیز قابل رفع شدن است.

بیشتر بدانید: ۷ نکته برای نگهداری از آبسردکن

بطورکلی آبسردکن دستگاهی با عملکرد حساس است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. همانطور که متوجه شدید اغلب مواردی که منجر به مشکل نشتی آبسردکن می شود با تعویض قطعات قابل رفع شدن است.

بسیار مهم است که شرکت تعمیراتی که از آن برای عیب یابی دستگاه خود کمک گرفته اید، تعویض قطعات را با ضمانت برای شما انجام دهد.

اگر قطعه تعویضی از برندهای متفرقه و یا فیک باشد به دلیل عدم تطابق با مشخصات آبسردکن شما، میتواند باعث ایجاد مشکلات جدید شود. همچنین قطعات کهنه و قدیمی نیز اگرچه هزینه کمتری را در بر دارند اما خیلی زود شما را با مشکلات قبلی مواجه می سازند.

شرکت یدک تعمیر، ناحیه تعمیر شده آبسردکن و همچنین قطعات تعویضی آن را تا 90 روز گارانتی می کند. طی این مدت چنانچه مشکلی پیش بیاید بطور کاملا رایگان پشتیبانی می شود.

امکان تعمیرآبسردکن در منزل و یا محل کاری شما نیز از دیگر خدمات ارزنده این شرکت است. بنابراین دیگر نیازی به مراجعه حضوری و جابجایی دستگاه نیست. سرویسکاران یدک تعمیر در اسرع وقت در محل شما حاضر می شوند.

برای درخواست خدمات تعمیر آبسردکن که نشتی آب دارد می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس گرفته و یا فرم آنلاین درخواست خدمات را پر کنید. کارشناسان ما در بخش پذیرش در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان