skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از جاروبرقی های امروزی دارای یک چراغ قرمز هستند که در اکثر موارد خاموش است و روشن شدنش پیام خاصی دارد؛ اگر برای شما سؤال پیش آمده که علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی چیست؟ این متن برای شماست.

به طور کلی علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی به مواردی چون کثیفی قیلتر، پر شدن کیسه، گرفتگی راه برس و در یک کلام کند شدن مکش جاروبرقی مربوط می شود. البته در برخی از موارد نیز خرابی دستگاه مطرح است که در این صورت به عیب یابی و تعمیر جاروبرقی نیاز خواهد بود.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی چیست؟

اقدام ابتدایی برای شناسایی علت روشدن شدن چراغ قرمز در جاروبرقی این است که ببینید کیسه جاروبرقی و فیلتر از آلودگی‌ها یا گرد و غبار مسدود نشده باشد.

در صورت کثیف بودن فیلتر جاروبرقی، آلاینده‌ها را حذف کرده و فیلتر را پاکسازی نمایید. پس از پاکسازی کیسه و فیلتر، برس را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی بر سر راه آن وجود نداشته باشد.

بیشتر بدانید: دلیل کم شدن مکش جاروبرقی

علت گرمای بیش از حد جاروبرقی

گرمای بیش از حد جاروبرقی

یکی از احتمال‌برانگیزترین دلایل روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی، افزایش ناگهانی و بیش از حد معمول دما است. اگر جاروبرقی به مدت زمان طولانی کار کرده باشد یا وجود مانعی لوله آن را مسدود کرده باشد، ممکن است دمای آن به مقدار زیادی افزایش یابد و چراغ قرمز به چشمک زدن بپردازد.

برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود جاروبرقی را خاموش کرده و قبل از روشن کردن مجدد، اجازه داده شود تا به حالت خنکی بازگردد سپس با بررسی خرطومی و فیلتر به دنبال علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی باشید.

کاهش مکش جاروبرقی

هنگامی که چراغ قرمز روی نمایشگر جاروبرقی روشن می‌شود، توصیه می‌شود تا فیلترها را مورد بررسی قرار دهید، زیرا این نشانگر به کاهش قدرت مکش دستگاه اشاره دارد.

برای این کار می‌توانید به‌سادگی فیلتر را جدا و بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود. البته به یاد داشته باشید که علت روشن شدن چراغ قرمز جاروربرقی بسته به نوع مدل جاروبرقی شما متغیر باشد.

علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی کثیف شدن فیلتر

تعویض فیلتر جاروبرقی

همچون علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی، تعویض فیلتر نیز برای همه مدل ها یکسان نیست. برای تعویض فیلتر، ابتدا محفظه فیلتر را که معمولاً در پشت جاروبرقی قرار دارد، پیدا کنید. پس از خارج کردن فیلتر، قبل از نصب فیلتر جدید، آن را به‌طور کامل تمیز کنید.

برای پاکسازی فیلتر، آن را از جاروبرقی جدا کرده و با آب سرد شسته تا تمامی آلاینده‌ها و ذرات پاک شوند. پس از خشک شدن فیلتر، آن را دوباره در جاروبرقی نصب کرده و دستگاه را روشن کنید.

پر شدن کیسه جاروبرقی و روشن شدن چراغ قرمز

یکی از دلایل دیگری که ممکن است علت روشن شدن چراغ قرمز در جاروبرقی شود، پر شدن کیسه است. با تعویض یا تمیز کردن کیسه، احتمالاً مشکل حل شود.

وقتی که پاکت جاروبرقی پر می‌شود، فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می‌شود، که ممکن است منجر به نیم‌سوز شدن موتور و حتی سوختن موتور جاروبرقی شود.

مسدودی رول برس و لوله جاروبرقی

یکی از اجزاء که معمولاً با مشکلات گرفتگی همراه است و ممکن است علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی شود، رول برس است. پس از تمیز کردن کیسه و فیلتر، رول برس را بررسی و در صورت لزوم آن را به‌طور کامل تمیز کنید.

مشکل گرفتگی شاید برای لوله جاروبرقی نیز اتفاق بیفتد، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که لوله مسدود نشده باشد.

اختلال در منبع تغذیه و خرابی موتور جاروبرقی

اختلال در منبع تغذیه و خرابی موتور جاروبرقی

اگر کیسه و فیلتر در وضعیت مناسبی قرار دارند و رول برس نیز خالی از زباله و نخاله است، ممکن است علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی مرتبط با اختلال در منبع تغذیه دستگاه باشد.

برای این منظور بررسی کنید که دوشاخه (Prise) به‌طور ایمن در پریز قرار گرفته باشد. همچنین، سیم برق باید برای اطمینان از عدم وجود آسیب چک شود.

اگر به نظر می‌رسد منبع تغذیه به‌درستی عمل می‌کند، دلیل روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی ممکن است به عیب در کارکرد موتور دستگاه باشد. در چنین حالتی، توصیه می‌شود با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید.

نکته پایانی

در این مطلب به علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد علت بروز این مورد بسته به برند و مدل جاروبرقی متفاوت اما بیشتر مربوط به سیستم مکش جاروبرقی است.

شما می توانید برای عیب یابی و تعمیر جاروبرقی و بهره مندی از خدمات معتبر از یدک تعمیر کمک بگیرید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان