skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها که حجم وسیعی از کف خانه ها سرامیکی شده است، بخارشو نیز در کنار جاروبرقی به یکی از ابزارهای اصلی نظافت در خانه بدل شده است.

این وسیله به دلیل کار با آب دچار رسوب گرفتگی میشود. در این مقاله قصد داریم رسوب زدایی بخارشوی دلونگی را مورد بررسی قرار بدهیم.

از کجا بفهمیم بخارشو دچار رسوب شده است؟

پیش از آنکه به رسوب زدایی بخارشوی دلونگی بپردازیم، ممکن است این سوال برایتان ایجاد شده باشد که اصلا چطور بفهمیم بخار شود دچار رسوب شده است؟

اگر مدتی است که مثل قبل بخار از بخارشو خارج نمی شود، یعنی که دچار جرم گرفتگی شده است. با توجه به کیفیت آب شهری چنین اتفاقی اصلا دور از انتظار هم نیست.

فرقی نمی کند که بخارشوی شما از چه برندی باشد؛ این موضوع به راحتی قابل حل است. در ادامه کارهایی که برای رسوب زدایی بخارشوی دلونگی باید انجام شود را از نظر می گذرانید.

مراحل رسوب زدایی بخارشوی دلونگی

برای رسوب زدایی بخارشوی دلونگی به سرکه سفید نیاز دارید. در نظر بگیرید که دستگاه باید از برق کشیده شده باشد.  سپس مخزن آب بخارشو را جدا کرده و آب آن را خالی کنید.

سرکه سفید را به صورت برابر با مقدار آب مخلوط کنید، در مخزن دستگاه بریزید و آن را روشن کنید تا محتویات مخزن به طور کامل تخلیه شود. پس از این، باید مخزن را شست و شو دهید تا جرم باقی مانده خارج شود.

بیشتر بدانید: ۶ علت بخار ندادن بخارشوی

رسوب زدایی برای دیگر برندها

برای برخی دیگر از برندها نیز می توان از جوش شیرین جهت رسوب زدایی استفاده کرد. نحوه استفاده نیز شبیه به استفاده از سرکه برای رسوب زدایی بخارشوی دلونگی است. با این تفاوت که باید 50 گرم جوش شیرین را به یک لیتر آب اضافه کرده و در مخزن بریزید.

سپس دستگاه را روشن کنید و پس از بخار دادن، آن را برای مدت سه-چهار ساعت خاموش نگهدارید. در نهایت محلول را تخلیه کرده و مخزن را شستشو دهید. گاهی نیاز است برای جرم گیری بهتر این کار را چند بار انجام بدهید.

رسوب زدایی از شلنگ

دیگر نکته ای که برای رسوب زدایی بخارشوی دلونگی و سایر برندها باید در نظر بگیرید، تمیز کردن شلنگ است زیرا گاهی اوقات رسوب درون شلنگ نیز ایجاد می شود.

برای رسوب زدایی و تمیز کردن شیلنگ بخارشو ابتدا باید آن را از بدنه دستگاه جدا کنید. سپس شیلنگ را با فشار آب شست و شو دهید تا جرم ها خارج شود.

چه کنیم که دستگاه دچار جرم گرفتگی نشود؟

در کنار رسوب زدایی بخارشوی دلونگی می توان اقداماتی را به کار بست که نیاز به رسوی زدایی از بخارشو کمتر شود یا اینکه اصلا دستگاه کمتر دچار جرم گرفتگی شود.

مهمترین کار این است که پس از هربار استفاده از دستگاه، مخزن آن را خالی کرده و با بشویید. سپس چند ساعتی، درب مخزن را را باز بذارید تا داخل آن کامل خشک شود.

در کنار این اقدامات، سعی کنید از محلول های شوینده کمتر استفاده کنید زیرا سبب خوردگی و آسیب ب مخزن و لوله ها می شود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که استفاده از آب بدون املاح، همچون آب معدنی و مقطر بسیار به جلوگیری از رسوب گیری دستگاه شما کمک می کند.

بیشتر بدانید: ۵ علت بخار ندادن بخور سرد

نکته پایانی

اگر راهنمای رسوب زدایی بخارشوی دلونگی نتوانست بخاردهی دستگاه شما را به حالت اول بازگرداند نگران نباشید! می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

کلیه خدمات تعمیر و تعویض قطعات در این مرکز با ضمانت ۹۰ روز به مشتریان ارائه می شود. اگر طی مدت مذکور مشکل مشابهی برای دستگاه به وجود بیاید به رایگان برطرف خواهد شد.

هزینه های تعمیر کاملاً مورد تایید نهادهای نظارتی بوده و بر اساس نرخنامه اتحادیه تعیین می‌شود و برای تمامی خدمات نیز فاکتور رسمی صادر خواهد شد.

 

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان