skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

شاید برای شما هم پیش آمده که با سوختن و خشک شدن غذا در مایکروفر مواجه شده باشید. این اتفاق به دلیل رخ می دهد. دلیل اول به خاطر اشتباه شما در تنظیم زمان پخت، خشک بودن ظرف غذا یا استفاده از ظرف نامناسب رخ می دهد.

اما در حالت دوم خشک شدن غذا در مایکروفر به خاطر خرابی قطعات داخلی و همچنین اشکال در صفحه کلید مایکروفر رخ می دهد. در ادامه مفصل تر به این دلایل پرداخته ایم.

تنظیم اشتباه زمان پخت

یکی از دلایل خشک شدن غذا در مایکروفر، تنظیم اشتباه زمان دستگاه یا درجه حرارت غلط است که سبب سوختن غذا یا خشکی آن می شود.

توصیه می شود نگاهی به درجه نحوه پخت و پز غذا و درجات اعلام شده در دفترچه دستگاه داشته باشید. با این حال اگر به دستگاه خود اشراف دارید و همان غذای روتین و همیشگی دچار خشکی و سوختگی می شود، شاید پای اشکالی سخت افزاری در میان باشد و به خدمات تعمیر مایکروفر نیاز داشته باشید.

خرابی قطعات مایکروفر و خشک شدن غذا

خرابی قطعات مایکروفر و خشک شدن غذا

خشک شدن غذا در مایکروفر می تواند نشان از در آستانه خراب شدن قطعات مایکروفر باشد؛ مایکروفرها برای تولید حرارت لازم جهت پخت و پز و گرم کردن از قطعاتی کلیدی همچون مگنترون، ترانس، برد و دیود بهره می گیرند.

خرابی مگنترون یا ترانس ماکروفر می تواند مستقیماً بر کیفیت پخت و پز غذا تأثیر بگذارد. در صورتی که به این موضوع مشکوک هستید یا اگر سر و صدای غیر عادی از دستگاه خود می شنوید توصیه می شود که با خدمات تعمیر مایکروفر تماس بگیرید.

خرابی سینی و خشک شدن غذا در مایکروفر

اگر سینی مایکروفر به خوبی نچرخد، می تواند منجر به سوختگی یا خشک شدن غذا در مایکروفر شود. سیستم سینی مایکروفر از موتور، کوپلینگ، ریل و صفحه تشکیل شده است.

اشکال در هرکدام از این قطعات می تواند در چرخش سینی اختلال ایجاد کند. به عنوان مثال اگر موتور سینی مایکروفر خراب شود، سینی به خوبی نخواهد چرخید و در نتیجه یک طرف غذا دچار سوختگی و خشکی خواهد شد.

خرابی سینی و خشک شدن غذا در مایکروفر

عدم وجود رطوبت در غذا

اشعۀ مایکروفر با ایجاد ارتعاش در مولکول‌ های آب و مایعات آن را گرم می کند. در نتیجه جهت جلوگیری از خشک شدن غذا در مایکروفر باید رطوبت کافی وجود داشته باشد. این نکته را در نظر بگیرید که هر چه رطوبت مواد غذایی بیشتر باشد، غذا سریعتر گرم می شود.

استفاده از ظروف نامناسب

استفاده از ظروف نامناسب نقش مهمی در خشک شدن غذا در مایکروفر دارد؛ ظروف فلزی و آلومینیومی به هیچ عنوان مناسب مایکروفر نیستند و نخستین اتفاقی که به دنبال استفاده از این ظروف رخ می دهد، جرقه ضد ماکروفر و سر و صدای عجیب از آن خواهد بود.
به کارگیری ظروف مخصوص مایکروفر ضمن جلوگیری از جرقه زدن، از خشک شدن و سوختن غذای شما جلوگیری می کند.

خرابی و گیر کردن دکمه‌های مایکروفر

خراب شدن و گیر کردن دکمه‌ها یکی از مشکلات رایج و متداول در مایکروفرها به شمار می رود. این مشکل به مرور زمان و به دلیل کاهش عمذ مفید دستگاه یا استفاده نادرست از آن رخ می دهد!

اگر یکی از دکمه‌های مایکروفر دچار خرابی شده باشد، با یکبار فشردن آن ممکن است چند بار فشرده شود و همین موضوع دستور پخت اشتباه را سبب می شود و در نتیجه باعث خشک شدن غذا در مایکروفر خواهد شد.

البته این احتمال به نسبت سایر موارد کمتر است و در صورت بروز مشکل در پنل یا صفحه کلید مایکروفر این بخش نیز قابل تعمیر خواهد بود.

خرابی و گیر کردن دکمه‌های مایکروفر

چه زمانی به تعمیرات نیاز داریم؟

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، اگر به تعداد دفعات زیادی با مشکل سوختن و خشک شدن غذا در مایکروفر روبرو شده اید، جای شکی وجود ندارد که ماکروفر شما خراب شده است.

توصیه می شود خودتان از باز کردن دستگاه خودداری کنید زیرا علاوه بر خطر برق گرفتگی به دلیل وجود قطعات پر ولتاژ (حتی در صورت خاموش بودن دستگاه) احتمال خراب‌تر شدن دستگاه نیز وجود دارد.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد خشک کردن غذا در مایکروفر صحبت شود. شما می توانید برای تعمیر ماکروفر خود از خدمات شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان