skip to Main Content
Rate this post

لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال یکی بخش های حساس جاروبرقی به شمار می رود؛ این قطعه به مرور زمان پاره یا سوراخ می شود و نیازمند تعویض یا تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال خواهید بود.

در برخی از موارد تعمیر جاروبرقی را خودتان می توانید انجام دهید از جمله در مورد تعمیر یا تعویض لوله خرطومی جاروبرقی؛ در ادامه بیشتر به نحوۀ تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال پرداخته ایم.

آیا تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال به صرفه است؟

پیش از پرداختن به نحوه تعویض و تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال، باید ببینیم که آیا خرطومی ارزش تعمیر را دارد یا خیر؟ برای بررسی این موضوع ابتدا لوله را از جاروبرقی جدا کرده و آن را به 6 قسمت مساوی فرض کنید.

  • پارگی در ابتدا و انتهای لوله جاروبرقی: اگر پارگی لوله خرطومی در بخش‌های ۱ و ۶ یا همان ابتدا و انتهای لوله رخ داده باشد، تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال ارزش دارد.
  • پارگی در بخش های میانی: اگر پارگی لوله خرطومی در بخش‌های ۲، ۳، ۴، ۵ می‌باشد، توصیه می‌کنیم به جای تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال، آن را تعویض کنید زیرا ارتفاع لوله خرطومی کاهش خواهد یافت و جاروزدن را برای شما با مشکل مواجه خواهد کرد.

فارغ از جنس ساخت لوله جاروبرقی، آن ها مستعد پارگی هستند؛ اکنون که با ارزشمند بودن لوله خرطومی جاروبرقی آشنا شده اید و می‌ توانید به سادگی تشخیص دهید که آیا لوله خرطومی شما دارای ارزش تعمیر است یا خیر، بهتر است با نحوه تعویض و تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی آشنا شوید.

بیشتر بدانید: علائم سوختن موتور جاروبرقی

آیا تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال به صرفه است؟

چگونگی تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال

همانطور که اشاره شد در برخی موارد آسیب وارد شده به لوله خرطومی به نحوی است که به جای تعویض باید به سراغ تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال بروید.

توصیه می کنیم اگر وقت کافی جهت انجام این پروسه را ندارید، به مراکز تعمیر جاروبرقی مراجعه کنید و از آنها بخواهید لوله خرطومی جاروبرقی را برای شما تعویض کنند ولی اما اگر وقت کافی برای این کار دارید، کارهای زیر را برای تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال انجام دهید:

  1. ابتدا لوله خرطومی را از بدنه جاروبرقی جدا کنید.
  2. قسمت پاره شدن لوله خرطومی را شناسایی کنید.
  3. برخی از لوله ها با پیچ به زانویی وصل هستند و برخی دیگر را باید درون زانویی پیچاند. در هر صورت لوله را از زانویی خارج کنید.
  4. با استفاده از کاتر قسمت آسیب دیده را جدا کنید.
  5. قسمت سالم را مجدد داخل زانویی قرار داده و آن را به بدنه جارو متصل کنید.

نحوه تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال

چگونگی تعویض لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال

اگر تعمیر خرطومی جاروبرقی ناسیونال امکان‌پذیر نباشد باید آن را تعویض کنید؛ برای این کار توصیه می شود یک بخش یا کل لوله را با خود به تعمیرگاه ببرید و مشابه آن را تهیه کنید یا اینکه لوله را به همراه زانویی از کوپلینگ دستگاه جدا کرده و با خود به تعمیرگاه ببرید تا ضمن خرید لوله جدید، آن را برای شما تعویض کنند.

آیا خرطومی خراب به جاروبرقی آسیب می رساند؟

آیا خرطومی خراب به جاروبرقی آسیب می رساند؟

بی شک بله. لوله خرطومی یکی از قطعات مهم جاروبرقی برای انتقال مکش است، ضمن اینکه ذرات گرد و غبار را هم به داخل مخزن می کشاند. همانطور که اشاره شد این لوله پس از اتمام عمر مفید یا بهره‌برداری نادرست، دچار پارگی، فرسودگی و خرابی می شود.

استفاده از لوله پاره یا سوراخ شده می تواند جاروبرقی شما را دچار خرابی هایی از جمله سوختن موتور یا کم شدن مکش جاروبرقی کند که هزینه آن از تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال یا تعویض آن بسیار بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید که در صورت خرابی لوله فشار بیشتری به موتور برای مکش وارد می شود.

نکته پایانی

در این مطلب به نحوۀ تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ناسیونال پرداختیم؛ همانطور که گفته شد برای این کار لازم است لوله را از دستگاه و زانویی جدا کرده، قسمت معیوب را شناسایی و با کاتر جدا کرده و آن را مجدد به زانویی و دستگاه متصل کنید.

شما می توانید برای دریافت انواع خدمات تعمیر جاروبرقی از یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر با بیش از 20 سال سابقه تعمیب جاروبرقی و سایر لوازم خانگی آماده خدمات رسانی به شما با گارانتی 90 روزه قطعه تعمیر شده است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان