skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

غذاسازها از جمله لوازم خانگی کوچک به شمار می روند که می توانند مواد اولیه بسیاری از غذاها را فراهم کنند. فیلیپس یکی از برندهای تولید غذاساز است و ممکن است در طول استفاده به خدمات تعمیر غذاساز فیلیپس نیاز داشته باشید.

هر وسیله برقی از جمله غذاساز دارای عمر مفید خاصی است که بسته به شرایط استفاده، تعداد دفعات استفاده و همچنین جنس آن متفاوت خواهد بود که در صورت خرابی به تعمیر غذاساز نیاز است.

مواردی همچون روشن نشدن دستگاه، خاموش شدن ناگهانی، صدا دادن، جرقه زدن و انتشار بوی سوختگی نیازمند عیب یابی و تعمیر غذاساز فیلیپس است.

تعمیر غذاساز فیلیپس؛ خاموش شدن ناگهانی

بهتر است موضوع نیاز به تعمیر غذاساز فیلیپس را با اشکال خاموش شدن آن شروع کنیم؛ در این مورد احتمال دارد که دستگاه داغ کرده باشد و به منظور جلوگیری از بروز آسیب، به طور اتوماتیک خاموش میشود. در صورت رخ دادن این مشکل حدود یک ربع به دستگاه استراحت دهید.

اگر دستگاه خاموش و روشن می شود احتمالاً کابل قطع شده است؛ همچنین اگر خاموش شدن ناگهانی با بوی سوختگی همراه بوده است این احتمال وجود دارد که موتور سوخته باشد. در هر صورت عیب یابی این مشکل کار شما نیست و باید آن را به متخصص تعمیر غذاساز فیلیپس بسپارید.

بیشتر بدانید: چرا غذاساز کار نمی کند؟

تعمیر غذاساز فیلیپس؛ خاموش شدن ناگهانی

علت جرقه زدن غذاساز فیلیپس

مهمترین موضوع درباره عیب یابی و تعمیر غذاساز فیلیپس برای چرقه زدن این است که ببینیم این جرقه از کجا خورده است. اگر این جرقه از سمت اتصال سیم به دستگاه باشد احتمالاً کابل دچار مشکل شده است.

اگر این جرقه از داخل دستگاه و سمت موتور آن زده می شود خرابی متوجه زغال های دستگاه است و احتمالاً زغال کوتاه شده یا فشار فنر آن کم شده باشد.

علاوه بر این احتمال لق شدگی بلبرینگ، باریک شدن شفت آرمیچر یا فنر پشت زغال و همچنین کنده شدن تیغه کلکتور یا خرابی بالشتگ وجود دارد که تمامی این موارد باید توسط یک تعمیرکار مجرب بررسی شود.

علت روشن نشدن غذاساز فیلیپس

بالاتر و در ابتدا به خاموش شدن ناگهانی غذاساز اشاره کردیم و راهکار تعمیر غذاساز فیلیپس برای این مشکل را هم گفتیم. اما اگر غذاساز روشن نشود باید چه کرد؟ در این رابطه باید پیش از هرچیز وضعیت پریز برق را با یک فازمتر چک کنید و اگر سالم بود شاید اشکال از کابل یا سیم رابط دستگاه باشد.

دلیل دیگر روشن نشدن غذاساز فیلیپس میتواند وجود مشکل در میکروسوئیچ غذاساز باشد. علاوه بر آن خرابی زغال دستگاه باشد که و قطعات قرار گرفته بین زغال و کلکتور دستگاه نیز ممکن است سبب خرابی دستگاه شده باشند.

علت روشن نشدن غذاساز فیلیپس

خرابی سیم برق غذا ساز فیلیپس

در جای جای متن بالا به کابل اشاره کردیم؛ در حقیقت یک پای درخواست برای تعمیر غذاساز فیلیپس به خرابی کابل بر می گردد. کابل برق اکثر لوازم آشپزخانه بسیار ضعیف‌‌تر از چیزی هستند که به نظر می‌رسند و بسیار مستعد قطع شدن هستند.

اگر سیم برق به‌طورکلی قطع شود، غذاساز فیلیپس روشن نخواهد شد و به خدمات تعمیر برای غذاساز فیلیپس نیاز خواهید داشت. توجه کنید اگر سیم اتصالی دارد یا تا حدی آسیب دیده است باید حتماً تعویض شود زیرا ممکن است با یک اتصال کوتاه موتور یا برد را بسوزاند.

علت نچرخیدن تیغه غذاساز فیلیپس چیست؟

گاهی موتور دستگاه روشن است اما تیغه نمیچرخد؛ بسته به مدل غذاساز، این مشکل علت های متفاوت دارد. اگر دستگاه از مدل تسمه دار باشد میتواند بخاطر خرابی یا در رفنگی تسمه باشد. اگر دستگاه بدون تسمه باشد، می تواند به علت خرابی یا سائیدگی چرخ دنده های غذاساز باشد.

در هر دو حالت برای تعمیر غذاساز فیلیپس که با نچرخیدن تیغه مواجه است باید از تعمیرکاران متبحر کمک بگیرید.

سوختن موتور غذاساز فیلیپس

همه موارد بالا یک طرف و سوختن موتور غذاساز یک طرف. در این حالت دستگاه شما دیگر کار نخواهد کرد و  احتمالاً باید یک دستگاه جدید خریداری کنید زیرا معمولاً تعمیر موتور به صرفه نیست، البته این مورد پس از عیب یابی متخصص تعمیر غذاساز فیلیپس مشخص خواهد شد.

شناسائی علائم سوختن موتور برای بسیاری آسان است؛ اگر دستگاه تان حین کار ناگهان متوقف شد و کمی بعد نیز بوی سوزش و مقداری دود منتشر شد، احتمال دارد که موتور دستگاهتان سوخته است. گاهی اوقات نیز موتور نیم سوز می شود که این مورد پس از بررسی فنی مشخص میشود.

علت نچرخیدن تیغه غذاساز فیلیپس چیست؟

رفع سر و صدا دادن غذاساز فیلیپس

آخرین موردی که در زمیه تعمیر غذاساز فیلیپس باید به آن اشاره کنیم بلند شدن صدای بلند از دستگاه است. به طور کلی غذاسازها دارای سر و صدای زیادی هستند ولی اگر این صدا، بلند و غیرعادی باشد دستگاه باید بررسی شود.

مشکل سر و صدای غیرعادی دستگاه عموماً به قطعات مکانیکی آن ارتباط پیدا می کند. ممکن است که بلبرینگ ها و بوش خراب شده باشد.

بیشتر بدانید: تعمیر غذاساز کنوود

نکته پایانی

در این مطلب به عیب یابی و تعمیر غذاساز فیلیپس پرداختیم؛ همانطور که مشخص شد غذاساز به دلایلی همچون خرابی موتور، سر و صدا، عدم حرکت تیغه و روشن نشدن به تعمیرات نیاز پیدا خواهد کرد و در صورت خراب شدن آن ناگزیر به کمک گرفتن از مراکز معتبر تعمیراتی هستید.

شما می توانید برای رفع خرابی غذاساز خود از شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی و تعمیر غذاساز در انواع برند های موجود در بازار است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان