skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

شرکت آزمایش یک شرکت لوازم خانگی قدیمی در ایران است که اگرچه در یکی دو دهه اخیر کم فعالیت شده ولی تولیداتش از جمله جاروبرقی های آزمایش هنوز در برخی خانه ها موجود است از این رو به ارائه خدمات تعمیر جاروبرقی آزمایش پرداخته ایم.

به طور کلی خدمات تعمیر جاروبرقی شامل رفع خرابی موتور، تعمیرات بدنه و شلنگ، رفع ایراد سیم کشی و سیم جمع کن دستگاه و مواردی از این دست می شود که خدمات تعمیر جاروبرقی آزمایش نیز شامل این موارد است.

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی آزمایش

طبق تجربه ای که فنی کاران ما از تعمیر جاروبرقی آزمایش برای مدل های مختلف آن داشته اند، مشکلات زیر رایج تر از بقیه موارد مشاهده شده است:

  • افت مکش جاروبرقی
  • خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی
  • روشن نشدن جاروبرقی
  • بوی نامطبوع و احیانا بوی سوختگی در زمان استفاده از دستگاه
  • تولید صدای زیاد و ناهنجار

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی آزمایش

تعمیر جاروبرقی های آزمایش امکان‌پذیر است؟

اگرچه تعداد جاروبرقی های آزمایش به اندازه سایر برندهای قدیمی نیست ولی از آنجایی که سیستم جاروبرقی های قدیمی تقریباً مشابه یکدیگر است، بنابراین در صورت وجود قطعات تعمیر جاروبرقی آزمایش امکان‌پذیر خواهد بود.

این جاروبرقی های قدیمی ساز و کار نسبتاً ساده تری به نسبت انواع مدرن دارند. اما با این حال نیاز به تعمیرکاران باتجربه‌ای است که با تسلط بر عملکرد جاروبرقی های قدیمی قادر به تشخیص منشأ مشکلات و تعمیر آنها باشند. در یدک تعمیر سعی بر تعمیر قطعات است و اگر نشد، قطعات معیوب تعویض خواهند شد.

قطعات اورجینال برای تعمیر جاوربروقی آزمایش قدیمی

یکی از مهمترین نگرانی‌های صاحبان جاروبرقی های قدیمی از جمله آزمایش، یافتن قطعات اورجینال آن است. اگر شما نیز یکی از مدل های قدیمی جاروبرقی آزمایش را دارید، حتماً این قطعات تاکنون عمر مفید خود را از دست داده اند.

بنابراین در صورت خرابی جاروبرقی، نیاز به تعویض آنها با همتای اصل است. از طرفی پیدا کردن این قطعات دردسر بزرگی برایتان خواهد بود.

اما در یدک تعمیر نگرانی از این بابت وجود ندارد. کلیه مشکلات جاروبرقی های قدیمی شما توسط تعمیرکاران مجرب به سادگی رفع شده و استفاده از قطعات اورجینال آزمایش نیز تضمین می شود.

قطعات اورجینال برای تعمیر جاوربروقی آزمایش قدیمی

 

 

خرابی موتور جاروبرقی آزمایش

سوختن یا نیم سوز شدن موتور جاروبرقی یکی از سناریوهای بد است اما خدمات تعمیر جاروبرقی آزمایش می تواند این مورد را نیز بر طرف کند، هرچند با توجه به عمر بالای این جاروبرقی ها باید دید که تعمیر آن به صرف است یا خیر. متداول ترین علت سوختن موتور جاروبرقی، کارکشیدن بیش از حد و داغ شدن آن است.

معمولاً سوختن موتور با بوی حاصل از سیم سوخته یا پلاستیک ذوب شده همراه است با این حال تشخیص این اشکال با تست موتور جاروبرقی میسر است و تعویض موتور یا تعمیر موتور به تشخیص تعمیرکار بستگی دارد.

یکسره کار کردن جاروبرقی آزمایش

دیگر مشکلی که ممکن است در هنگام بهره‌برداری شما را به تعمیر جاروبرقی آزمایش نیازمند کند، یکسره شدن جاروبرقی است. یکسره کار کردن یعنی دکمه روشن و خاموش یا همان پاور دستگاه کار نکند و برای خاموش کردن دستگاه مجبور باشید آن را از برق بکشید.

معمولاً ایراد یکسره کارکردن دستگاه به دلیل خرابی سیستم قطع و وصل رخ می دهد. با این حال دستگاه باید بررسی شود تا به خاطر دلیل ثانویه ای نباشد.

خرابی لوله خرطومی جاروبرقی آزمایش

بر خلاف جاروبرقی های امروزی، در جاروبرقی های آزمایش چیزی به نام تلسکوپی تنظیم شونده وجود ندارد و تنها خرطومی یا شلنگ به بدنه دستگاه وصل می شود.

یکی دیگر از خدمات تعمیر جاروبرقی آزمایش مربوط به تعمیر همین خرطومی است. چنانچه خرطومی پاره شده یا دچار نشتی است باید بررسی شود و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض خواهد شد.

خرابی لوله خرطومی جاروبرقی آزمایش

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی آزمایش

خرابی سیم جمع کن یکی از مشکلات رایج جاروبرقی های آزمایش است. سیم جمع کن ها یکی از اجزای مشترک در میان تمامی جاروبرقی های امروزی است. این قطعه وظیفه جمع کردن سیم جاروبرقی و محافظت از آن را بر عهده دارد.

مهمترین مشکلی که در رابطه با این قسمت رخ می دهد، جمع نشدن مجدد سیم جاروبرقی است. بیرون کشیدن کامل کابل مهمترین عامل خرابی این قسمت است.

از آنجایی که ساختار سیم جمع کن در تمامی مدلهای جاروبرقی مشابه یکدیگر نیست بنابراین توصیه می شود تا از دستکاری دستگاه خودداری کرده و برای تعمیر جاروبرقی آزمایش از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

نکته پایانی

در این نوشتار به تعمیر جاروبرقی آزمایش  پرداختیم؛ توصیه می شود اگر تجربه و تخصص کافی در زمینه تعمیر جاروبرقی ندارید، خودتان وارد عمل نشوید زیرا هم به خودتان و هم به جاروبرقی آسیب می زنید. همچنین از سپردن دستگاه به افراد نابلد خودداری کنید.

شما می توانید برای تعمیر جاروبرقی از خدمات شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر با 25 سال سابقه متخصص در تعمیر انواع لوازم خانگی با برندهای موجود در بازار است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان