skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

نشت آب یکی از ایراداتی است که شاید در ماشین های لباسشویی رخ دهد. علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ دلایل متفاوتی دارد. به عنوان مثال، آب‌ریزی از پشت ماشین لباسشویی سامسونگ عمدتاً به دلیل مشکل در شلنگ یا دریچه ورودی آب به دستگاه رخ می‌دهد.

دلیل نشت آب از جلوی لباسشویی نیز بیشتر اوقات به خاطر خرابی لاستیک دور درب یا فیلتر تخلیه است. علاوه بر این زمانی که شلنگ و اتصالات جاپودری یا خود جاپودری دچار اشکال شوند، آب از بالای ماشین لباسشویی نشت می‌کند. در صورت نشت آب از ماشین لباسشویی می توانید به خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

آب‌ریزی از زیر لباسشویی سامسونگ دلایل گوناگونی دارد؛ از جمله این دلایل عبارت است از:

  • ایراد در شلنگ‌های تخلیه
  • خرابی در اتصالات زیر دیگ
  • وجود سوراخ در دیگ
  • خرابی کاسه نمد و ایراد در بلبرینگ
  • خرابی پمپ تخلیه

بیشتر بدانید: هزینه تعویض لاستیک ماشین لباسشویی ال جی

نشت آب از پشت ماشین لباسشویی سامسونگ

نشت آب از پشت ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ شما از قسمت پشت دستگاه نشتی آب داشته باشد، ابتدا باید شلنگ ورودی آب را مورد بررسی قرار دهید. این شلنگ به شیر برقی متصل است، لذا اتصالات آن را چک کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ سوراخ یا خرابی در شلنگ ایجاد نشده باشد.

سپس به بررسی دریچه ورود آب بپردازید. به عبارت دیگر، اتصالات داخلی شلنگ‌های متصل به شیر برقی را بررسی کرده و از استحکام اتصالات اطمینان حاصل کنید.

همچنین باید توجه داشت که یک فیلتر در مسیر ورودی آب وجود دارد. اگر این فیلتر مسدود شده باشد، آب به دستگاه وارد نخواهد شد و ممکن است باعث نشت آب از ماشین لباسشویی شده که در ادامه نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ به نظر برسد.

برای رفع این مشکل، باید بست فیلتر ورودی آب را بررسی کرده و در صورت لزوم، آن را سفت کنید. در صورت خرابی فیلتر، باید آن را تعویض کنید.

اشکال در اتصالات داخلی ماشین لباسشویی

اشکال در اتصالات داخلی ماشین لباسشویی

آب عمدتاً از طریق یک شیر که در پشت و بالای لباسشویی قرار دارد، به داخل جاپودری وارد می‌شود. این شیر به واقع آب را از طریق چندین شلنگ به جاپودری منتقل می‌کند.

اگر ایرادی در اتصالات شیر و شلنگ‌ها وجود داشته باشد، باعث آبریزی از داخل و نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود.

بنابراین ضروری است که شلنگ‌ها را بررسی کنید تا از سوراخ یا پوسیده نبودن آنها اطمینان حاصل کنید. در صورت خرابی شلنگ‌ها، بهتر است آنها را تعویض کنید. همچنین لازم است خود جاپودری را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که در آن سوراخ یا شکستگی وجود ندارد.

مشکل در جاپودری و نشت آب از ماشین لباسشویی

جاپودری باید همواره در وضعیت تمیز قرار داشته باشد و نباید مواد شوینده در آن تجمع یابند. این مواد ممکن است منجر به پوسیدگی و سوراخ شدن جاپودری شوند. پوسیدگی جاپودری نیز می تواند از جمله دلایل نشت آب درون دستگاه و همچنین علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ باشد.

بنابراین، بهتر است جاپودری را به طور دوره‌ای تمیز کرده و رسوبات و جرم‌ها را حذف نمایید. این کار باعث می‌شود مواد شوینده به راحتی در آب حل شده و به دیگ منتقل شوند، و جمع شدن آنها در جاپودری باعث مسدود شدن مسیر آب نخواهد شد.

جلوگیری از نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ

جلوگیری از نشت آب در لباسشویی سامسونگ

هنگامی که با مشکل نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه می‌شوید، بهتر است شلنگ‌های تخلیه آب را به دقت بررسی نمایید. این شلنگ‌ها نباید دارای پارگی یا گرفتگی باشند.

تا به اینجا را شما می توانید انجام دهید اما اگر اوضاع شلنگ ها ظاهراً سالم بوده، لازم است تعمیرکار متخصص دستگاه شما را بررسی کند. ممکن است که یک شلنگ که از دیگ به پمپ تخلیه وارد شده دچار مشکل شده باشد. مثلاً ممکن است اتصالات و بست‌های شلنگ متصل به دیگ و پمپ تخلیه شل شده باشند.

در صورتی که بست‌ها و اتصالات شلنگ شل باشند، این ممکن است باعث نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ شود. بنابراین اگر این بست‌ها و اتصالات شل باشند، تعمیرکار آن ها را محکم خواهد کرد. همچنین در برخی موارد نیز احتمال دارد که دیگ سوراخ شده باشد.

بیشتر بدانید: علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

نکته پایانی

در این مطلب به آب دادن و علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی سامسونگ پرداختیم؛ خرابی شلنگ ها، اتصالات داخلی و همچنین اشکال در بدنۀ و به خصوص دیگ می تواند از جمله دلایل نشتی آب از ماشین لباسشویی باشد.

شما می توانید برای بهره مندی از خدمات تعمیر لوازم خانگی به وبسایت یدک تعمیر مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان