skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

آیا شما هم به هنگام کار با گوشت کوب برقی متوجه سر و صدای غیرعادی شده اید؟ علت صدا دادن گوشت کوب برقی می تواند به خرابی اجزای موتور، خرابی درب گیربکس و مواردی از این دست مربوط باشد.

امروزه گوشت کوب برقی ها به عنوان وسیله ای کارآمد، سبک و جمع و جور جای خود را در آشپزخانه ها باز کرده اند و بسیاری زا کارهای طبخ غذا را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رسانند. با این حال خرابی هایی می تواند شما را نیازمند به تعمیر دستگاه گوشت کوب برقی کند در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

چرا گوشت برقی به صدا می افتد؟

گوشت برقی ابزاری چندکاری است و در بسیاری از موارد می تواند نقش مخلوط کن را هم ایفا کند، با این تفاوت که عملکرد ساده تری به نسبت مخلوط کن دارد و تمیز کردن آن نیز وقت کمتری می گیرد.

همین ویژگی چندکاره بودن گوشت کوب برقی در برخی از موارد می تواند به استفاده بیش از حد از آن منجر شود و در نتیجه به قطعات دستگاه آسیب می رسد. در واقع علت صدا دادن گوشت کوب برقی بیش از هرچیز، زیاد کار کشیدن از این وسیله است که می تواند به نچرخیدن تیغه گوشت کوب برقی نیز منجر شود.

چرا گوشت برقی به صدا می افتد؟

وارد آمدن ضربه بدنه گوشت کوب برقی

وارد آمدن آسیب و ضربه به بدنه می تواند علت صدا دادن گوشت کوب برقی باشد. گوشت کوب برقی دارای موتور، میله و توربین است. وارد آمدن ضربه به بدنه می تواند میله را تاب بدهد یا کوپل را دچار مشکل کند که در این صورت دستگاه به سر و صدا می افتد.

اگر اخیراً دستگاه شما ضربه خورده است، توصیه می کنیم برای وارد آمدن آسیب بیشتر، دیگر از آن کار نکشید و با مرکز تعمیر گوشت کوب برقی تماس بگیرید تا عیب یابی دستگاه انجام شده و مشکل سر و صدای آن برطرف شود.

علت صدا دادن گوشت کوب برقی؛ آب شدن کوپل ها

دیگر علت صدا دادن گوشت کوب برقی مرتبط با آب شدن بخشی از کوپل‌ ها است. اگر بخش بالایی و پایینی گوشت کوب برقی را به خوبی به یکدیگر وصل نکنید یا از دستگاه برای له کردن مواد غذایی سفت و سخت استفاده کرده باشید، احتمال بسیار دارد که به کوپل ها که از جنس پلاستیک هستند، آسیب زده باشید.

آسیب دیدگی کوپل ها انتقال گشتاور موتور را با اختلال مواجه می کند و سبب تولید سر و صدا به هنگام استفاده از گوشت کوب برقی می شود.

علت صدا دادن گوشت کوب برقی؛ آب شدن کوپل ها

عدم استفاده از ظرف استاندارد

یکی از مواردی که می تواند به کوپل ها آسیب زده و به علت صدا دادن گوشت کوب برقی بدل شود، استفاده از ظرف غیر استاندارد است. برای کار با گوشت کوب برقی باید از ظرف استاندارد خود دستگاه استفاده کرد در غیر این صورت دستگاه به سر و صدا خواهد افتاد.

همچنین زمانی حتی زمانی که از ظرف مخصوص خود گوشت کوب برقی استفاده می‌کنید، مقدار مشخصی مواد غذایی داخل آن بریزید تا به موتور دستگاه فشار نیاید.

خراب شدن درب گیربکس

خرابی درب گیربکس نیز می تواند علت صدا دادن گوشت کوب برقی باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مواد سخت را در ظرف مخصوص گوشت کوب، بریزید که در نتیجه آن قطعات داخلی گیربکس آسیب می بیند و دستگاه صدا خواهد  داد. در این شرایط باید درب گیربکس به طورکامل تعویض شود.

ایراد در موتور گوشت کوب برقی

ایراد در موتور گوشت کوب برقی

آخرین موردی که به عنوان علت صدا دادن گوشت کوب برقی می توان در نظر گرفت، ضعیف شدن موتور گوشت کوب برقی است؛ در این صورت دستگاه صدایی غیر عادی می ‌دهد و عملکرد درستی ندارد.

در صورت ضعیف شدن یا سوختن موتور گوشت کوب برقی این قطعه باید بررسی شود و در صورت به صرفه نبودن دستگاه باید عوض شود.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد علت صدا دادن گوشت کوب برقی صحبت شود. همانطور که اشاره شد، ضعیف شدن موتور گوشت کوب برقی، خرابی درب گیربکس و آب شدن کوپل‌ها می تواند از جمله دلایل صدا دادن گوشت کوب برقی باشد.

شما می توانید برای حل مشکل صدا دادن گوشت کوب برقی از شرکت یدک تعمیر کمک بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان