skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

خاک دادن جاروبرقی؛ عنوانش به ظاهر عجیب به نظر می رسد زیرا جاروبرقی برای جمع آوری خاک و نخاله طراحی شده است. با این حال چنین ایرادی ممکن است در کارکرد جاروبرقی پبش بیاید و برای علت خاک دادن جاروبرقی دلایل متفاوتی وجود دارد.

پر بودن پاکت یا قرار گرفتن آن به نحوی نامناسب، پارگی پاکت، کثیفی فیلتر و عواملی از این دست می تواند علت خاک دادن جاروبرقی باشد؛ در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

پاکت، مهمترین علت خاک دادن جاروبرقی

برای یافتن دلیل خاک دادن جاروبرقی، نخست باید به سراغ پاکت رفت. عوامل متعددی از سوی پاکت می تواند به خاک دادن جاروبرقی منجر شود از جمله، پرشدن، پاره شدن، استفاده از پاکت غیر استاندارد و قرار گرفتن پاکت به نحوی نامناسب.

  • پر شدن پاکت: اگر از دستگاه شما خاک خارج می شود، در گام نخست باید گفت که پرشدن پاکت علت خاک دادن جاروبرقی است. پاکت نقطه انتهایی مکش نخاله و خاک است و پر شدن آن سبب سرریز شدن ذرات ریزتر یا خاک روبه خواهد شد.
  • پارگی پاکت: پارگی پاکت دیگر علت خاک دادن جاروبرقی است. در صورت رخ دادن این اتفاق احتمال ورود خاک به موتور و آسیب رسیدن به آن وجود دارد؛ بنابراین بلافاصله پس از مشاهده خاک دادن جاروبرقی، پاکت و وضعیت فیزیکی آن را چک کنید.
  •  سایر موارد: دیگر مواردی که می توان به عنوان علت خاک دادن جاروبرقی در نظر گرفت استفاده از پاکت غیر استاندارد یا بدقرار دادن پاکت است. طبیعی است که پاکت غیر استاندارد کیفیت خوبی در ذخیره نخاله ندارد و ریسک خاک دادن را بالا می برد.

بیشتر بدانید: ۸ علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار

یافت علت خاک دادن جاروبرقی از فیلتر

دیگر نقطه دستگاه که باید به هنگام خاک دادن مورد بررسی قرار بگیرد، فیلتر آن است. فیلترها عمدتا یکی از اصلی ترین دلایل خاک دادن جاروبرقی هستند.

فیلتر حائلی بین پاکت و موتور و همچنین موتور و فضای بیرون جارو است. چنانچه این قطعه کثیف شود دیگر توان جذب خاک را نداشته و نتیجه اش خاک دادن جاروبرقی می شود.

خاموش شدن جاروبرقی و کثیفی فیلتر

این یک مورد البته علت خاک دادن جاروبرقی نیست اما می تواند بسیار به آن مرتبط باشد. در واقع اگر جاروبرقی شما خاک می دهد احتمالا به زودی شاهد خاموش شدن های ناگهانی آن خواهید بود.

اگر این اتفاق رخ داد بدانید به احتمال بسیار زیاد، دلیل خاک دادن به فیلتر مرتبط است زیرا جلوی عملکرد مناسب موتور را می گیرد و دستگاه برای جلوگیری از ورود آسیب به موتور، جریان برق آن را قطع می کند.

خرطومی خاک دادن جاروبرقی

اگر خاک ریزی جارو از سمت لوله یا به اصطلاح خرطومی اتفاق می افتد باید عیب را در همین بخش محتمل بدانیم. ممکن است که شیء یا توده ای از خاک درون لوله گیر افتاده باشد. بهتر است لوله را تمیز کنید.

برای تمیز کردن لوله جاروبرقی می توانید آن را به بخش پمپاژ باد جاروبرقی متصل کنید (اکثر جاروها چنین قابلیتی دارند) همچنین در نظر بگیرید که امکان دارد خرطومی دستگاه شما پاره شده و علت خاک دادن جاروبرقی باشد.

علت خاک دادن جاروبرقی و نقص در بدنه

علاوه بر این موارد، اگر شکستگی ای در بدنه دستگاه رخ داده باشد یا پس از تعمیرات به خوبی چفت و بست نشده باشد، شاهد خاک دادن جاروبرقی خواهید بود.

چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

جاروبرقی همچون هر وسیله ای نیاز به بازبینی دوره ای دارد. درون بدنه جارو خاک فراوانی وجود دارد و انباشت آن خودش می تواند به صورت بالقوه علت خاک دادن جاروبرقی بشود.

همچنین در نظر بگیرید که خیلی اوقات نیازی نیست جاروبرقی خود را در حالت نهایت مکش قرار بدهید. به فرض اگر جاروی شما 2200 وات است، نیازی نیست همیشه روی 2200 قرار بگیرد، این کار فیلترها را پر می کند و علاوه بر خاک دادن سبب خاموش شدن دستگاه می شود و نیاز دستگاه به سرویس را بیشتر می کند.

همچنین بر حسب استفاده از دستگاه، یک دوره زمانی را در نظر بگیرید و فیلتر آن را مرتبط تمیز نگهداری کنید و همچنین از پاکت های استاندارد و مورد تایید تولیدکننده دستگاه تان استفاده کنید.

بیشتر بدانید: دلیل کم شدن مکش جاروبرقی

سخن پایانی

اگر با مرور موارد بالا نتوانستید علت خاک دادن جاروبرقی خود را پیدا کنید، می توانید با شماره تلفن های ما در سایت تماس بگیرید.

شرکت یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است.

 

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان