skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

آبسردکن‌ها از لوازم پرکاربرد در محیط‌های اداری و شرکت‌ ها به شمار می رود، هرچند به مرور زمان ممکن است همچون خیلی از وسایل برقی به تعمیر آبسردکن نیاز پیدا کنند که یکی از دلایل این نیاز، داغ شدن بدنه آبسردکن است.

مشکل داغ شدن بدنه آبسردکن به دلیل خرابی ترموستات، خرابی کندانسور یا کثیفی آن و تنظیم نبودن فاصله بدنه و دیوار رخ می دهد.

کارکرد مداوم کمپرسور آبسردکن

عیب یابی آبسردکن در برخی از موارد ساده بوده و در برخی از موارد پیچیده است و به خدمات تعمیر آبسردکن نیاز خواهید داشت. یکی از ایرادات فنی داغ شدن بدنه آب سردکن مرتبط با کارکرد یکسره کمپرسور است. این موضوع به دلایلی از جمله خالی شدن شارژ گاز آبسردکن و همچنین خرابی سنسور تشخیص میزان برودت رخ می دهد.

توصیه می شود که برای پیشگیری حتما آبسردکن را در یک محیط خنک و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. در صورت کارکرد مداوم کمپرسور در شرایط داغ کردگی، خطر از کارافتادگی آن وجود خواهد داشت.

کارکرد مداوم کمپرسور آبسردکن

اتمام شارژ گاز

یکی از مهمترین دلایل و نشانه های تمام شدن گاز آبسردکن، عدم سرمایش و یکسره کار کردن موتور یا کمپرسور است که داغ شدن بدنه آبسردکن را به همراه دارد. تشخیص وضعیت گاز آبسردکن نیازمند دستگاه و فشارسنج هایی مخصوص است.

برای این منظور تکنسین شارژ گاز آبسردکن با سنجش وضعیت گاز سرمایشی دستگاه به این نتیجه می رسد که گاز دستگاه آبسردکن به اتمام رسیده و باید شارژ شود.

داغ شدن بدنه آبسردکن و خرابی ترموستات

یکی دیگر از مواردی که باعث داغ شدن بدنه آبسردکن به ویژه قسمت مربوط به مخزن آب داغ می شود و چراغ قرمز مربوط به آن را روشن نگه می دارد، خرابی سنسور تشخیص دما یا ترموستات دستگاه است که در این صورت باید این قطعه تعویض شود.

در اکثر مدل های آبسردکن موجود در، ترموستات داخلی وظیفۀ تنظیم درجه آبسردکن را برعهده دارد و دارای یک کلید بیرونی است. به طور کلی ترموستات داخلی آبسردکن دارای قابلیت تنظیم هستند و در حالت عادی و پیش فرض روی درجه دمایی استاندارد قرار دارند.

همچنین برخی دیگر از انواع آبسردکن دارای دکمه مخصوص تنظیم دمای آب هستند؛ این دکمه معمولاً در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است. به جهت عملکرد بهتر دستگاه، ترموستات آن باید متناسب با شرایط آب و هوایی تنظیم گردد و در گرمای تابستان نباید درجه ترموستات خیلی پایین باشد زیرا می تواند به موتور آبسردکن فشار زیادی وارد کند.

داغ شدن بدنه آبسردکن و خرابی ترموستات

داغی بدنه به دلیل فاصله کم آبسردکن با دیوار

دیگر دلیل داغ شدن بدنه آبسردکن، فاصله کم آن با دیوار پشتی است که باعث گرم شدن بدنه و دیواره های دستگاه می شود. به عبارتی دیگر در هنگام فرآیند گردش گاز، لوله های کندانسور که در پشت آبسردکن قرار دارند، بسیار گرم می شوند.

برای خنک شدن این لوله ها باید هوا به صورت مطلوب جریان داشته باشد. اگر آبسردکن از پشت به دیوار چسبیده و اطراف آن نیز توسط کابیت هایی احاطه شده باشد، دیگر جریان هوا به خوبی صورت نخواهد گرفت. و این باعث گرم شدن لوله های کندانسور تعبیه شده در درب یخچال می شود.

برای رفع این مشکل باید آبسردکن را در فاصله ۱۵ متری از دیوار قرار داده و با کابینت های اطراف نیز به اندازه ۴ سانتیمتر فاصله بدهید.

کثیفی کندانسور و داغی بدنه آبسردکن

یکی از اجزای اساسی وسایل سرمایشی از جمله یخچال فریزر و آبسردکنف کندانسور و اواپراتور است. این قسمت با گذشت زمان گرد و غبار زیادی می گیرد که این ذرات ریز، مانع از گردش هوا و خنک شدن لوله های کندانسور خواهد شد.

در نتیجه گرم شدن این لوله ها می تواند علت داغ شدن بدنه آبسردکن باشد. برای تمیز کردن کندانسور یخچال و فریزر خود بهتر است از یک تعمیرکار متخصص آبسردکن کمک بگیرید تا دستگاه شما به بهترین شکل سرویس شود.

کثیفی کندانسور و داغی بدنه آبسردکن

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد داغ شدن بدنه آبسردکن صحبت کنیم. همانطور که اشاره شد، این اشکال در مواردی مربوط به سیستم سرمایشی دستگاه و در مواردی دیگر مربوط به نظافت و فاصله دستگاه با اجسام کناری به ویژه دیوار است.

شما می تواند برای عیب یابی و تعمیر آبسردکن خود از خدمات شرکت یدک تعمیر استفاده کنید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان