skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

زیرووات یکی از برندهای لوازم خانگی است که محصولاتی مختلف از جمله مایکروفر تولید می کند. محصولات این برند اگرچه شناخته شده است اما در صورت استفاده نادرست شما نیاز به خدمات تعمیر ماکروفر زیرووات پیدا خواهید کرد.

خدمات تعمیر ماکروفر زیرووات شامل خاموش شدن دستگاه، خرابی ترانس، خرابی ترانس، خرابی صفحه گردان و همچین سر و صدای دستگاه می شود.

عیب یابی ماکروفر زیرووات

همانطور که گفته شد شما ممکن است به دلایلی مختلف به تعمیر ماکروفر زیرووات نیاز پیدا کنید. برای عیب یابی دستگاه بهترین کار مراجعه به نمایندگی تعمیر ماکروفر زیرووات و استفاده از خدمات پس از فروش آن است. چنانچه گارانتی دستگاه شما به پایان رسیده باید به سراغ مراکز تعمیر ماکروفر بروید.

حتماً پیش از مراجعه به مرکز تعمیراتی، از اصالت آن مطلع شوید. شرکت تعمیر یدک با پشتوانه بیش از 25 سال فعالیت در تعمیرات لوازم خانگ، آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر از جمله برای برند زیرووات است.

عیب یابی ماکروفر زیرووات

عیب یابی توسط تعمیرکار نمایندگی تعمیرات مایکروفر زیرووات

هر چند ماکروفر زیرووات از جمله برندهای بسیار محبوب و معتبر این دستگاه در جهان است اما با این حال این دستگاه نیز در طول عمر خود با ایراداتی موجه است. در این بخش کاربران می توانند با یادگیری راه حل های این ایرادات در صورت نیاز آنها را در خانه تعمیر کنند. عیب یابی توسط تعمیرکاران یدک تعمیر منجر به استخراج رایج ترین ایرادات این دستگاه شده است.

رایج ترین ایرادات دستگاه ماکروفر زیرووات

  1. لامپ داخل مایکروفر روشن نمیشود؛ برای تعمیر مایکروفر زیرووات چه باید کرد؟

یکی از مشکلات مایکروفر، روشن نشدن چراغ های آن است. اگر لامپ داخل ماکروفر به دلایل مختلفی روشن نشد، برای تعمیر ماکروویو زیرووات از نکات زیر استفاده نمایید:

  • در صورت قدیمی بودن دستگاه باید اقدام به تعویض لامپ نمایید.
  • سیم کشی های قدیمی ممکن است از بین رفته باشند.
  • سوکت اتصال لامپ را نیز چک کنید
  1. چرا ماکروفر در حین پخت غذا از کار می افتد؟ نحوه تعمیر مایکروفر زیرووات در این مورد

یکی از مشکلات مایکروفر، از کار افتادن آن است. اگر در حین پخت غذا دستگاه خاموش می شود، برای تعمیر ماکروویو زیرووات به مراحل زیر دقت نمایید:

  • دلیل اصلی چنین مشکلی احتمالا کمبود تهویه است.
  • از این رو باید فاصله مناسبی بین ماکروفر و سایر دستگاه ها ایجاد نمایید.
  • سوییچ برد دستگاه را نیز چک کنید.
  • سوختن فیوز نیز می تواند دلیلی بر این ایراد باشد.
  1. علت روشن نشدن مایکروفر چیست؟ برای تعمیر تخصصب مایکروفر زیرووات در این مورد چه کنیم؟

یکی از مشکلات مایکروفر ، روشن نشدن آن است. در صورت روشن نشدن گریل ماکروفر زیرووات موارد زیر را برای تعمیر و عیب یابی به کار ببرید:

  • چنانچه به هنگام استفاده از گریل مایکروفر متوجه شوید که این بخش کار نمی کند، باید در اولین فرصت، المنت آن را تست کنید.
  • برای تست، کافی است گریل را روشن کرده و المنت را چک کنید که آیا تغییر رنگ می دهد یا نه.
  • اگر المنت با گرم شدن، شروع به قرمز شدن کرد، یعنی المنت سالم است.
  • در غیر این صورت المنت خراب شده و باید تعویض شود.
  • به همین منظور باید آن را باز کرده و با المنت اورجینال تعویض کنید.
  • برای این کار می توانید ازیدک تعمیر کمک بگیرید.
  1. علت خارج شدن هوای گرم از زیر مایکروفر چیست؛ چطور تعمیر ماکروفر زیرووات در این مورد ممکن است؟

یکی از مشکلات مایکروفر ، خارج شدن هوای گرن از آن است. در صورت خارج شدن هوای گرم از کف دستگاه موارد زیر را برای تعمیرات و رفع عیب به کار گیرید:

  • گرم شدن کف ماکروفر به دلیل کار کردن فن ماکروفر است.
  • اما در صورت داغ شدن بیش از حد باید از تعمیرکار متخصص و مجرب این امر کمک بگیرید.

خاموش شدن ماکروفر زیرووات

خاموش شدن ناگهانی ماکروفر یکی از مشکلاتی که کاربران این دستگاه ها همواره با آن روبرو می شوند و برند زیرووات نیز از این مورد مستثنی نیست.

برای عیب یابی جهت تعمیر ماکروفر زیرووات به دلیل خاموش شدن باید به موارد زیر توجه داشته داشت:

  • مسدود شدن هواکش: ماکروفرها دارای هواکش هستند؛ اگر تکه های باقی مانده غذا و چربی ها ورودی هواکش را مسدود کند، باعث خاموش شدن دستگاه می شود. هنگامی که دستگاه به برق نیست ورودی هواکش ها را تمیز کنید.
  • خرابی برد: در وسایل الکترونیکی برد نقش فرماندهی را برعهده دارد؛ خرابی برد ماکروفرو قطعات آن یکی دیگر از دلایل خاموش شدن دستگاه است. تعمیر ماکروفر زیرووات و برد آن امکان‌پذیر است.
  • خرابی محافظ حرارتی: ترموستات یا محافظ حرارتی ماکروفر از بالا رفتن حرارت دستگاه جلوگیری می کند. خرابی این قطعه باعث تشخیص اشتباه حرارت و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی ماکروفر می شود.

جرقه زدن ماکروفر زیرووات

جرقه زدن دستگاه دیگر مشکلی است که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر ماکروفر زیرووات کند. ترانس ماکروفر ولتاژ برق را برای فعالیت مگنترون و تولید اشعه بالا می برد. این قطعه در حقیقت یک مبدل جریان برق است.

در صورت خرابی ترانس معمولاً دود کردن یا جرقه زدگی رخ می دهد. همچنین ممکن است از دستگاه صدای وزوز بشنوید که در این صورت نیز احتمال خرابی یا در آستانه خرابی بودن ترانس ماکروفر مطرح است.

خاموش شدن ماکروفر زیرووات

گرم نکردن غذا

دیود ماکروفر به همراه با کمک خازن و ترانس بخشی از سیستم تامین ولتاژ برای مگنترون را تشکیل می دهند. خرابی این قطعه در مسیر تامین انرژی مگنترون اختلال ایجاد می کند و در نتیجه حرارت لازم برای گرم کردن یا پخت غذا ایجاد نمی شود و به خدمات تعمیر ماکروفر زیرووات نیاز است.

البته در کنار این موارد مگنترون دستگاه نیز ممکن است دچار خرابی شده باشد که در این صورت قطعه باید عوض شود زیرا مگنترون و ترانس تعمیر ناپذیر هستند. این قطعات بسیار ولتاژ بالایی دارند و افراد عادی به هیچ عنوان نباید به سراغ سنجش یا بررسی آن بروند.

نچرخیدن سینی ماکروفر زیرووات

دیگر مشکلی که می تواند شما را نیازمند خدمات تعمیر ماکروفر زیرووات کند، نچرخیدن سینی آن است. سینی ماکروفر بخشی از سیستم کوپلینگ یا کوپلار است که از موتور گردان، کوپلینگ، ریل و غلتک تشکیل شده است و علت نچرخیدن صفحه ماکروفر می تواند به این قطعات مربوط باشد.

توصیه می شود که بیش از ظرفیت دستگاه بر روی صفحه چیزی نگذارید زیرا این کار به غلتک ها آسیب می رساند. همچنین در صورتی که موتور گردان ماکروفر دچار اشکال شده باشد، باید تعویض گردد.

جرقه زدن ماکروفر زیرووات

سر و صدای غیر عادی ماکروفر

دست آخر اینکه در مورد تعمیر ماکروفر زیرووات باید به سر و صدای غیر عادی اشاره کرد. این اتفاق در چند حالت متفاوت ممکن است رخ دهد.

اگر صدا شبیه به جرقه زدن یا ضربه به قوطی است، یعنی ظرفی که درون ماکروفر گذاشتید نامناسب بوده است و جرقه می زند. همچنین احتمال دارد ظرف سینی را بیش از حد سنگین کرده و در نتیجه دستگاه صدا می دهد.

گاهی اوقات نیز صدا به ویژه صدای نوسان دار مربوط به خرابی ترانس و مگنترون است و در این حالت باید دستگاه را خاموش کرده و با نمایندگی یا مرکز تعمیرات تخصصی تماس بگیرید.

نکات نگهداری ماکروفرزیرووات

  • در هنگام استفاده از ماکروفر های زیرووات این است که به هیچ عنوان در هنگام فعالیت دستگاه اقدام به باز نمودن درب آن ننمایید چرا که ان امر می‌تواند صدمات جبران ناپذیری برای مصرف کننده ایجاد نماید.
  • از اشتباهات برخی مصرف کننده ها می‌توان به این مورد اشاره نمود که ظروفی در بسته حاوی مایعات را در ماکروفر قرار داده و ماکروفر را برای فعالیت روشن می‌نمایند. این امر صدمات زیادی را متوجه ماکروفر نموده و حتی در مواردی به دلایل سهل انگاری مصرف کننده موجب ترکیدن ظرف حاوی مایع می‌شود.
  • در هنگام استفاده از ماکروفر هرگونه ظرف یا وسیله ی کاغذی را به هیچ وجه درون سینی ماکروفر قرار ندهید. به دلیل حرارت بالای دستگاه هنگام استفاده ممکن است موجب ایجاد آتش سوزی و خرابی ماکروفر زیرووات شما گردد.
  • در صورت نیاز به تعمیر، حتما از خدماتنمایندگی تعمیرات ماکروفر زیرووات بهره ببرید.
  • ماکروفر رومیزی زیرووات برای استفاده بر روی میز طراحی شده، بنابراین آن را در قفسه قرار ندهید.
  • از ظروف فلزی برای ماکروفر استفاده نکنید.
  • در صورت خرابی درب، به هیچ عنوان ماکروفر را روشن نکنید.
  • اگر دیدید که از ماکروفر دود بلند شده، حتماً ان را خاموش کنید و سپس دوشاخه را از پریز بکشید.

هزینه تعمیر ماکروفر زیرووات

هزینه تعمیرات مایکروفر زیرووات یکی از دغدغه های بزرگی است که کاربران امروزی با آن روبرو هستند. عوامل زیادی وجود دارد که می توانند در تعیین قیمت و هزینه تعمیر ماکروفر زیرووات تاثیر داشته باشند. مهم ترین عوامل موثر در تعیین قیمت تعمیر مایکروفر زیرووات عبارتند از:

  • استفاده از قطعات فابریک زیرووات در تعمیرات
  • دستمزد تکنسین
  • استفاده از خدماتتعمیر مایکروفر زیرووات
  • فناوری های به کار رفته در مایکروفر زیرووات

هزینه تعمیر ماکروفر زیرووات در یدک تعمیر کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. زیرا:

  • امکان دسترسی به قطعات فابریک بدون هیچ واسطه تجاری
  • اعلام هزینه ها بر اساس نرخ مصوب اتحادیه

یدک تعمیر برای رفاه حال مشتریان با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر هزینه های تعمیر را کاملا منصفانه در نظر گرفته است.

جهت تحویل دستگاه خراب شده نیازی به مراجعه حضوری مشتریان نیست و این کار توسط پرسنل شرکت انجام میشود.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد تعمیر ماکروفر زیرووات صحبت شود. همانطور که اشاره شد هچمون هر برند دیگری این ماکروفرها نیز ممکن است با اشکلاتی چون نچرخیدن صفحه، خرابی ترانس، جرقه زدن، خرابی برد، خاموش شدن ناگهانی و مواردی از این دست مواجه شوند که نیازمند عیب یابی است.

از آنجایی که عیب یابی ماکروفر کاری تخصصی است به شما توصیه می کنیم از خدمات مراکز تخصصی چون یدک تعمیر بهره بگیرید. یدک تعمیر متخصص در تعمیر لوازم خانگی با بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در این زمینه، آماده ارائه خدمات شما است.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top تماس با کارشناسان